Drieboomkensberg in Westmalle

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Re: de permanente route in Malle komt eraan!

Bericht door mallybiky »

flyboy schreef:Wat is de Herygers-lus precies, ligt die in Oost- of Westmalle?
De Herygers lus ligt in Westmalle en meer bepaald in 3BB. Ze vertrekt aan het kruis. Via volgende link kan je in googlemaps zien hoe ze loopt.
flyboy schreef:Een permanente route in Westmalle zonder DBB of trappistenbos is een stier zonder ballen, dat kunnen ze er beter géén maken ...
Ik ben het helemaal met jouw eens, zonder het Molenbos heeft een omloop in Westmalle geen zin. Ik had echter ook niet gezegd dat het Molenbos er niet in zat, alleen de herygers lus hebben we niet klaar gekregen. Het huidige voorstel kan je ook zien via googlemaps. De omloop is echter nog niet definitief en er staan natuurlijk ook nog geen bordjes.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Re: de permanente route in Malle komt eraan!

Bericht door flyboy »

mallybiky schreef:
flyboy schreef:Wat is de Herygers-lus precies, ligt die in Oost- of Westmalle?
De Herygers lus ligt in Westmalle en meer bepaald in 3BB. Ze vertrekt aan het kruis. Via volgende link kan je in googlemaps zien hoe ze loopt.
flyboy schreef:Een permanente route in Westmalle zonder DBB of trappistenbos is een stier zonder ballen, dat kunnen ze er beter géén maken ...
Ik ben het helemaal met jouw eens, zonder het Molenbos heeft een omloop in Westmalle geen zin. Ik had echter ook niet gezegd dat het Molenbos er niet in zat, alleen de herygers lus hebben we niet klaar gekregen. Het huidige voorstel kan je ook zien via googlemaps. De omloop is echter nog niet definitief en er staan natuurlijk ook nog geen bordjes.
Bedoel je daarmee de lus die rond die zandheuvel loopt, waar ook geen enkele TT mag passeren? Het fit-o-meter parcours mag misschien toch wel opgenomen worden (steekt in menig tt)?
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Re: de permanente route in Malle komt eraan!

Bericht door mallybiky »

flyboy schreef:Bedoel je daarmee de lus die rond die zandheuvel loopt, waar ook geen enkele TT mag passeren?
Dat klopt helemaal, het is de lus rond de zandheuvel met hier en daar omhoog en omlaag. Heel mooi vind ik zelf maar geen enkele TT mag erover. Via de KWB fietsclub van Westmalle hebben we een paar jaar geleden langs verschillende wegen en kruiwagens nog eens geprobeerd langs herygers lus te mogen tot op het moment dat we bijna nergens meer door mochten omdat we te hard aandrongen en dat stopt het natuurlijk.
flyboy schreef:Het fit-o-meter parcours mag misschien toch wel opgenomen worden (steekt in menig tt)?
De fit-o-meter is er bewust uitgelaten om de TT van Malle ook nog iets te gunnen. Op alle tochten in de buurt van een vaste parkoer krijg ik te horen dat het bloso gehalte te hoog is. Als we dan in elke Bloso omloop echt alles insteken, creëren we dat probleem natuurlijk zelf.

Als je de steek kent, zoals bij jouw blijkbaar het geval is, zullen er altijd mooie stukken overblijven waarop je jezelf kan uitleven. In een TT of vast parkoer zullen die stukken nooit in zitten.

PS: Ik heb ondertussen ook het voorstel van de nieuwe omloop in Brecht binnengekregen.
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

hopenlijk zit er meer fun in dan die van turnhout.
weet niet wat ik er van kan verwachten (kwa bos en single tracks,... ), heb denk nog nooit, in die buurt gereden (moet toch eens een tt hier komen doen :lol: ).

ben benieuwd en misschien is het wel eens de moeite om van turnhout eens tot daar te komen.
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

devil biker schreef:hopenlijk zit er meer fun in dan die van turnhout.
weet niet wat ik er van kan verwachten (kwa bos en single tracks,... ), heb denk nog nooit, in die buurt gereden (moet toch eens een tt hier komen doen :lol: ).

ben benieuwd en misschien is het wel eens de moeite om van turnhout eens tot daar te komen.
ALLES is beter dan die van Turnhout
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

mallybiky schreef:Ook in Rijkevorsel was men bezig maar dat ligt stil volgens mij wegens problemen met de eigenaars (is er vrij hard aan toe gegaan heb ik gehoord).
En nu kunnen we het waarschijnlijk vergeten dan.'t Zou spijtig zijn,met Brecht en Malle erbij wordt het anders een serieus netwerk.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Ik rijd de 'Herygers-lus' graag langs beide kanten. Ben bijna tegen volle snelheid op een andere biker gebotst die langzaam naar boven klauterde op het 'steilste klimmetje' terwijl ik afdaalde.
Tegenliggers zijn wel tricky hier. Ik kan het toch niet laten, beide richtingen zijn fun. Maar de 'officieuze richting' is als je de steilste bult als klim neemt, vermoed ik ..
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Bericht door Jannemanneke »

flyboy schreef:Ik rijd de 'Herygers-lus' graag langs beide kanten. Ben bijna tegen volle snelheid op een andere biker gebotst die langzaam naar boven klauterde op het 'steilste klimmetje' terwijl ik afdaalde.
Tegenliggers zijn wel tricky hier. Ik kan het toch niet laten, beide richtingen zijn fun. Maar de 'officieuze richting' is als je de steilste bult als klim neemt, vermoed ik ..
De 'officieuze' richting is ze tegen wijzerzin te rijden.
Het is inderdaad een leuk luske, met de nadruk op 'luske'.
Best wel aan te raden ze in de juiste richting te rijden...
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

gevonden op het inet

Bloso mountainbike parkoer Oostmalle - Westmalle = Den Gulden Triple
http://www.grasoft.be/mtb/index.htm?blosomalle.htm

iemand een idé van de bepijling, is die er al ?
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

De vermelde website is helemaal correct. Het is een pagina die ik gemaakt heb (en beheer).

De bepijling is er spijtig genoeg nog niet. Erger nog: de goedkeuringen zijn er nog niet. In oktober van 2009 is de omloop voorgesteld op de provincie en daar principieel goedgekeurd. Om een volledige goedkeuring te krijgen moet je echter de toelating krijgen van alle eigenaars en daar dit het moeilijk. Het parkoer van Oostmalle is zowat helemaal in orde maar in Westmalle zijn er 2 knelpunten: enerzijds koppelt het domein van "de Dennen" hun goedkeuring vast aan iets met een weg waar de gemeente dan weer niet op wil ingaan en anderzijds is de toegangkelijkheid van het Molenbos (3BB dus) zeer onduidelijk (er zijn 4 verschillende versies) en dat zou eerst moeten uitgeklaard worden. Allemaal werk voor de sportdienst en de gemeente waarbij ik de indruk heb dat er op dit moment niet veel vooruitgang wordt geboekt (of zelfs niet veel activiteit).

We hebben nog nooit zo ver met het geheel gestaan maar verder krijg ik het niet geforceerd.
Plaats reactie