Asse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Bericht door den Bart »

jdl schreef:hoi,

enkele weken geleden vanaf de blauwe route van affligem ingepikt op de rode van asse.

deze x aantal km gevolgd, tot in het centrum van asse. daar waren we ineens de pijltjes kwijt. aan de kerk van asse het laatste pijltje gezien, dus daar ingeslagen, en eens we op het pleintje met vele café's/eethuizen kwamen, was er nergens nog een te vinden.
we waren met 4, en hebben denk ik zeker 10 minuten alle mogelijke richtingen uitgereden om een pijltje tegen te komen. maar niks gevonden.

is er hier toevallig iemand die weet waar het vanaf hier heen gaat?

grts
als ik mij goed herinner:
het pleintje over rijden en aan het einde schuin rechts nemen (Kattestraat). Dan opnieuw de eerste rechts (Muurveld) tot aan het rond punt. Daar naar links de Boekfos in.
In de Boekfos een 100tal meter verder rechts een voetpaadje nemen tussen 2 huizen in, dus daar best niet te snel rijden.

Je bent dan op zowat een kilometer van het officiële einde van de rode lus en behalve het voetpaadje loopt alles over asfalt.

Stuur me maar eens een pbke als je die samen wilt rijden, want ik ben ook van Affligem afkomstig en rij geregeld in de streek.

greets
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Ik denk dat die naar de sporthal zou moeten gaan in Asse. Heb daar ook telkenmale de pijltjes kwijt geraakt, ma vanaf de sporthal ist na benenden rijden en dan ergens links in :-?
Señor Soldano
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 31 okt 2008 01:47
Rijdt met: Trek 8500

Re: Asse - Bloso

Bericht door Señor Soldano »

Vandaag de rode gereden: 3-tal pijltjes ontbraken, op goed geluk toch niet verkeerd gereden. Veel modder, Rocket Ron's konden het niet aan. 1 stuk waar groen en rood samen gaan, waren er plassen van +30cm, gelukkig zijn de Northwave artic's waterdicht :wink:
Gebruikersavatar
deviate
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 aug 2013 16:03

Re: Asse - Bloso

Bericht door deviate »

Gisteren de Bloso toer van Asse gedaan op aanraden van een vriend. Ik moet zeggen, de toer heeft een positieve indruk achter gelaten.
Mooie klimmetjes, mooie uitzichten en serieus wat ploeterwerk :lol: .

Het enige minpuntje is de bepeiling. Ben op een parcour van 30 km, tweemaal fout gereden (had in totaal 40km) :-D

Zeker een aanrader!!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Asse - Bloso

Bericht door MaC'Red »

Vandaag voor de allereerste keer de Bloso van Asse eens gereden, ingepikt in Essene na thuis te zijn gestart. Heb wel de route op GPS gezet ipv de pijlkes te volgen :roll: . Moet zeggen dat het wel een knappe route is, aan de Putberg wel het boske ingereden alsook het Kartelobos. Is zeker voor herhaling vatbaar en het lag er bovendien heel goed bij.

Had een totaal van 63.77 km en 510 hms
Sunreezer
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
Rijdt met: Orbea Alma Carbon

Re: Asse - Bloso

Bericht door Sunreezer »

MaC'Red schreef:Vandaag voor de allereerste keer de Bloso van Asse eens gereden, ingepikt in Essene na thuis te zijn gestart. Heb wel de route op GPS gezet ipv de pijlkes te volgen :roll: . Moet zeggen dat het wel een knappe route is, aan de Putberg wel het boske ingereden alsook het Kartelobos. Is zeker voor herhaling vatbaar en het lag er bovendien heel goed bij.

Had een totaal van 63.77 km en 510 hms
Ik heb ze enkele weken geleden ook de eerste keer gereden, er zitten knappe stukken tussen maar toch ook veel kouterbanen.
Gebruikersavatar
Espédé
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 02:30
Rijdt met: Cannondale F29

Re: Asse - Bloso

Bericht door Espédé »

Sunreezer schreef:
MaC'Red schreef:Vandaag voor de allereerste keer de Bloso van Asse eens gereden, ingepikt in Essene na thuis te zijn gestart. Heb wel de route op GPS gezet ipv de pijlkes te volgen :roll: . Moet zeggen dat het wel een knappe route is, aan de Putberg wel het boske ingereden alsook het Kartelobos. Is zeker voor herhaling vatbaar en het lag er bovendien heel goed bij.

Had een totaal van 63.77 km en 510 hms
Ik heb ze enkele weken geleden ook de eerste keer gereden, er zitten knappe stukken tussen maar toch ook veel kouterbanen.
Is al een tijdje geleden maar jullie hebben mij op een idee gebracht :-) Is een van de betere in de regio vind ik.
Dit weekend ga ik 'm nog eens doen
Plaats reactie