Goede mountainbike routes in vlaams-brabant en antwerpen.

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Wouter VE
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 21:08
Rijdt met: Scott Scale 60 Deore (XT) rockshox Tora 318
Contacteer:

Goede mountainbike routes in vlaams-brabant en antwerpen.

Bericht door Wouter VE »

Kent er iemand goede (= tamelijk zware en technische) route's in de provincies vlaams-brabant en antwerpen.

Ik woon op de grens van antwerpen en vlaams-brabant (in keerbergen).
Ik zou graag enkele goede route's in de buurt fietsen. Die van rotselaar is de enige goede in de buurt.
Nog andere goede..

:lol: 8)
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Juist over de grens van VL-brabant, Braine-le-Chateau ( Waals-Brabant ) is nog goed!!! Anders Huldenberg, Overijse.

Maar echt zwaar en technisch ga je in die provincies niet vinden hoor, dan ben je beter dat je naar Ardennen trekt.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Holsbeek kan je van uit Keerbergen heen en terug doen.
Of Aarschot langs de Dijle heen en terug. Dat zal al zwaar genoeg zijn.
Voor technische toeren woon je op de verkeerde plaats :-D
Op de Wodanroute in Mechelen kan je enkele vettige singletracks doen met enkele klimmetjes en afdalingen tussen de Zenne en de E19 en een steile trapafsdaling van een 15-tal treden, maar die tour is dan maar weer maar weer 50Km.
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Bericht door K10 »

ik woon zelf in keerbergen en ik heb er toch al een hoop gedaan in de buurt:
rotselaar, holsbeek, aarschot, herselt, averbode, herentals...
holsbeek, langdorp en gelrode (aarschot) en herentals zitten toch behoorlijk klimmekes in en rotselaar zoals je zei...
tegen de zomer trek ik er verder op uit :bounce:
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

K10 schreef:ik woon zelf in keerbergen en ik heb er toch al een hoop gedaan in de buurt:
rotselaar, holsbeek, aarschot, herselt, averbode, herentals...
holsbeek, langdorp en gelrode (aarschot) en herentals zitten toch behoorlijk klimmekes in en rotselaar zoals je zei...
tegen de zomer trek ik er verder op uit :bounce:
Dan probeer je oud-heverlee maar es, blauw, daar ben ik mijn maximum hartslag nog tegengekomen vorig weekend ;-).
Herselt is modder troef momenteel, maar vind ik op zich wel een mooi parcours.
Averbode is mooi, paar stevige maar korte klimmetjes, tussendoor asfalt. Vind de lus persoonlijk wat kort. Scherpenheuvel is wat teveel tussen de velden door in dezelfde vallei, vind ik minder charmant, maar wel mooi om wat hoogtemeters in een training te verwerken.
Herentals is ook mooi, maar van echte klimmetjes zou ik nog niet durven spreken, denk dat je max 10-15 hoogtemeters te ovrebruggen hebt bij een klimmetje.
In dessel zitten een paar zeer mooie zeer bochtige singletrack-stukjes (op de rode tegenover de atoom, en op de groene op het kanaal dat tussen Postel en Retie doorloopt)

Overijse heb ik nog niet gereden, maar spreekt me ook wle aan eigenlijk. Voor mij zat het meeste uitdaging in Oud-Heverlee blauw, die is werkelijk heel mooi, vind ik persoonlijk.
loco
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 09:44
Rijdt met: TREK

Bericht door loco »

Ik denk dat je binnenkort maar eens in TT Werchter moet gaan rijden en het parcours goed in je hoofd moet prenten. Daarna heb je nog wekenlang, zoniet maandenlang plezier aan deze rit.
Een ander alternatief is de TT Bonheiden (7 janauri). Opnieuw plaats vrijmaken in je geheugen en rijen maar.
Als je echt niets meer weet, kun je nog altijd den dijk op en af rijden van Aarschot naar Mechelen en terug.
Natuurlijk is dit allemaal wat plattekes. Technisch moet je niet veel kunnen, maar alvast zwaar genoeg als ge uw bandekes maar plat genoeg zet.
Loco
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Bericht door K10 »

loco schreef: Als je echt niets meer weet, kun je nog altijd den dijk op en af rijden van Aarschot naar Mechelen en terug.
Natuurlijk is dit allemaal wat plattekes. Technisch moet je niet veel kunnen, maar alvast zwaar genoeg als ge uw bandekes maar plat genoeg zet.
Loco
[-X den dijk is toch oersaai?! :P
dan ben je toch beter af met enkele blosoroutes :-)
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

Overijse Huldenberg is een aanrader.
En anders de neroroute, technisch redelijk makkelijk maar
kan soms toch eens verrassend uit de hoek komen met de bergjes.
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

Sorry, neroroute is puur voor beginners!
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

K&Jprojects schreef:Sorry, neroroute is puur voor beginners!
Dat is wat laat denk ik,dat was een post van 5 jaar geleden :-D
Plaats reactie