Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Futzy
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 sep 2003 19:19
Rijdt met: Scott Tampico

Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Bericht door Futzy »

Net terug van Heusden, maar vond het niet echt de moeite. 42 km met nogal veel verharde wegen. Er ontbraken nogal veel pijltjes of onleesbaar geworden. Jammer dat er ook niet over de terril gereden mocht worden, we hebben er vlak naast kunnen fietsen maar de rest was afgesloten. Volgende week eens naar Maasmechelen, is naar het schijnt ook een hele mooie route. Groetjes Futzy ...
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

deleted message
Laatst gewijzigd door Griffon op wo 07 jul 2010 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

1) veel verharde wegen : vroeger was er inderdaad meer onverhard maar nu leggen ze overal asfalt voor het fietsroutenetwerk maar als we naar de gemeente gaan mogen we de route niet verleggen. Sinds enkele maanden route op 2 plaatsen aangepast zodat er terug minder asfalt in is, maar we blijven ons best doen om het asfalt tot het minimum te beperken.
2) ontbreken pijltjes of onleesbaar : maandelijks worden er 2 van de club aangeduid om de route te controleren, zal eens horen hoe het ermee gesteld is
3) Terril mogen we inderdaad niet op (maar er zijn er toch vele die het gewoon doen). Bij de vorige verkiezingen stond zelfs op het programma van een partij dat het toegankelijk voor mtb werd, wij allen daarop stemmen maar nougaballen natuurlijk, er zit daar ergens een beschermde rups waardoor dat verboden terrein is voor mountainbikers.

Wij weten het zelf ook, als er wat meer medewerking was zouden we een prachtige rit in Heusden kunnen maken maar helaas zijn we heel sterk beperkt in de toelatingen. Indien je nog opmerkingen over pijltjes, moeilijke punten of dergelijke hebt, kan je dat hier of op onderstaande sites melden.

www.lucfranssen.be of www.mtbberkenrijders.be
Gebruikersavatar
mello
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 okt 2002 10:05
Rijdt met: Thompson zeus lx- manitou mars super elite
Contacteer:

Bericht door mello »

Ik heb die toer ook al een paar keer gereden, niet echt iets speciaal. Maar geen problemen mee de pijltjes.
En dat van de mijnterril, daar gaat ge toch gewoon op zeker, als je het parcour een beetje volgt en dan aan dat gebouw van de turken( tussen het gebouw en voetbalplein) naar links gaat, dan hebt ge daar een poortje en kunde makkelijk de terril oprijden.

greetz
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

deleted message
Laatst gewijzigd door Griffon op wo 07 jul 2010 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mobike2
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 jul 2005 12:16
Rijdt met: Merida Matts Sport

Bericht door mobike2 »

Heb hier elders al mijn reaktie gegeven. Sorry, was verkeerd.
Vandaag dit parcours gereden. Heel tof, geen peiltje ontbreekt.
Als je natuurlijk met een rotgang komt afgereden zoals ik, heb je de kans dat je de peiltjes voorbijrijd. Ben begonnen bij domein Bovy, en alles okee. Niks aan te merken. Het enige minpuntje: soms hangen de takken nogal laag, en das wel pijnlijk in je gezichtje als het een heel smal paadje is dat je niet kunt uitwijken.
skyrider
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 14 jun 2002 02:00
Rijdt met: Specialized S-works mp5
Contacteer:

Bericht door skyrider »

Ik vind het anders een heel fijn parcour voor een vaste route. Vooral door de bossen. Het is een redelijk snel parcour en niet al te technisch. En als je er een tourtocht in de buurt rijd ja dan zeg je wel is voorwat doen ze dat met vaste route ook niet. Maar eens het parcour ligt veranderen ze het ofwel niet ofwel gelijk bilzen duurt het 3 jaar en staan er nu pijlekes van het nieuw en van het oude parcour. Ik vind het anders een mooi parcour waar je al genietend kunt rijden.
Gebruikersavatar
Spyder
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 10:02

Bericht door Spyder »

mobike2 schreef:Maar nu echt eerlijk: kan het of kan het niet, over de terrils. Ik bedoel: het zal wel kunnen, maar of het mag, en dan wel, echt mag. Als ik ga biken wil ik zo weinig mogelijk rotzooi rond mijn oren. Heb ik al genoeg als ik ga werken. :roll:
ben er al veel geweest
theoretish mag het ni ma niemand trekt zich daar iet van aan ... zijn meerdere bikers die daar naartoe gaan !
wil er gerust eens samen afspreken !
is wel tof daar
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik ga ook wel eens die terril op maar in feite is het verboden voor fietsers.
Staat duidelijk vermeld aan de ingang.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Vandaag deze tocht nog eens gemaakt, maar in de omgekeerde volgorde om eens te zien wie er allemaal opt parcour rondrijdt. Toch een 25tal bikers tegengekomen, waaronder een zeer vriendelijke dame, van wie ik eerst het brugje aan het meilandt kasteel over mocht ;). Het parcour lag er vrij snel bij vandaag, modder noch losse zand, ideaal dus. Waarschijnlijk daarom ook dat het me gelukt is mijn persoonlijke besttijd te verbeteren en onder de 2u te duiken.

Avs: 25,2
Tm: 1u58m
Plaats reactie