Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

looneycooney schreef: Wel heeft ie denkik in 1 ding gelijk ...de terril behoort niet tot de meylandroute, die samen met 'bos en groen' is tot stand gebracht , dus mag je feitelijk aannemen dat hier feitelijk niet over mag gefietst worden! de route komt er wel knal langsdoor ...De terril staat dan ook aangegeven als 'bezienswaardigheid langs de route' in de folder ...
Dat je er feitelijk niet op mag met de fiets heb ik denk ik al een keer of 4 gepost in dit onderwerp maar ik trek mij daar toch niks van aan.
Waarom mag je er niet op? Die van Genk mag normaal gezien ook niet en die van Dilsen dan weer wel maar dan moet je betalen...

Ik denk niet dat ik met de fiets iets stuk maak dus ik blijf rustig met de fiets de terril meepikken als ik in de buurt ben.
bbuck
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 12:13
Rijdt met: Minerva

Route H-Z vanuit Bouvy

Bericht door bbuck »

Vandaag en-Zolder vanuit Bouvy voor de 1° keer gedaan.
Toch wel een andere interpretaie van bordjes als bv op de route Wellen.
Bokkenrijdersroute is in vergelijking veelvuldig van pijltjes voorzien. In Heusden-Zolder kom je na heel lange stukken nog eens een pijltje tegen als je goed rijdt...... Af en toe een pijltje ter bevestiging kan zeker geen kwaad. In Zolder centrum moet je je laten vallen om de pijltjes te zien (ongeveer 30 cm boven de grond !!).
Anderzijds is de eerste lus een "rode lus" en geen "blauwe lus" zoals op de web van mountainbike !! Dit is ook zeer misleidend.
Anderzijs is deze route met 21blauw+8roud km een ideale route met technische vaardigheden. Voor volgroeide beginners of veteranen 50+ (ikzelf).
Tov Wellen zit je nu veel in een bos, waar Wellen de grote charme van de seizoenen heeft met de fruit- en landbouwactiviteiten.
Beide route anbevolen !!! =D>
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

De route van Heusden is begin dit jaar vernieuwd en samen gelust met de routes van Genk en Zonhoven.
Er bestaat trouwens al een topic over deze route;
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=3275

Vroeger had je de blauwe en groene lus, nu is er idd een rode lus bijgekomen.
Als je op het bord aan de start in Bovy had gekeken had je dit gezien, want daar hangt de nieuwe kaart op. Maar als je in Bovy gestart bent zit je toch op de groene route ipv de blauwe. Als je van groen op rood gaat om vervolgens op blauw te rijden kom je ook niet door het centrum van Zolder.

ivm met die pijltjes; het is geen TT dus hangen er niet zoveel pijlen. Gewoon blijven rijden en als je van richting moet veranderen kom je wel eentje tegen. Ik vond toch niet dat er te weinig pijltjes zijn.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1925
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Uit uw verslag kan ik afleiden dat jullie alleen de groene lus gedaan hebben, juist? De mooiste stukken op de meilandtroute zitten echter in de blauwe uitbreidingen. Ik zou deze er volgende keer zeker bijnemen ;) Als je de streek kent is er ook nog veel mogelijk. Je kan bv stukken langs de Kluis en de Bolderberg zelf erbij nemen.
Gebruikersavatar
koenvgn
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 17 okt 2006 22:16
Rijdt met: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Contacteer:

Bericht door koenvgn »

Blauwe route afgelopen weekend gereden. De pijlen stonden er inderdaad allemaal maar niet altijd even duidelijk. Ik was blij dat ik een tijdje terug het kaartje gekocht heb van deze MTB-route hoewel ik nochtans zelf van Heusden afkomstig ben... Voor de rest is deze blauwe route inderdaad veel mooier dan de groene alhoewel de groene ook tof om doen is. =D>
Tip: Opgelet als je van aan het station van Zolder langs de spoorweg begint te rijden richting Zonhoven. Hier liggen enkele verraderlijke scherpe keien. Ik ben afgelopen weekend hier tegen 30km/u tegen de grond gegaan met 4 hechtingen in mijn rechterelleboog tot gevolg. #-o
Gebruikersavatar
outl@w
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 22:17
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door outl@w »

Ik heb gisteren deze route gereden. En er zijn inderdaad een paar (ik denk 2) pijltjes weg :-? . Omdat ik van Zolder ben, wist ik ongeveer hoe de route ging dus heb ik het wel kunnen vinden.

Het gaat over:
1. Pijl aan lindeman wanneer ge uit het bos komt en richting terril moet
2. Wanneer ge de straat van Rossi ijs in moet

De rest van de route is wel perfect aangegeven
Gebruikersavatar
outl@w
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 22:17
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door outl@w »

msxx schreef:Goede tip van dat verdwenen bordje bij Rossi-ijs, daar heb ik ook wat rond lopen dolen...

Een tijdje terug reed ik ook verloren en kwam ik zo op een soort dirtparcours, iemand enig idee hoe ik daar precies terecht kom?
Is weleens leuk om wat te techniek te oefenen
Dat is normaal, dat is een oud bmx parcours aan de Helzold. Daar komt de route voorbij. Is inderdaad fijn om wat op te spelen :)
Gebruikersavatar
xkwizit
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 14 mar 2007 20:53
Rijdt met: S-works Epic, Colombus Aspin
Contacteer:

Bericht door xkwizit »

Pas terug van een heerlijk tochtje op vrijdag avond, mijn vaste bikepartners hadden vanavond al andere plannen zodus er maar op m'n eentje op uit gereden. Terug thuis stonden er 47km op de teller aan een gemiddelde van 23,8. De paadjes lagen er kurkdroog bij met als gevolg dat ik toch voor mijn standaarden een deftig tempo kon blijven draaien. De bewegwijzering is oké, echter aan meyland heb ik er geen opgemerkt? Zou het kunnen dat er hier één ontbreekt. Je komt daar de weg op van Suska Berg op Zonhoven na het meest kl*te stuk van de toer de pijl geeft aan naar rechts maar ik heb daarop volgend geen meer teruggevonden, daar ik van de streek ben wist ik welke richting uit dus rechtsom gekeerd en aan de vijvers de toer terug op gepikt. Vervolgens meer van hetzelfde. Nogmaals jammer dat de terril niet in het parcours zit, het zou de toer aanzienlijk meer elan geven. De terril is echt een beauty om te rijden, dat heb ik zelf al een aantal keren uitgetest. Maar helaas het mag eigenlijk niet en dat is jammer.
Gebruikersavatar
Willy V+2
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 05 okt 2004 20:51
Rijdt met: Merida
Contacteer:

Zolder Bloso-route :opgelet

Bericht door Willy V+2 »

Op het blauwe parcours bij de ingang (en uitgang) aan het oude BMX-parcours (einde fietspad aan het oude voetbalveld van Helzold en de hondenclub) heeft men donkergroene afrastering geplaatst waartussen stapvoets moet geslalomd worden. Laat je niet verrassen !
js1986
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 10 aug 2008 15:31
Rijdt met: Cube LTD team, Cube AMS HPC

Bericht door js1986 »

Ik wou even melden dat de pijl na de beklimming nadat men het circuit van zolder passeert langs het kanaal is afgebroken en nu aan de linkerkant staat i.p.v. rechts hierdoor rijdt men een deel door het bos dat door iemand verbouwd is tot MTB circuit. Is wel plezant ma op het einde dient men wel naar links te draaien aangezien daar geen pijl staat. In principe zou deze pijl terug tegoei moeten worden geplaatst.
Plaats reactie