Quaregnon

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Quaregnon

Bericht door Blink360 »

In O2Bikers Augustus 2003 had ik gelezen van een uitdagend MTB- en BMX-parcours... eindelijk nog eens iets waar men fun kan beleven op iets technisch.
Quaregnon is een dorpje dat bij Mons (Bergen) ligt. In wezen het gemakkelijkst te bereiken via de R5 (ring rond Mons) afrit Cuesmes, eerste rotonde naar rechts(1ste afrit), tweede rotonde rechtdoor (tweede afrit) en aan de derde rotonde neem je de derde afrit (colfontaine-paturage) aan de supermarché naar links en na enkele 100 m vind je op je linkerkant QBike. Het hekken gaf de indruk gesloten te zijn maar dit doet men omdat men niet met de wagen op de parking mag. Het domein zelf is prachtig (op en rond de slakkenberg). Mijn fullsuspension op en hop meteen op het 'uitdagende parcours' ... steile hellingen, relatief stijle afdalingen en scherp te nemen bochten...allemaal wel leuk maar nergens de gelegenheid om eens een jumpke te placeren.
Dan maar op de BMX-piste...manmanman, dat is pas fun!
Dual moet ook wel leuk zijn, lekker vele bulten (sommige heel stijl op en af; de eerste keer zit je met de daver op het lijf) en van die opgehoogde bochten om op te sjeezen...ik ben er geweest!
Maar zonder andere bikers om tegen te strijden heb je het er na één uurke toch ook wel gezien.
Plaats reactie