THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Chriske
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: za 31 mar 2007 19:23
Rijdt met: Cube AMS 100 hpc, Trek 6000, Canyon Spectral

Bericht door Chriske »

Heeft er ondertussen al iemand de correcte en opgekuiste gps files die hij/zij wil delen met ons?? :-D :-D

Zowel van de blauwe als rode? Thx in advance!
Gebruikersavatar
amedeeke
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 17 dec 2008 22:41
Rijdt met: Giant XTC Composite 2006 (8,7 kg)
Contacteer:

Bericht door amedeeke »

Chriske schreef:Heeft er ondertussen al iemand de correcte en opgekuiste gps files die hij/zij wil delen met ons?? :-D :-D

Zowel van de blauwe als rode? Thx in advance!
Hoi,

Deze GPS file zou moeten lukken normaal gezien! Dit is als ik mij niet vergis de RODE route (de lange dus van 60km). Mijzelf int begin overschat en zwaar krampen gekregen in het 3e kwart. Maar heeeeel schoon traject, echt waar!

http://connect.garmin.com/activity/85349142

grtz
Lennert
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 14 apr 2011 18:46
Rijdt met: Cube Reaction

Bericht door Lennert »

binnen paar weken ben ik ook weg !
Laatst gewijzigd door Lennert op di 07 jun 2011 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

Frankyspec schreef:Na vorige week de toertocht van Spa gedaan te hebben,vandaag de rode :oops: toer van Theux gedaan en afgezien zo vroeg in het seizoen
60 km met 1400 hm vertrokken aan franchimont.Alle pijlen dik in orde,nergens moeten zoeken of verkeerd gereden =D>
Maar jammer genoeg laatste steile klim terug naar Franchimont was er teveel aan,maar zal wel een goede training geweest zijn hoop ik [-o<
Naar Franchimont zou wel een héél lange klim geweest zijn #-o Het is Fanchimont !! :-$ 't is maar een detailke hé :wink:
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

Ben net terug van Theux... Het is wel degelijk de ruïe van FRANCHIMONT.... #-o #-o #-o #-o #-o . Had in de routeplanner ingegeven en stuurde me naar Philippeville...GPS had het wel goed...Sorry voor de te vugge conclusie :oops: ...
Heb de rode lus gereden... mooie route... goed afgepijld =D>
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

Is een van de leukere routes, naar mijn mening.
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

Ik ben op't laatste via dat paadje naar de ruïne gereden ipv over de asphalt... :-& das pas klimmen.... :lol: :lol:
Lennert
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 14 apr 2011 18:46
Rijdt met: Cube Reaction

Bericht door Lennert »

morgen zijn we ook weg voor 4 dagen (h)
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

heb vandaag voor de eerste keer theux rood gereden.
Ik heb wel wat regen gehad bij het vertrek en iets voor de aankomst,daartussen in wel eens wat druppels maar niets al te overdreven maar de route was toch redelijk verzopen hoor,op vele plaatsen was het echt modder ploeteren wat het toch wel een pak zwaarder maakt.
De route op zich was met momenten zeer technisch door de natte,glibberige stenen en bladeren. Deze bedekten ook af en toe een ferme steen zodat ik soms surieus moest bij sturen.
Wel een zeer leuke route en ook zeer goed bepijld behalve op 1 plaats klopt er iets niet.
Na 53 km kom je van uit een paadje uit op de route de hautregard (N697) waar je links moet,100m verder is een kruispunt waar je rechtdoor naar la reid en theux kunt,links naar beco en rechts naar winamplanche.
Daar op dat kruispunt zag ik een pijl naar rechts staan en even verder weer naar rechts ik deze dan maar gevolgd maar op een gegeven moment kwam het mij daar bekend voor. Ik zat blijkbaar trug op het begin van de route (ongeveer 10-15km na de start) :oops: dus ik helemaal terug alle pijlen gecontroleerd nog wat gezocht maar ze wezen wel degelijk naar daar.
Kan iemand mij zeggen welke kant ik daar op moet? Zou graag terug gaan want het is en super route. Ben dan maar langs de weg terug gereden en na nog wat afdalingen en beklimmingen en een dorpje of 2-3 gepasseerd te hebben kwam ik na 66km met 13,8 gem en 4u40min op de bike gezeten te hebben aan bij de chateau :-D
jimmynator
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 22 apr 2009 13:11
Rijdt met: Cube attention

Bericht door jimmynator »

Wij zijn dit weekend met onze fietsclub naar Theux geweest. zaterdag rond 11 uur vertrokken met onze MTB vanuit onze chalet in Verviers om een 10-tal km voor de officiële start (kasteel van Franchimont) in te pikken op de rode route. We waren met 6 en na nog geen 5 km waren er al 3 platte banden... De oorzaak hiervan waren de doorns van de struiken langs de weg. Nog geen 5 km verder weer 2 platte banden. De moraal was al een beetje aan het dalen maar na de eerste 10km hebben we verder geen platte banden meer gehad. Op de rode route liggen heel wat mooie stukken en het is zeker niet te onderschatten qua klimwerk. Na een 45 tal km hebben we onze weg ingekort om terug te keren naar onze chalet. Mede door de platte banden en de conditie hebben we de volledige toer niet kunnen uitrijden. Zondag wilden we ons herpakken en zijn we vertrokken om de blauwe route te rijden. Over de hele toer geen platte banden gehad! De blauwe route is echt een aanrader! Veel mooie single tracks, STEILE technische beklimmingen en prachtige natuur! Op sommige plaatsen wel erg moeilijk rijden door de vele rotsstenen op de wegen. Al bij al een leuk weekend gehad. jammer van de vele platte banden maar de blauwe route op zondag heeft alles doen vergeten!
Plaats reactie