schorre te oostende

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

Vandaag terug gaan biken in op de schorre en ik moet zeggen dat het er op sommige plaatsen vettig bijligt, bruggetje aan de sporthal lag vandaag te drijven, je moet het zelfs niet meer proberen om erover te gaan, bruggetje aan de piste(waar je direct naar boven moet) licht er spekglad bij oppassen dus daar.
@kenwaldek: NOOIT zonder helm rijden zelfs niet op de baan :wink:
Gebruikersavatar
dhoop
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: di 17 jul 2007 06:32
Rijdt met: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Bericht door dhoop »

vandaag de schorre nog een keer aangedaan :bounce: dacht achter 6 maanden geleden dat er heel veel ging in orde zijn maar :-? der is nog massas werk der is zelfs niks verbetert juist verslechtert #-o slechte bepijling geen bruggetjes niet meer #-o een mens weet volledig niet waar dat hem moet rijden :( wel gezien dat er veel werken rond gebeuren tis te hopen dat het stad ook van de mtb route een keer zijn werk maakt want der zit veel potentieel in =D> binnen een paar maanden een keer teruggaan naar en we zien dan wel :P :lol:
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

Vandaag nog eens naar de schorre geweest en ik heb me terug goed geamuseerd. als je de weg kent is het er leuk om biken.
er zijn inderdaad veel werken aan de gang waardoor het niet altijd even makkelijk is om de povere bepijling te volgen.
Oostende onderhoud aub dit parcours want wij mountainbikers hebben al niet te veel in de streek waar we eens off road kunnen rijden.

Ps blijkbaar zijn ze begonnen met een bmx parcours aan te leggen, kunnen de mountainbikers ook wel eens proberen hé.

Als er iemand zin heeft om het parcours te rijden laat maar iets weten.

grtz
weezzl
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 15:38
Rijdt met: ProWinner STD Deluxe LX-XT

Bericht door weezzl »

Aangezien ik nog maar een week MTB ben ik gisteren voor de eerste keer naar dit parcours getrokken.

Mijn indruk was behoorlijk positief (het heeft natuurlijk enorm geregend de voorbije dagen, dus het was overal drassig = zwaarder). Overal zie je pijltjes hangen, hier en daar moet je enkel wat je verstand gebruiken, maar het valt goed mee.

Zeker een aanrader om eens zelf te proberen en dan zelf een indruk ervan te vormen.
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Bericht door jelleken »

ik vertrek nu en zal het weten te zeggen als ik terugkom, hopelijk raken we er door na dit regenachtig dagje [-o<
Gebruikersavatar
poollover
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 13 jul 2008 19:07
Rijdt met: cube ltd team en een strangevelo

Bericht door poollover »

Ben juist terug van de schorre mooi parcours =D>
Heb wel goed moeten kijken want er lopen verschillende routes door elkaar . Twee bikers tegen gekomen die het parcours kennen en ik was er mee weg , was wel ongelooflijk zwaar na al die regen lag lekker vettig .
Na twee rondjes voelde je toch dat je al gefietst had .
Mooie single tracks voor elk wat wils mij zien ze daar zeker nog terug ( morgen zelfs :-D )
ps : zeker aanrader als je eens niet veel tijd hebt maar toch een tochtje wil doen =D> =D>
plakkertje
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 14 sep 2008 11:47
Rijdt met: trek fuel ex 08

Bericht door plakkertje »

hoi mensen na een jaar of zes ben ik herbegonnen met mtb en woon in oostende en verhuis dit weekend naar nieuw huis 500m van de schorre dus de ideale plaats om weer te gaan trainen. :-D
wat raden jullie aan om daar de gaan gebruiken qua banden?
Jerry Homes
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 12 aug 2008 18:45
Rijdt met: Cube Ltd

Bericht door Jerry Homes »

iemand gps track van deze route??

alvast bedankt
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

plakkertje schreef:hoi mensen na een jaar of zes ben ik herbegonnen met mtb en woon in oostende en verhuis dit weekend naar nieuw huis 500m van de schorre dus de ideale plaats om weer te gaan trainen. :-D
wat raden jullie aan om daar de gaan gebruiken qua banden?
Voorlopig ligt het relatief droog dus kan je perfect de RR, Black Panther of python gebruiken. Wanneer we midden in de herfst zitten, dan zullen er enkele zware modderstroken tevoorschijn komen. Dan zal een modderband wel aan te raden zijn...

Door die vele wortels en afgezaagde bomen ga je best niet onder de 2.00 van breedte...
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

plakkertje schreef:hoi mensen na een jaar of zes ben ik herbegonnen met mtb en woon in oostende en verhuis dit weekend naar nieuw huis 500m van de schorre dus de ideale plaats om weer te gaan trainen. :-D
wat raden jullie aan om daar de gaan gebruiken qua banden?
Voorlopig ligt het relatief droog dus kan je perfect de RR, Black Panther of python gebruiken. Wanneer we midden in de herfst zitten, dan zullen er enkele zware modderstroken tevoorschijn komen. Dan zal een modderband wel aan te raden zijn...

Door die vele wortels en afgezaagde bomen ga je best niet onder de 2.00 van breedte...
Plaats reactie