Route Buizingen/Halle???

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Och ja dan moet we maar allemaal ons lokale stukskes favoriete trail samen voegen en der gewoon een permanent illegale route van maken he, maar wel enkel met quads met sneeuwkettingen berijden want mountainbiken is slecht voor het miljeu...
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

:lol: :lol: :lol: dat kunnen we doen zie
Paljas in de plas
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 14:57
Rijdt met: Thompson pro-team

Bericht door Paljas in de plas »

hehe, da boswachterke zal zweten :lol:
stentah10
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 jun 2015 08:28

Re: Route Buizingen/Halle???

Bericht door stentah10 »

Even een out topic oprakelen :-)

Onlangs las ik dit op 'editiepajot':
HALLE - Mountainbike-parcours komt er

De kans is groot dat Halle zijn lang verwachte mountainbike-parcours gaat krijgen. De gesprekken met Natuur en Bos vorderen goed. In de lente van 2015 gaat ook de BMX-piste klaar zijn.

Het mountainbike-parcours zou dan wel door het Hallerbos lopen, maar dan niet zoals de oorspronkelijke plannen waren. Drie parcours over verschillende afstanden zullen uitgestippeld worden. Het parcours zou vertrekken van aan de gebouwen van Start 65 in Buizingen. Daar is de mogelijkheid te douchen na afloop en kan men ook de fiets schoon maken. Eens de piste er is doet men ook zijn aanvraag bij het Bloso voor een erkenning.
Heeft er iemand toevallig al meer informatie gevonden over deze route?

Onlangs heb ik in het Hallerbos ook gezien dat er een nieuw, uitdagend, stuk is opengesteld voor fietsers (aan de grote vijver)
Zou leuk zijn als deze route er ook langs gaat
thonline
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 10 aug 2015 13:32

Re: Route Buizingen/Halle???

Bericht door thonline »

stentah10 schreef:Even een out topic oprakelen :-)

Onlangs las ik dit op 'editiepajot':
HALLE - Mountainbike-parcours komt er

De kans is groot dat Halle zijn lang verwachte mountainbike-parcours gaat krijgen. De gesprekken met Natuur en Bos vorderen goed. In de lente van 2015 gaat ook de BMX-piste klaar zijn.

Het mountainbike-parcours zou dan wel door het Hallerbos lopen, maar dan niet zoals de oorspronkelijke plannen waren. Drie parcours over verschillende afstanden zullen uitgestippeld worden. Het parcours zou vertrekken van aan de gebouwen van Start 65 in Buizingen. Daar is de mogelijkheid te douchen na afloop en kan men ook de fiets schoon maken. Eens de piste er is doet men ook zijn aanvraag bij het Bloso voor een erkenning.
Heeft er iemand toevallig al meer informatie gevonden over deze route?

Onlangs heb ik in het Hallerbos ook gezien dat er een nieuw, uitdagend, stuk is opengesteld voor fietsers (aan de grote vijver)
Zou leuk zijn als deze route er ook langs gaat

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Wij komen van Drogenbos, maar moest er zo iets bestaan. Het zou ons wat veranderen van de routes uit St-P-Leeuw.
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Route Buizingen/Halle???

Bericht door PeterG »

Op komst, enige wat nog moet gebeuren is uitpijlen. Zit idd stuk Hallerbos in, denk dat aan de vijver met de steile klim.
Gebruikersavatar
Stijn
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 20:32
Rijdt met: Granville EVO04 2005 - HS33 + RS Recon

Re: Route Buizingen/Halle???

Bericht door Stijn »

Vandaag een fietstochtje gedaan langs het Kanaal, Lembeek en Hallerbos. Hier en daar ben ik toch wat Bloso pijltjes tegengekomen.
Ook langs de Gaasbeeksesteenweg staan pijlen.
Iemand een idee wanneer de route officieel opengaat? Op de site van Bloso is nog niets te vinden.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Route Buizingen/Halle???

Bericht door patje2 »

Stijn schreef:Vandaag een fietstochtje gedaan langs het Kanaal, Lembeek en Hallerbos. Hier en daar ben ik toch wat Bloso pijltjes tegengekomen.
Ook langs de Gaasbeeksesteenweg staan pijlen.
Iemand een idee wanneer de route officieel opengaat? Op de site van Bloso is nog niets te vinden.

Naar ik vernomen heb van Sport Vlaanderen zou Halle dit voorjaar open gaan er komt een (groene, blauwe en zwarte) route voor totaal van 49 km en er komt ook nog een route dit jaar in Beersel (rood en groen) voor 41 km
joosts
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 23:15
Rijdt met: bij voorkeur snel in de afdaling

Re: Route Buizingen/Halle???

Bericht door joosts »

De routes gaan pas in het najaar open, maar ze zijn wel al (grotendeels?) bewegwijzerd. Dit[ weekend de Groene route gedaan. Je kan de gpx downloaden:

http://mtb.waymarkedtrails.org/#route?id=6432043

Best een mooie route, maar niet bepaald uitdagend.

De Blauwe route heb ik ook al een stukje in kaart kunnen brengen, die lijkt wel wat technischer. Moest iemand daar een gpx van hebben, dan kan ik ze ook aan OpenStreetMap toevoegen om ze op bovenstaande site te laten verschijnen. Idem voor de zwarte.
gvdelst
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 sep 2011 09:48
Rijdt met: Specialized Epic HT 2018

Re: Route Buizingen/Halle???

Bericht door gvdelst »

joosts schreef:De routes gaan pas in het najaar open, maar ze zijn wel al (grotendeels?) bewegwijzerd. Dit[ weekend de Groene route gedaan. Je kan de gpx downloaden:

http://mtb.waymarkedtrails.org/#route?id=6432043

Best een mooie route, maar niet bepaald uitdagend.

De Blauwe route heb ik ook al een stukje in kaart kunnen brengen, die lijkt wel wat technischer. Moest iemand daar een gpx van hebben, dan kan ik ze ook aan OpenStreetMap toevoegen om ze op bovenstaande site te laten verschijnen. Idem voor de zwarte.
hoi joosts, gisteren de groen-blauwe lus van Halle gedaan.
Overal perfect bewijzerd op een enkele keer na (Lembeekbos waar het gewoon rechtdoor was tot aan café Les Meurisses).
Kijk eens of je op https://www.endomondo.com/users/2237406 ... /771984899" onclick="window.open(this.href);return false; de GPX kan downloaden (rechts van twitter icoon, export, gpx)
Plaats reactie