Domein De Gavers Harelbeke

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Het groene parcour is niet goed uitgepijld. Als je niet van de streek bent neem je best de blauwe route. Als ik me niet vergis heet die route de burensportdienstroute. Een grote kaart vind je aan de sporthal.
Er zijn betere routes in de streek te vinden zoals de boerhovenroute in Hoog-Kortrijk. Het besluit is dus gewoon, neem de blauwe route dan ben je zeker. Waar hij precies begint weet ik niet, start gewoon waar je een blauw pijltje ziet want het is toch hele tijd lusjes :lol:

In de gavers kun je je wel volledig laten gaan !
Gebruikersavatar
Crusader
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 13 nov 2007 23:32
Rijdt met: CUBE AMS COMP 100
Contacteer:

Bericht door Crusader »

Aangezien ik de laatste tijd vooral toertochten deed was ik verwonderd dat er blauwe peilen in de gavers stonden. ](*,)

De rest van de bloso tochten ken ik, zeker in de streek. (Kortijk,zwevegem,Anzegem,Wortegem-Petegem,Oudenaarde,Kluisbos,.....)Deze doe ik enkel als er geen interessante toertochten zijn in de streek. :-?

k'zal zeker eens deze blauwe lus eens rijden om te zien hoe hij juist in elkaar zit. :bounce:
De groene lus is inderdaad al jaren een probleem ( bepeiling). :cry:
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Blauw heb je in een halfuurtje gedaan ofzo, maar dan moet je wel de weg al een beetje kennen. Ik doe deze route soms de vrijdagavond omdat het toch wel een leuke is.
Gebruikersavatar
TREK 8000
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 16:11
Rijdt met: trek 8000

Bericht door TREK 8000 »

'k weet dat het al een tijdje niet gereageerd is op dit stuk , maar hoe zou de route er nu bij liggen ? Iemand nog de laatste tijd geweest ?
Gebruikersavatar
jeroenie
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 04 aug 2010 23:16
Rijdt met: ziet er na ne rit redelijk vuil uit!

Bericht door jeroenie »

redelijk goed berijdbaar(dikke week terug), ze zijn op een plaats aant werken waar ge een klein beetje moet afslaan als omleiding. maar ge moet er wel uw baan een beetje zelf zoeken, want veel pijltjes staan er niet!
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

De belofte om de "groene" blos route te vernieuwen en te voorzien van meer en leuker offroad blijkt ook een scheet in een frietzak te zijn!

Bordjes plaatsen: verboden te fietsen lukt blijkbaar wel in de gavers :-({|=

Ikzelf en de meesten van onze club (bike@holics uit Harelbeke zelf) trekken meestal naar Ingelmunster om een lokale bloso route te rijden.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

prideandglory1891 schreef:De belofte om de "groene" blos route te vernieuwen en te voorzien van meer en leuker offroad blijkt ook een scheet in een frietzak te zijn!

Bordjes plaatsen: verboden te fietsen lukt blijkbaar wel in de gavers :-({|=

Ikzelf en de meesten van onze club (bike@holics uit Harelbeke zelf) trekken meestal naar Ingelmunster om een lokale bloso route te rijden.
Ahaa , nog ne liefhebber van de ingelmunster route , wel uw konijne en kattekorrels nie vergeten he :wink:
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

KUBA schreef:
prideandglory1891 schreef:De belofte om de "groene" blos route te vernieuwen en te voorzien van meer en leuker offroad blijkt ook een scheet in een frietzak te zijn!

Bordjes plaatsen: verboden te fietsen lukt blijkbaar wel in de gavers :-({|=

Ikzelf en de meesten van onze club (bike@holics uit Harelbeke zelf) trekken meestal naar Ingelmunster om een lokale bloso route te rijden.
Ahaa , nog ne liefhebber van de ingelmunster route , wel uw konijne en kattekorrels nie vergeten he :wink:
Ja, knappe route, zeker voor bloso... Maar brigands zitten er voor een groot stuk tussen.
Als ik meer tijd heb speel ik toch iets liever in kluisbos.
Gebruikersavatar
Smirnoff103
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 14:31
Rijdt met: Orbea Compair 2010
Contacteer:

Bericht door Smirnoff103 »

Ik vind die route tamelijk "ca va", wel tamelijk kort maar leuk om rap eens te doen.
Als het niet al te nat / vet ligt is er een pad die je kunt nemen ipv die weg te nemen die uit de gavers rijdt (om via de "ring v deerlijk / harelbeke" terug naar binnen te gaan).

In plaats van rechtdoor te rijden (waar er als het ware een grote serre staat) moet je naar rechts gaan en dan de eerste openining links nemen. Maar ik denk wel als je vaak naar de Gavers gaat dit beetje niet echt "secret" is
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

vandeweek nog keer naar hier, iemand zin om mee te gaan ?
Plaats reactie