Haaltert - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Haaltert - Bloso

Bericht door _anonymus_ »

Ik hoop verdomme dat het tijdelijk is.
Gisteren een stuk van de route proberen mee pikken, maar het hele Denderhoutemstuk is onberijdbaar.
Als ik zie wat ze met sommige paden hebben gedaan, betwijfel ik of die ooit nog naar de oorspronkelijke staat kunnen worden gebracht.
Waldan
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 02 aug 2012 09:07
Rijdt met: Vektor

Re: Haaltert - Bloso

Bericht door Waldan »

Wij hebben deze route eind juni gereden , leuke route enkel aan de wegenwerken wat opletten maar voor de rest alles ok !
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Re: Haaltert - Bloso

Bericht door El Baelos »

Voor wie graag eens wat nieuwe (en veel mooiere) paden leert kennen dat wat de Bloso-route voorschotelt...
Ik heb al mijn favoriete lokale paadjes eens in één rit proberen stoppen.
Je kan de rit hier bekijken en downloaden:
http://connect.garmin.com/activity/387473319" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn hier uiteraard de Ardennen niet, maar je zal schrikken hoeveel mooie, verborgen paadjes er wel niet te vinden zijn buiten de Bloso-lussen.
De nadruk ligt op mooie paadjes en weinig asfalt. Er zit verrassend weinig van de Bloso-route in (daar schrok ik zelf eigenlijk wel van) en zowat alles wat je een singletrack zou kunnen noemen zit er in verwerkt. Er liggen meer 'singletracks' in Haaltert dan je zou denken, al zijn ze jammer genoeg nooit echt lang.

Sommige paden worden weinig gebruikt, dus het is zeker goed dat ze af en toe eens worden gereden om ze open te houden. En het beste van al: hoewel er veel wandelpaden in zitten, is geen enkel pad officieel verboden voor fietsers.

Wie dit gaat narijden: have fun en laat mij weten wat je er van vindt!
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Haaltert - Bloso

Bericht door eL Tee »

@El Baelo: ge zijt nen echten Atommer begot! :-)

Ik woon in Wouwou (ofte 'Oebrehtehem'), en doe geregeld een groot stuk van jouw rit (stuk rond Terlicht/Lebeke/Outer)...

We wonen idd. in een zeer mooie streek, waar nog niet alles onder asfalt ligt... Recent nog een ruiter die voor m'n deur passeerde heel eventjes op weg geholpen. Hij belde me enkele dagen later op (had me via m'n buur weten te traceren) met het voorstel hem enkele mooie paadjes te tonen. Per paard... (Ik ben ook ruiter)


Kan je me jouw toertje in GPX bezorgen? Ik heb nl. geen Garmin...
Plaats reactie