Kessel fort

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Kessel fort

Bericht door Black Phantom »

Het is wel geen afgepijlde route, maar het hoort hier toch het meeste thuis denk ik.

Vandaag nog eens wat gaan "spelen" achter Kessel fort, het decor van één van de afgelopen manches van de Flanders cup.
Er is daar kortelings nog iets te doen geweest, want er stonden nog verscheidene nadarafsluitingen en ook de houten brug was terug geplaatst (jipee!!).
Er waren nog duidelijke sporen te zien, maar die liepen rond en onder de brug wel anders dan de afgelopen Flanders cup. Door de wirwar van sporen was niet goed uit te maken hoe het parcours exact gelopen heeft.
Mits een beetje plantrekkerij heb ik toch een gesloten lus kunnen improviseren, en heb die meerdere keren afgehaspeld.
Het was lang geleden dat ik nog eens in vettige omstandigheden heb gereden, en ik merkte dat ik voor een stuk mijn stuurvastheid kwijt ben geraakt. Effe wennen toch en een paar keer bjina tegen een boom geplakt.
De houten brug was spekglad maar langs de uphillkant gelukkig voorzien van een tapijt. Eén keer met m'n voorwiel naast die mat geraakt en pardoes op mijne flank gegaan (en dan schuift ge zo een beetje belachelijk helemaal terug naar beneden).
En dan de "heuvelrug" waarvan je de flank meerdere keren op en af moet: In tegenstelling tot mijn vorige bezoek lukte het mij deze keer veel beter om dit technische stuk af te werken. Eén en ander heeft zeker te maken met de upgrades die ik ondertussen gedaan heb aan mijn bike waardoor ik niet meer af te rekenen had met technische mankementen. Eén klim haaks op den bult heb ik geen één keer kunnen nemen: te steil en geen mogelijkheid tot aanloop.
In één van de afdalingskes zat onderaan een vervaarlijke knik. Op de Flanders cup waren daar zandzakken voorzien. Op dat stukje heb ik er toen (de avond voor de F.C.was het de "kamp groot Nijlen") ene op z'n bek zien gaan die afgevoerd moest worden met een sleutelbeenbreuk.
Nu waren die zandzakken zelfs verdwenen hetgeen het over-de-kop-gaan-risico nog vergrootte. Ik heb even de schijtluis uitgehangen en met bange oogjes dat afdalingske aanzien, maar ben er dan uiteindelijk toch voor gegaan.
Achteraf gezien betekent het eigenlijk allemaal zoveel niet alhoewel het toch niet helemaal risicoloos is.
Ook in het laatste afdalingske zit zo'n verraderlijke knik en net daar staat een schone ijzeren vuilbak pal naast de track neergeplant. Ik ben benieuwd of die plooit wanneer ik mij eens misreken en er met m'n sjokkedijzen opvlieg.
Enfin soit, het was nog eens een plezant speeluurtje met het nodige onderhoud achteraf.
Voor een impressie van de omgeving moet ge maar eens gaan kijken op de site van de Yakke :wink:
Barto
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 01 okt 2003 19:40
Rijdt met: Trek 930

Bericht door Barto »

waar licht kessel fort eigelijk???
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Barto schreef:waar licht kessel fort eigelijk???
#-o Tja,
ik zal enkele meerkeuze-antwoorden geven:

- Courniche
- Kontich
- Kessel
- Reet
- Niverance

gaat er u nu een ligtje op? :lol: :wink:

Kijk anders eens hier
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

kessel ligt niet zo ver van mij thuis en vermits de hoogteverschillen in de streek al zo beperkt zijn vind ik het wel een intressante omgeving. het enige grote probleem is, hoe steek je zon rondje best in mekaar als je het maximale eruit wil halen, of wijzen de sporen zichzelf uit? hoe lang is zon rondje dan ongeveer? de beelden doen mij alleszins wegdromen naar een 'mini-stukje houffalize' in eigen streek?
:lol:
greetz fly'ke
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ik zou het niet echt met houffa vergelijken, zelfs niet met mini houffa. Maar het is eigenlijk gewoon een stuk bos en een weide waarnaast een weg loopt die 2 meter lager ligt. En door enkele keren op en af te rijden krijg je natuurlijk ook hoogteverschillen. Voor degenen(zoals ik) die in de buurt wonen kan het een mooi trainings parcourtje zijn, maar ik zou er nu toch niet speciaal van verder voor af komen.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

ik zei da maar om te lachen zelle. :oops: ik zen maar een simpel tt-rijderke van schilde da zelfs nog nooit in dardennen geweest is. een parcourske me een paar hoogtemeterkes kan al intressant zijn. ik zien daar precies toch een paar schoon klimmekes tussenzitten op die foto's?
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Ja ja pas op hé mannen,

je moet nu niet speciaal half België gaan afrijden om tot in Kessel te komen hé #-o
't Is eerder een goeie trainingsaangelegenheid voor mensen uit de buurt.
Het is een kleine opppervlakte dus conditie gaat ge daar niet kweken. Om écht te mountainbiken doe je best TT's of vaste routes (rij dan effe door tot in Herentals).
Maar al spelende op die klimmekes kan je wel bepaalde technieken bijschaven.
Ik denk vooral aan snel schakelen en uitklikken.
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

t'zou kunnen da'k morgen middag mij daar is wa ga amuseren :wink:
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Re: Kessel fort

Bericht door Yakke »

Black Phantom schreef: Er is daar kortelings nog iets te doen geweest, want er stonden nog verscheidene nadarafsluitingen en ook de houten brug was terug geplaatst (jipee!!).
Er waren nog duidelijke sporen te zien, maar die liepen rond en onder de brug wel anders dan de afgelopen Flanders cup. Door de wirwar van sporen was niet goed uit te maken hoe het parcours exact gelopen heeft.
De TT van Lier op 28/09 heeft ook een stuk van het parcours aangedaan, dus misschien heeft het daar iets mee te maken?
Plaats reactie