Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jens92
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 05 dec 2010 11:36
Rijdt met: Merida matts tfs100 d

Bericht door Jens92 »

gisteren kwam ik toevallig uit op de rode route. Ik dacht ik rij deze rap die was maar 9km lang. Toen heb ik mij ergens miskeken denk ik en heb ik groen gereden en toen kwam ik weer uit op blauw :lol: . Zitten zeer mooie stukken in singletracks, bospaden een beetje vanalles. Heb mij toch goed geamusseerd. Toen ik thuis kwam had ik 82km op de teller :-D.
niceguyeddie
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 okt 2015 16:26

Re: Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Bericht door niceguyeddie »

Net eens over die mijnterril gereden. Echt wel prachtig.
Ik snap niet goed waarom dit verboden is voor fietsers, ook nergens info over te vinden? Nu was er niemand op die terril, maar er zullen waarschijnlijk wel mensen klagen als je daar voorbij komt gefietst?

Iemand ervaring mee? :-)
Laatst gewijzigd door niceguyeddie op di 02 feb 2016 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Re: Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Bericht door Jakke »

niceguyeddie schreef:Net eens over die mijnterril gereden. Echt wel prachtig.
Ik snap niet goed waarom dit verboden is voor fietsers, ook nergens info over te vinden? Nu was er niemand op die terril, maar er zullen waarschijnlijk wel mensen klagen als je daar voorbij komt gefietst?

Iemand ervaring mee? :-)

Afbeelding

Afbeelding

Het is nogthans heel simpel je mag er met de fiets niet komen........
maar.......... je moet de heel technische singletracks aan de achter zijde maar eens proberen.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Re: Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Bericht door flyboy »

Hoe groot de verleiding ook mag zijn om toch naar die verboden zones uit te wijken en hoe absurd de reglementering ook dat je om op sommige plaatsen niet mag komen.

Ik zou het toch niet doen:


- Mocht je er toch eens goed om je snuit gaan met iets grotere gevolgen: de hulp zal ver te zoeken zijn + het gezever achteraf met privé-eigenaars, verzekering, werkgever ...
- Het schaadt ons al besmeurd imago nog meer, binnenkort mag je écht alleen nog op de brede bospaden ...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1925
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Bericht door scelter »

De meest interessante paden op de terril van Heusden liggen net buiten de omheining van het verboden gebied, aan de achterzijde, zoals eerder al aangehaald.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Re: Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Bericht door Joris »

Afgelopen donderdag de rode-blauwe-groene route gereden. Dit is een vlakke snelle route met een aantal leuke singletracks. Vlak??? ik had toch 340hm voor 45km op de teller. De route loopt grotendeels door het bos. Er zijn weinig technische uitdagingen, maar op de blauwe route is er wel een gevaarlijke afdaling wanneer je het pad op de verhoogde berm verlaat (net na de spoorwegbrug). Het is hier wel opletten geblazen: een drop gevolgd door een uitgesleten pad. De GPS-track op de officiële BLOSO website klopt niet meer volledig met de bewegwijzering, maar de bewegwijzering is wel goed. Hier vind je de gereden GPS-track.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Bericht door Bossi13 »

Eergisteren deze blauwe route gedaan.

Geen mtb-parcours waardig imo.

Groetjes,

Bossi
Plaats reactie