Domein De Gavers Harelbeke

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

Afbeelding

Slechte kwaliteit maar het geeft toch een beetje een idee van hoe en wat! 8)
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

Snap ik niet goed. Die twee crossparcourtjes liggen toch al jaren vlak naast het Bloso parcous waardoor je ze goed kan zien en iedereen ze meeneemt.

Of is er een nieuwtje bijgekomen?
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

Feysie schreef:Snap ik niet goed. Die twee crossparcourtjes liggen toch al jaren vlak naast het Bloso parcous waardoor je ze goed kan zien en iedereen ze meeneemt.

Of is er een nieuwtje bijgekomen?
Naar mijn weten hebben ze de indeling rond de voetbal trainingsvelden volledig omgesmeten om er een finse piste en dergelijke aan te leggen. Daardoor werden de bergjes gelijkgemaakt met de grond.
De finse piste is al meer dan een jaar in gebruik en zo werden ook de plaatsen rond deze piste afgewerkt.
Nu zijn er aansluitend op de mountainbikeroute enkele nieuwe heuveltjes aangelegd.
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

yoeri schreef:
Feysie schreef:Snap ik niet goed. Die twee crossparcourtjes liggen toch al jaren vlak naast het Bloso parcous waardoor je ze goed kan zien en iedereen ze meeneemt.

Of is er een nieuwtje bijgekomen?
Naar mijn weten hebben ze de indeling rond de voetbal trainingsvelden volledig omgesmeten om er een finse piste en dergelijke aan te leggen. Daardoor werden de bergjes gelijkgemaakt met de grond.
De finse piste is al meer dan een jaar in gebruik en zo werden ook de plaatsen rond deze piste afgewerkt.
Nu zijn er aansluitend op de mountainbikeroute enkele nieuwe heuveltjes aangelegd.
Eens gaan verkennen vorig weekend. Op het infobord aan de sporthal in Harelbeke hing een blad waarop vermeld stond dat de bepijling van de routes weg was. :( Tot die weer in orde is, was er een tijdelijk parcours van 7 km rond de gavers uitgepijld.
Ik ben dan maar die pijltjes beginnen volgen. Na een km of 3-4 ben ik ze kwijtgespeeld. Ze wezen in de richting van een nieuw aangelegd pad met een houten brugje. Daar waren geen pijlen meer te vinden. :-?
Onderweg idd een drietal leuke stukjes gevonden. Dat stukje op de foto was er zoals ik dacht vroeger ook al, het andere parcourtje is verdwenen. Maar de nieuw aangelegde stukjes zijn wel de max. Veel draaien en keren. Niet dat je je fiets op de auto moet binden om naar de gavers te gaan biken maar als je van de streek bent is het wel een leuk speeltuintje. =D>
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Bericht door The pain train »

En toch ga ik sebiet mijne bike in de camionette duwen en de Gavers es komen checken se :)
Iemand die daar onlangs nog geweest is? Pijltjes terug inorde??
Gebruikersavatar
Boscosmoscrosser
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 18:37
Rijdt met: Bosbeeste

Bericht door Boscosmoscrosser »

The pain train schreef:En toch ga ik sebiet mijne bike in de camionette duwen en de Gavers es komen checken se :)
Iemand die daar onlangs nog geweest is? Pijltjes terug inorde??
Deze morgen nog gaan crossen @ De Gavers!
Altijd heel leuk daar.
Pijltjes volgen we nooit bij keuze te over aan paadjes en bosjes :-)
Klotchi
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 18:59
Rijdt met: Cube Ltd Pro

Bericht door Klotchi »

Gavers blijft sjiek maar ze mogen dan eens hun omgezaagde/gevallen bomen van het hele parcours doen :-)!!
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

Klotchi schreef:Gavers blijft sjiek maar ze mogen dan eens hun omgezaagde/gevallen bomen van het hele parcours doen :-)!!
Ze zouden beter stoppen met hakken id gavers. Wat is dadde allemaal. Een bos kan nooit zo rap aangroeien gelijk ze nu ah kappen zijn. Tis een schande en kpeize dat hier een geurke aan hangt.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

pearl jam schreef:
Klotchi schreef:Gavers blijft sjiek maar ze mogen dan eens hun omgezaagde/gevallen bomen van het hele parcours doen :-)!!
Ze zouden beter stoppen met hakken id gavers. Wat is dadde allemaal. Een bos kan nooit zo rap aangroeien gelijk ze nu ah kappen zijn. Tis een schande en kpeize dat hier een geurke aan hangt.
Da mag wel jong! Met een kettingzaag en nen tractor kunde nooit zoveel schade aanrichten als iemand met ne fiets zulle!!
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

prideandglory1891 schreef:
pearl jam schreef:
Klotchi schreef:Gavers blijft sjiek maar ze mogen dan eens hun omgezaagde/gevallen bomen van het hele parcours doen :-)!!
Ze zouden beter stoppen met hakken id gavers. Wat is dadde allemaal. Een bos kan nooit zo rap aangroeien gelijk ze nu ah kappen zijn. Tis een schande en kpeize dat hier een geurke aan hangt.
Da mag wel jong! Met een kettingzaag en nen tractor kunde nooit zoveel schade aanrichten als iemand met ne fiets zulle!!
voor het 2de weekend op rij de zondagnamiddag een toerke gaan wandelen id gavers, wat die daar allemaal omleggen is een schande. Dat zijn zeker niet allemaal ZIEKE bomen want de bomen die omliggen door één of andere storm laten ze gewoon liggen.
Dit ruikt hier naar big business
Plaats reactie