Domein De Gavers Harelbeke

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Klotchi
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 18:59
Rijdt met: Cube Ltd Pro

Bericht door Klotchi »

idd maar rare zakens....
allemaal prive mensen die daar alles nu aant verzagen zijn, vrijdag gaan rijden en waren daar gasten met loodgieter reclametrui en met hun klein mannen hout aant zagen...??? (dus geen boswachters of groendienst of gemeente werkers)

zal mss volgende week daar aan het nieuwe bloso gebouw eens aankloppen om uitleg of toekomstplannen met de nu versperde/vernielde mtbpaden
Cockiemonster
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 21 mar 2011 20:38
Rijdt met: C'dale F2' 2011

Bericht door Cockiemonster »

Vorige zondag nog weest rijden met twee anderen, parcour lag er best goed bij.

Alleen jammer dat ze nu veel schors hebben gegooid bij het paardenpad (aan de ingang van de Gavers?). Moeilijkheid is er precies wat van... en jammer van al die bomen die ze omdoen, nu heb je het gevoel niet meer tussen de bossen aant rijden te zijn :(
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

De mountainbikeroute zou 8km lang zijn:

http://www.west-vlaanderen.be/genieten/ ... 202011.pdf
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

Afbeelding
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

Vandaag het blauwe mountainbike parcours in De Gavers van Harelbeke gereden. Alles is zeer goed bewegwijzerd en is overal goed te doen om te rijden.
racoonfreak
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 08 okt 2011 20:10
Contacteer:

Bericht door racoonfreak »

Feysie schreef: Ik ben dan maar die pijltjes beginnen volgen. Na een km of 3-4 ben ik ze kwijtgespeeld. Ze wezen in de richting van een nieuw aangelegd pad met een houten brugje. Daar waren geen pijlen meer te vinden. :-?
Daar ben ik ook verkeerd gereden, bij het verlaten van het bos staat een pijltje schuin naar links, ga je links kom je idd op een dolomietpad met vlonders, maar je moet daar bij nader inzien rechtdoor gaan ipv links (pas na 1km vind je terug een pijltje, je word daar eigenlijk het domein uitgestuurd zoals daarna nogmaals zal gebeuren (telkens zo'n 1,5 km).
Maar goed, de eerste keer naar de gavers afgezakt vandaag met hoge verwachtingen, bij aankomst stond er zowaar een bord "MOUNTAINBIKE" vanaf de Stasegemse steenweg die de richting aanwijst , nog hogere verwachtingen dus .... :lol:
Op het infobord naast het voetbalterrein van Harelbeke stond inderdaad vermeld dat de routes herzien worden en dus ook niet meer optimaal uitgepijld zijn.
Er word echter een alternatieve route van 8 km aangeboden door het domein "de gavers"
Helaas bleek dit maar erg beperkt en word je meer het bos uitgestuurd over asfalt dan over de bospaadjes waar andere recreanten gebruik mogen van maken. Na een tijdje is het gefrustreerd hunkeren naar de links of rechts van je gelegen paden waar je zo goed als altijd niet in mag....
Ook bij de gavers dus de steeds vaker terugkerende mentaliteit van "uitschot blijf maar beter thuis" ten opzichte van mountainbikers (of zo voelt het tenminste aan als de teleurstelling groot is).
Kort samengevat, weinig tot niet uitdagend parcours (veel brede paden, er vallen ook weinig of geen hoogtemeters te rapen, biljartvlak dus) Weinig ruimte dus om te mountainbiken, op de paar stukjes bosrand die je nog mag meepikken na misschien. Inderdaad ook de twee heuvel parcourtjes tegengekomen, maar deze konden mij als twaalfjarige waarschijnlijk wat meer bekoren, vond er dus persoonlijk niet zoveel aan....
Weinig kans dus dat ik er nogmaals 20 km over de weg voor over zal hebben, daarvoor hebben de gavers toch te weinig te bieden, tenminste als men zich net als ik aan het uitgepijlde parcour houdt zoals het hoort.
Op de terugweg nog de blauwe lus Wortegem-Petegem meegepikt, om toch enigzins bevredigd thuis te komen, het geplande bisnummer rond de gavers (waarvan ik het water niet eens te zien kreeg) had ik achterwege gelaten.
Bijkomend nadeel was dat het op bepaalde plaatsen echt slalommen was tussen de wandelaars, de prille lentezon bracht blijkbaar veel volk op de been vandaag.
voare
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 13:32
Rijdt met: Felt nine 60

Re: Domein De Gavers Harelbeke

Bericht door voare »

Nu nog iemand naar de gavers geweest? Ben een nieuwe mtb er en zou er graag eens gaan kijken
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: Domein De Gavers Harelbeke

Bericht door yoeri »

voare schreef:Nu nog iemand naar de gavers geweest? Ben een nieuwe mtb er en zou er graag eens gaan kijken
Ben er net gepasseerd tijdens een looptochtje.
Voor de moment ligt het zeer vuil. Op veel plaatsen hebben ze gesnoeid en liggen er takken op de paden.
De toertocht van Waregem rijdt er morgen vermoedelijk door, want er hangen wel wat pijltjes op de stukken paden waar er geen takken liggen.
Kartouch
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 01:07
Rijdt met: Cube ltd pro

Re: Domein De Gavers Harelbeke

Bericht door Kartouch »

Nadat ik zondag de Gavers (en de speelpleintjes) al eens wandelend had verkend met de 'klein gasten' en mijn vrouw, gisteren nog eens teruggeweest. Het parcours (8 à 9 km) lag er heel goed bij, maar is niet zo bijzonder. Nogal plat met vrij veel brede (grind)paden...

Nuja, al bij al niet mis voor een groentje (like me) die nog aan het wennen is aan klikpedalen :wink:
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Domein De Gavers Harelbeke

Bericht door JL157 »

Als je lang genoeg in de gavers gaat fietsen zal je toch behoorlijk wat leuke en licht technische stukjes tegen komen.. Ik maal er rondjes van ongeveer 30 minuten.
Plaats reactie