THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

jimmynator schreef:Wij zijn dit weekend met onze fietsclub naar Theux geweest. zaterdag rond 11 uur vertrokken met onze MTB vanuit onze chalet in Verviers om een 10-tal km voor de officiële start (kasteel van Franchimont) in te pikken op de rode route. We waren met 6 en na nog geen 5 km waren er al 3 platte banden... De oorzaak hiervan waren de doorns van de struiken langs de weg. Nog geen 5 km verder weer 2 platte banden. De moraal was al een beetje aan het dalen maar na de eerste 10km hebben we verder geen platte banden meer gehad. Op de rode route liggen heel wat mooie stukken en het is zeker niet te onderschatten qua klimwerk. Na een 45 tal km hebben we onze weg ingekort om terug te keren naar onze chalet. Mede door de platte banden en de conditie hebben we de volledige toer niet kunnen uitrijden. Zondag wilden we ons herpakken en zijn we vertrokken om de blauwe route te rijden. Over de hele toer geen platte banden gehad! De blauwe route is echt een aanrader! Veel mooie single tracks, STEILE technische beklimmingen en prachtige natuur! Op sommige plaatsen wel erg moeilijk rijden door de vele rotsstenen op de wegen. Al bij al een leuk weekend gehad. jammer van de vele platte banden maar de blauwe route op zondag heeft alles doen vergeten!
Misschien kan je eens overwegen om tubeless wielen aan te schaffen...
Een goei tubeless bandje erop met een kwak "no-tubes" erin en je gaat hoogstwaarschijnlijk veel ergernis besparen :wink: Dit is natuurlijk geen garantie dat je nooit meer lek zal rijden [-X , maar van een "prkkedoreke" zal je geen last meer hebben [-( ...
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

***G*** schreef:heb vandaag voor de eerste keer theux rood gereden.
Ik heb wel wat regen gehad bij het vertrek en iets voor de aankomst,daartussen in wel eens wat druppels maar niets al te overdreven maar de route was toch redelijk verzopen hoor,op vele plaatsen was het echt modder ploeteren wat het toch wel een pak zwaarder maakt.
De route op zich was met momenten zeer technisch door de natte,glibberige stenen en bladeren. Deze bedekten ook af en toe een ferme steen zodat ik soms surieus moest bij sturen.
Wel een zeer leuke route en ook zeer goed bepijld behalve op 1 plaats klopt er iets niet.
Na 53 km kom je van uit een paadje uit op de route de hautregard (N697) waar je links moet,100m verder is een kruispunt waar je rechtdoor naar la reid en theux kunt,links naar beco en rechts naar winamplanche.
Daar op dat kruispunt zag ik een pijl naar rechts staan en even verder weer naar rechts ik deze dan maar gevolgd maar op een gegeven moment kwam het mij daar bekend voor. Ik zat blijkbaar trug op het begin van de route (ongeveer 10-15km na de start) :oops: dus ik helemaal terug alle pijlen gecontroleerd nog wat gezocht maar ze wezen wel degelijk naar daar.
Kan iemand mij zeggen welke kant ik daar op moet? Zou graag terug gaan want het is en super route. Ben dan maar langs de weg terug gereden en na nog wat afdalingen en beklimmingen en een dorpje of 2-3 gepasseerd te hebben kwam ik na 66km met 13,8 gem en 4u40min op de bike gezeten te hebben aan bij de chateau :-D
Voor ik het vergeet,ik heb hier nog iets te verklaren...
Ik ben toen (de eerste keer in theux) op een of andere manier die geen mens kan verklaren op de rode route 36 van Aywaille terecht gekomen... #-o #-o #-o enige verzachtende omstandigheid is dat het toen nat was maar toch,...heb er al hard mee moeten lachen... :lol: :lol: :lol:
thomasvl
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 aug 2011 19:08
Rijdt met: Trek 6300 2011

Bericht door thomasvl »

Gisteren de blauweroute gereden. Zeer goed bepijld, tot op een moment, na 24km, waar we ergens een pijltje moeten gemist hebben. Dan maar teruggereden mbv gsm-gps (dat ding is toch al van pas gekomen).

Zeer toffe toer, met veel variatie qua beklimmingen, afdalingen,..
Door de herfst lagen er enorm veel bladeren, en onder deze bladeren 1000 stenen, uiteraard na 7km dus al plat gereden,...

Heeft er iemand een kaartje van de juiste toer? Of is dat ergens te vinden op het internet?
We gaan zeker nog eens terug om de toer op full speed te rijden (zonder platte banden hopelijk..)

Zeker de moeite ginder, en een half uur minder rijden als houffalize, malmedy, bouillon!
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

GPS track kun je online vinden :wink:

Ik ben die blauwe route een paar weken geleden ook gaan rijden. En ik was inderdaad op sommige stukken blij dat ik de route had ingeladen.
thomasvl
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 aug 2011 19:08
Rijdt met: Trek 6300 2011

Bericht door thomasvl »

Angelo. schreef:GPS track kun je online vinden :wink:

Ik ben die blauwe route een paar weken geleden ook gaan rijden. En ik was inderdaad op sommige stukken blij dat ik de route had ingeladen.
Gevonden, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zvs ... =trackList .

Ik vraag me eigenlijk af of het niet makkelijker zou zijn om alle nuttige informatie ivm de vaste route in de eerste post te vermelden? Ok je hebt nog de link naar mountainbike.be, maar die info volstaat vaak niet...
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Bericht door Goohooni »

vorige week blauw gereden: drie keer fout gereden, tamelijk frustrerend. Begin van de tocht was leuk, laatste 10k wat saai.

vandaag rood gereden, heel leuke tocht, soms onduidelijk aangegeven, maar al bij al nog goed te doen zonder kaart.

Ik ga zeker nog eens terug!
Jonas1984
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 18:51
Rijdt met: Kontich
Contacteer:

Bericht door Jonas1984 »

Heeft iemand een gpx file van de rode route?
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Bericht door GW »

Jonas1984 schreef:Heeft iemand een gpx file van de rode route?
Op gpsies is dit simpel te vinden :wink:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qxf ... =trackList
Jonas1984
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 18:51
Rijdt met: Kontich
Contacteer:

Bericht door Jonas1984 »

GW schreef:
Jonas1984 schreef:Heeft iemand een gpx file van de rode route?
Op gpsies is dit simpel te vinden :wink:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qxf ... =trackList


Had nochthans geken op gpsies maar precies erover gezien #-o. Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

Net terug van de rode route en moet zeggen 60km met een gemiddelde van 15/uur is toch nog te veel voor mij
( nog maar de 4de Ardennen tocht), maar dat is mijn tekortkoming de route en de omgeving was magnifiek .

Geen probleem gehad met de uitpijling ( al blijft het opletten)
behalve op het einde hebben we iets gemist en zijn we over de weg de laatste kilometers gereden.
Wat mij wel goed uitkwam want zat stik dood.

Twee weken geleden de andere twee gereden , de groene is een lekkere opwarming en de blauwe mag er weer wezen hoor
( 4km omhoog in het begin , daar tegen over staat dat bij de groen daar 4 km naar omlaag was).
Plaats reactie