Oosterzele - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

Herder Ben schreef:Ik ga je niet kunnen helpen. Ik ken het parcours redelijk van buiten waardoor ik niet altijd op de staat van de pijltjes let. Ik weet wel dat die single track in Balegem om naar het centrum te rijden terug open is en dat daar een pijltje hangt. Na die track is het links en onmiddellijk rechts, voorbij die molen, opnieuw een single track en op de grote baan naar rechts terug ...
Alvast bedankt, we zien het wel ... zal nog wat fotootjes proberen maken om deze route wat te promoten want er zitten echt wel leuke stukken tussen.

Edit; heb het plannetje dan maar afgedrukt zal ook al helpen. Het is eigenlijk wel droef dat ik de route die aan mijn voordeur passeert niet eens van buiten ken ... :oops:
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

net de route nog eens gereden en gemerkt dat de Oosterzeelse plantsoendienst er langs de ene kant in geslaagd is om enkele leuke single tracks vol te gieten met grind, enkele boerenpaden vol te kappen met afbraakpuin maar langs de andere kant er wel niet in slaagt van ook maar 1 paadje te maaien waardoor op sommige single tracks het gras bijna anderhalve meter hoog staat. Ook vele bomen en struiken langs sommige paadjes kunnen wel eens een snoeibeurt gebruiken ...

De pijltjes die verdwenen waren tijdens de werken in Balegem zijn ondertussen teruggeplaatst. De route op zich ligt er heel goed bij. Sommige stukken heb momenteel wel wat weg van een strandrace door het losse zand dat ondertussen toch al enkele centimeters dik ligt. Een mooie AVS van 21,7 op een totaal van 46km (enkele single-tracks en wandelroutes toegevoegd die niet op de route liggen) is voor mij toch wel een teken aan de wand dat het er op vooruitgaat met de conditie.
sidds
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 07 jul 2009 23:30
Rijdt met: Focus Cypress 08

Bericht door sidds »

Vorig weekend nog eens de route gereden. Vertrokken met droog weer, maar halfweg (rond balegem) in een stevige bui gezeten. Het werd plots leuk :-?
In Oosterzele was 't koers voor klein mannen, en ik leek wel de spreekwoordelijke olifant in een porseleinwinkel (wa ze die mannekes allemaal aandoen [-o< )

Inderdaad bijzonder veel steenpuin rond Oosterzele. Voor de rest lag de route er nogal perfect bij. Hier en daar vervelend hoog gras, en als 't nat is, kunt ge dus ook vallen :wink:
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

sidds schreef:Inderdaad bijzonder veel steenpuin rond Oosterzele. Voor de rest lag de route er nogal perfect bij. Hier en daar vervelend hoog gras, en als 't nat is, kunt ge dus ook vallen :wink:
Dit steenpuin is de laatse paar maanden gelegd, voordien waren dit aarden banen met hier en daar een flinke put, maar wel een stuk aangenamer om op te rijden ...
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Gisteren de groene en rode route gereden. Op zich is dit een degelijke route voor de beginnende mountainbiker of om eens goed door te vlammen. Het slechte weer (veel regen) heeft geen of weinig sporen nagelaten. Op sommige plaatsen leek het precies of dat er nooit iemand kwam mtb'ken. De netels staan behoorlijk hoog en op enkele plaatsen was zelfs geen traject meer zichtbaar. Op zich hoort het er uiteraard wel bij, maar het was er soms net iets over :-).

De 'bepijling' was best ok, enkel aan de hoek v/d kerkstraat was er een pijltje verdwenen (de restanten v/h bordje hingen er wel nog).
Soms is het wel uitkijken naar de pijltjes en hangen ze soms op wat onlogische plaatsen, maar dankzij het 'homemade'-plannetje vonden we onze weg.

Kortom: weinig of niet heuvelachtig, gemakkelijk parcours, veel stenen en asfalt, hoog gras en netels, maar de omgeving maakt veel goed.
Gebruikersavatar
The natural
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida Matts 900 TFS

Bericht door The natural »

5 juli 2011, Groen, blauw en rood (39 km) gebold in anderhalf uur.

De paadjes lager er goed berijdbaar bij, maar de bewegwijzering #-o . Gelukkig ken ik de route ondertussen op mijn duimpje.

Blijft toch een aangename route om te biken. Misschien wat weinig off road, maar de (enkele) korte (asfalt)klimmetjes en de smalle hoekige paadjes (Oosterzele en Gijzenzele) compenseren dit.
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

Nog iemand de route gereden?
Wak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 20 jan 2004 23:24
Rijdt met: Trek 8.7 - Cannondale 600SL

Re: Oosterzele - Bloso

Bericht door Wak »

Vandaag nog eens een stuk geprobeerd, als alternatief voor Destelbergen en vertrokken vanop Vinkeslag in Melle. Man man... asfalt & beton afgewisseld met ontbrekende pijltjes...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Oosterzele - Bloso

Bericht door freezy »

Idd, 't is een ideale route om 's avonds na 't werk eens te doen als duurtraining en daar stopt het ook. Als je dan weet dat pakweg 80% van alle offroad van Oosterzele er in zit weet je hoe triestig het hier is voor de mtb'er...
Plaats reactie