Diest: nieuwe start na Trail Maintenance Day

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
chuck
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized

Diest: nieuwe start na Trail Maintenance Day

Bericht door chuck »

volgende zaterdag 25-10 wordt, in een gezamenlijke inspanning van alle diestse mtb-clubs samen met de diestse sportraad, de ganse omloop onder handen genomen. op het programma staan herstelling en verbetering van de bewegwijzering en opruimen van zwervuil langs de omloop.
wij doen dit met de united bikers al een aantal jaren voor het ons toegewezen stuk. zoals onze collega-clubs dat misschien voor hun stuk deden. maar vermits dit niet synchroon gebeurde was de omloop nooit volledig in orde.
vanaf dit weekend zou het ganse parcours er spic&span moeten bijliggen. btw het vertrek -nu zelfs mét kleurenkaart- ligt nu op de parking van sporthal karteria.
mocht iemand zich geroepen voelen te komen helpen: we vertrekken mét de fiets vanaf de parking aan de halve maan om 9h30. iedereen welkom.
ik hoop dat we nu de trofee van de slechtst bewegwijzerde omloop (volgens sommigen toch) mogen doorgeven. commentaar welkom na de zaterdag.
greetz, chuck.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

schitterend initiatief, kan alleen maar toegejuichd worden

goe bezig manne! 8)
Gebruikersavatar
chuck
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized

Bericht door chuck »

alles verlopen zoals gepland. zat zelf in een ploeg om het zwerfvuil op te ruimen. wat men toch achterlaat... niet alles van bikers, maar toch. de hoofdvogel wordt elk jaar afgeschoten aan het passeren van een voetbalveld. de gracht werkelijk vol. die spelen duidelijk niet in het groen.
de tractatie, aangeboden door de stad diest (sportdienst), smaakte enorm.
ik zou zeggen: rijden maar, en laat het ff weten waar er iets schort.
greetz, chuck
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Als bewoner van de "villawijk" van Diest (boerendorpje Deurne) zal ik met plezier heel in het kort eens een verkenningske doen seh. :D
Gebruikersavatar
TT'er Mettes
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 mei 2003 16:51
Rijdt met: corratec

Prima werk

Bericht door TT'er Mettes »

Ik ga deze week (donderdag?) in diest eens rijden, :bounce:
Ik zal hier iets laten horen over deze ervaring,
In ieder geval , prima werk!! =D>
t'zal hoogstwaarschijnlijk dik in orde zijn. \:D/
Gebruikersavatar
TT'er Mettes
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 mei 2003 16:51
Rijdt met: corratec

mijn verslag zoals beloofd.

Bericht door TT'er Mettes »

Ik heb de rode pijlen gevolgd, zeer goed te volgen , alle pijlen gemakkelijk te volgen , spijtig dat er al vandalen bezig geweest zijn na amper 1 week :evil: (aan kruispunt aan voetbalveld moet je links, deze pijlen hadden ze er reeds afgeschraapt, lagen nog onder het paaltje).

toch omgeving half maan ben ik toch verkeerd gereden, (kan aan mezelf liggen, zal hem nog wel eens doen)heb dan huiswaarts de grasbos in diest nog meegenomen als afsluiter .

Al bij al proficiat voor het vernieuwende werk. mooie rit =D>
Gebruikersavatar
chuck
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized

Bericht door chuck »

hooligans. Maar het is ondertussen reeds hersteld, gisteren toch nog. in elk geval dank voor het melden.
greetz,chuck.
Stekke
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 27 jul 2003 01:01
Rijdt met: Thompson 2015

Bericht door Stekke »

Ik ben deze voormiddag gepasseerd op het Schaffensveld en heb gezien dat daar ook al een paaltje om ligt
Het is op het stuk na het Steenkot waar ge links af moet richting grote baan.
Ik ga binnenkort ook eens de volledige route doen.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Vandaag de rode route gereden en 63 in plaats van 48km op de teller. Er begint dus precies weer wat te schelen met de bewegwijzering. In de bossen was het wat povertjes, en dan heb ik nog eens langs de Demer ergens een verkeerde pijl gevolgd. Dat was ne rode driehoek zonder de twee cirkeltjes eronder.
Is er eigenlijk geen beter kaartje van de route dan datgene dat er op deze site staat, want ik heb er ook niet echt veel hulp aan gehad.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Goh,
dit is een bizarre vorm van telepathie ...
Ik was daarnet aan 't zoeken achter een permanente route om eens te doen deze week.
Ik kwam uit bij Diest omdat dat niet te ver is, en redelijk goede commentaren krijgt.
Enkel de bepijling liet nogal te wensen over las ik, maar dat zou opgelost zijn na de maintenance day.
Ik ga ook voor de rode route. Hoe ligt de ondergrond er bij?
Heb je nog aandachtspunten waarop ik moet letten?
Plaats reactie