OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Haha, da stukje in het kennedybos heeft een vriend van mij aangelegd. Knap werk trouwens. Er zijn nog meer plannen voor dergelijke singletracks in het bereik van de blosoroute maar die zijn nog niet volledig voltrokken.

Aan die twee sporen naar het fietspad toe daar ben ik nog nooit opgeraakt maar probeer telkens en al één keer op een meter of twee van boven geraakt. Het probleem is een beetje dat je geen aanloop kan nemen maar mits training en droge ondergrond moet het wel te doen zijn om er op te rijden. :-). Zijn er trouwens al andere die daar tot boven geraakt zijn.
Chapeau in ieder geval als je dat lukt. :-)

De libelle is ook wel de moeite om eens door te rijden maar dat is waarschijnlijk het stukje dat "het oude stort" wordt genoemd.
Je kan dit gemakkelijkst bereiken via de talud langs de E17. Ipv de E17 over te steken rij je onder de brug door. Je volgt nog een paar honderd meter richting tankstation "shell" en vlak ervoor zie je een omheining met houten paaltjes. Volg die nog een 100-tal meter en je bent aan de libelle. :wink:
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Binnekort deze route eens proberen, de 2 samen, kzal starten aan decathlon. Ben benieuwd
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

nebraz M/30j. schreef:Haha, da stukje in het kennedybos heeft een vriend van mij aangelegd. Knap werk trouwens. Er zijn nog meer plannen voor dergelijke singletracks in het bereik van de blosoroute maar die zijn nog niet volledig voltrokken.

Aan die twee sporen naar het fietspad toe daar ben ik nog nooit opgeraakt maar probeer telkens en al één keer op een meter of twee van boven geraakt. :wink:
Ik heb dat stukje Kennedybos een paar weken geleden ontdekt, wat een zalige singletrack. Ik ben de bouwer ferm dankbaar! =D>
Laat gerust iets weten als hij nog iets af heeft, ik wil met plezier testen. :P Ik denk dat er langs de R8 inderdaad nog veel mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld op het einde van de Bruyningstraat.

Die sporen naar het fietspad had ik ook eens geprobeerd. Ik doe niets liever dan onmogelijke hellingen proberen op te rijden. Ik heb zo ooit eens de muur van Geraardsbergen langs de trap omhoog gefietst. Maar
die laatste meters vlak voor het fietspad zijn echt wel moeilijk. Ik zal mss binnenkort nog eens proberen.
Gebruikersavatar
stijn_merida
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: di 22 jun 2004 15:03
Rijdt met: Merida TFS 500M

Bericht door stijn_merida »

Vandaag de volledige route gereden, gestart aan koramic ( woonplaats ) en zo op de route gekomen. route lag er perfect bij. zalig weertje en zo toch een gemiddelde van 20,5km/h als er mensen zijn die eens meegaan laat wat weten ben nog in verlof tot 24 sep
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Vandaag gestart aan decathlon, meteen al een meute mountainbikers tegengekomen, zalig weertje zorgde voor veel fietsers (teveel)
Ik ben wel de weg kwijt geraakt, ik kwam plots uit in Marke, nochtands heb ik de pijltjes goed gevolgd maar bij sommige staat er "startplaats Marke" of "beginpunt sjouwersroute" ofwel zijn deze omgekeerd ofwel moet ik mijn ogen laten nakijken, ipv van 22km heb ik er 40 gereden :evil:
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

aan het Kennedybos neem je best het rechter spoor is me reeds verschillende malen geluk om naar boven te rijden.

we nemen ook soms een stukje bij VOOR de kinepolis aan de parking in denk de rozentuin of zo iets

ook iets verder bellegembos waar je de bospaadjes die door de paardenruiters gebruikt worden in stilte gebruikt
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

Code: Selecteer alles

Aan die twee sporen naar het fietspad toe daar ben ik nog nooit opgeraakt maar probeer telkens en al één keer op een meter of twee van boven geraakt. Het probleem is een beetje dat je geen aanloop kan nemen maar mits training en droge ondergrond moet het wel te doen zijn om er op te rijden. . Zijn er trouwens al andere die daar tot boven geraakt zijn. 
Chapeau in ieder geval als je dat lukt. 
Ik heb dit gisteren ook 3maal geprobeerd en dit is perfect gelukt.
Voor de getrainde bikers kan dit geen probleem zijn. Gewoon vooraan op de 22 en achteraan op de 21...
Laatst gewijzigd door yoeri op zo 07 okt 2007 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

antwoord op: triple XXXL

Code: Selecteer alles

ook iets verder bellegembos waar je de bospaadjes die door de paardenruiters gebruikt worden in stilte gebruikt
Is dit dan het stuk van de groene lus van de boerhovenroute? Je neemt de gravé helling aan de linkerkant van Bellegembos, boven volg je het dun asfaltwegje naar rechts dan links en dan 25m verder naar rechts u naar beneden storten? Dit stuk ligt perfect en je komt enkele keren een boomstronk tegen om over te springen. Is het dit stuk dat je wil bedoelen?
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

yoeri schreef:antwoord op: triple XXXL

Code: Selecteer alles

ook iets verder bellegembos waar je de bospaadjes die door de paardenruiters gebruikt worden in stilte gebruikt
Is dit dan het stuk van de groene lus van de boerhovenroute? Je neemt de gravé helling aan de linkerkant van Bellegembos, boven volg je het dun asfaltwegje naar rechts dan links en dan 25m verder naar rechts u naar beneden storten? Dit stuk ligt perfect en je komt enkele keren een boomstronk tegen om over te springen. Is het dit stuk dat je wil bedoelen?
Dat is het inderdaad.
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

Feysie schreef:
yoeri schreef:antwoord op: triple XXXL

Code: Selecteer alles

ook iets verder bellegembos waar je de bospaadjes die door de paardenruiters gebruikt worden in stilte gebruikt
Is dit dan het stuk van de groene lus van de boerhovenroute? Je neemt de gravé helling aan de linkerkant van Bellegembos, boven volg je het dun asfaltwegje naar rechts dan links en dan 25m verder naar rechts u naar beneden storten? Dit stuk ligt perfect en je komt enkele keren een boomstronk tegen om over te springen. Is het dit stuk dat je wil bedoelen?
Dat is het inderdaad.
net voor je beneden komt+-25m voor de boomstronk om over te springen naar links dit spoor volgen

je kan iederkeer naast de boomstronken rijden(links) die ze voor de paarden gelegd hebben

dan een steile helling (21/22) naar boven kom je op een kruispunt (indien dit zo noemt in een bos)rechtdoor maak na100m een grote lus naar rechts kom je tereug op kruispunt

daar naar links volgen tot bijna boven(je ziet uitgang van het bos al) dan naar rechts en spoor volgen

op mijn genoemde kruispunten kruis je de weg die jullie naar beneden storten in het begin

wij doen dit twee tot driemaal soms in tegengestelde richting(vlug 1/2uur
)PAS WEL OP IN DE AFDALING kan zeer pijnlijk zijn WEES GEWAARSCHUWD
Plaats reactie