Haaltert - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
DWDken
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 30 okt 2003 17:38
Rijdt met: Flanders

Haaltert - Bloso

Bericht door DWDken »

Dit heb ik gelezen in een wekelijks reclameblad

(Artikel uit AKTUEEL van 19 November 2003)
In samenwerking met BLOSO is de Haaltertse sportdienst erin geslaagd om DRIE mountainbikeroutes uit te tekenen op het grondgebied van groot-Haaltert. Het betreft DRIE omlopen die op elkaar aansluiten. Wie aan de Denderhoutemse sporthal start kan de kleine lus nemen die hoofdzakelijk op het grondgebied van Denderhoutem loopt met een paar uitschietertjes op Heldergem en Kerksken. Wie langer dan 16 kilometer wil fietsen kan de blauwe lus nemen die de omloop verlengt tot 26 kilometer. Neem je deze dan zijn onder anderen het landelijke Heldergem, de Molenbeekvallei en het hoogste punt van Haaltert in het traject opgenomen.
Wie opteert voor de rode lus (30 kilometer) maakt nog een ommetje via Terjoden om opnieuw de sporthal in de Pastorijstraat in Denderhoutem te bereiken. Onderweg zijn er een paar bezienswaardigheden : de Sint-Martinuskerk in Kerksken die na de instorting in 1990 opnieuw werd opgebouwd, de Molenbeekvallei die talloze wandelaars lokt, het hoogste punt van Haaltert waar vroeger de topmolen stond en dat nu een mooi panorama biedt, de kapel van Onze Lieve Vrouw van Zeven Weeën die in de Ekentstraat staat en de Sint-Amanduskerk in Denderhoutem die ook een beschermd statuut geniet.

K zou enkel willen besluiten met :bounce: :bounce: :bounce: HAALTERT
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

'k Ben eens benieuwd ! Die route zal dan aansluiten op die van Erpe-Mere want die komt zelfs tot op grondgebied Haaltert dacht ik en ook vlak bij Heldergem. Wordt nog leuk om een off road training te doen van 70+ km, hopelijk zit er dus niet teveel asfalt in.
Gebruikersavatar
DWDken
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 30 okt 2003 17:38
Rijdt met: Flanders

Bericht door DWDken »

Zal iets in de aard van Erpe-Mere worden denk ik
kooler
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 16:23
Rijdt met: Giant xtc4

Bericht door kooler »

Laat maar komen, zou ik zo zeggen.

Weet iemand vanaf wanneer de route officieel zou openen ?

en...

Zullen we ze allemaal samen inwijden ????
Gebruikersavatar
homeboy
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: di 24 jun 2003 21:03
Rijdt met: Thompson Pro Team USA
Contacteer:

Bericht door homeboy »

Heb zondag tijdens de tt van Kerksken al bordjes zien staan van de route.
Ideaal dat er in Haaltert nu ook een parcours is, want Erpe-Mere ken ik al van buiten.
Wil ik zo rap mogelijk eens proberen. :D :D :D
Gebruikersavatar
DWDken
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 30 okt 2003 17:38
Rijdt met: Flanders

Bericht door DWDken »

Heb een meelke gestuurd naar de sportdienst van Haaltert voor meer uitleg over de routes inclusief vanaf wanneer deze beschikbaar zijn. Dus ff wachten op antwoord en laat jullie ook direkt iets weten als het er is.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

De mooiste stukken van de toertocht van Kerksken van dit weekend liepen over het nieuwe Bloso-parkoers. Dat ziet er alleszins veelbelovend uit voor dit circuit.
Er zal wel moeten opgelet worden aan de Molenbeek (tussen Heldergem en Gotegem) : als je op het parkoers van Haaltert zit en je mist daar één pijltje dan maak je meteen de overstap naar den Bloso van Mere en dan zou je ritje wel eens veel langer kunnen worden dan je verwacht had.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

amaai das goed nieuws zeg, ik hoop dat ik aanwezig kan zijn op die opening hoor en kunnen we de luskes wa groter maken als we gaan biken.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
DWDken
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 30 okt 2003 17:38
Rijdt met: Flanders

Bericht door DWDken »

Zoals beloofd, hier dan het antwoord van de sportdienst van Haaltert :

Alle houten palen zijn reeds geplaatst. Momenteel zijn we bezig met het
aanbrengen van de bewegwijzering op bestaande verkeersborden en palen.
We streven ernaar om met de volledige bewegwijzering klaar te zijn rond 10
december.
In principe kunnen de routes vanaf dan gereden worden.(vertrekpunt van de 3
routes : gemeentelijke sporthal in Denderhoutem )

De officiciële inhuldiging zal waarschijnlijk plaatsvinden na nieuwjaar .
Gebruikersavatar
DWDken
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 30 okt 2003 17:38
Rijdt met: Flanders

Bericht door DWDken »

Hier nog een update van de sportdienst van Haaltert omtrent de nieuw te openen routes.

Er is een mogelijkheid tot douchen in de sporthal, behalve wanneer deze gesloten is natuurlijk.
In de loop van 2004 zal er een afspuitinstallatie voorzien worden maar concrete gegevens over dit zijn nog niet beschikbaar.
Plaats reactie