THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

dus gewoon richting theux rijden en dan in centrum kom je die pijlen tegen van waar we dan moeten vertrekken voor de blauwe route van 37 km!



greetz
Gast

Bericht door Gast »

Rij gewoon het centrum van Theux in (Avenue Reine Astrid).
Dan het centrum gewoon doorrijden en op het einde van de centrale winkelstraat gewoon naar links (Marché). Daar staan gele pijlen naar het Chateau de Franchimont. Die gewoon volgen tot boven tot de parking voor het kasteel (ruine).
de straat naar het kasteel heet toepasselijk Allée du Château.
Daar vertrekken alle routes.Rood en groen terug naar beneden via de asfaltweg.
Blauw gewoon voor de brug van de ruine naar links draaien en het bos in.
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Bericht door HIM-250 »

Merci.

voor de duidelijke uitleg.

We weten dus waar naar toe te gaan. (ik en trekbiker)
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet niet hoe het op de blauwe route zit maar als dat ong. dezelfde situatie is als op de rode raad ik je aan een VOLLE camelback mee te nemen. Op de rode kom je nl geen enkel bevooradingspunt tegen.
En het is er momenteel heel warm en vochtig. Bovendien is het nogal een intense streek. Veel korte klimmen en korte afdalingen. Geen tijd om te recupereren dus.
Vind de rode route van Theux (57 km) bij dit weer fysiek trouwens veel intenser dan de 90 km van Bouillon.
Veel bikegenot.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

oke, mercie voor de duidelijke uitleg en zal jullie mijn verslag na de 11de erbij posten!



greetz
Gebruikersavatar
Tr@ndy
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 20:55

Bericht door Tr@ndy »

tbfkai schreef:Ik weet niet hoe het op de blauwe route zit maar als dat ong. dezelfde situatie is als op de rode raad ik je aan een VOLLE camelback mee te nemen. Op de rode kom je nl geen enkel bevooradingspunt tegen.
En het is er momenteel heel warm en vochtig. Bovendien is het nogal een intense streek. Veel korte klimmen en korte afdalingen. Geen tijd om te recupereren dus.
Vind de rode route van Theux (57 km) bij dit weer fysiek trouwens veel intenser dan de 90 km van Bouillon.
Veel bikegenot.
TIP :
Op de rode route komt ge halverwege op een grote straat uit, ge moet deze volgen richting een dorpskern (welk dorp ??), 50meter voor een tankstation moet ge normaal gezien linksaf. Als ge in plaats van linksaf draait, 100m rechtdoor rijdt, dan komt ge aan de kerk uit en daar staat een bron met drinkbaar water!!! :bounce: :bounce: :bounce: Echt nodig met dit weer en zulke afstanden. Daarna kunt ge weer met volle kracht vooruit.
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Bericht door HIM-250 »

Ik heb ergens gelezen dat er veel kans is op lek rijden? (of dit nu nog is weet ik niet).

Is het mischien aangeraden om een reserver binnenband mee te nemen?

greetz
Gebruikersavatar
Tr@ndy
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 20:55

Bericht door Tr@ndy »

Ik zou niet zeggen dat Theux extreem zwaar is voor uw banden (hangt ook af van rijstijl, bandendruk, weersomstandigheden, ...), maar overal in de Ardennen heb ik 2 binnenbanden mee. En dat is geen overbodige luxe soms. Zelf als ik tubeless rij dan heb ik nog een extra binnenband, just in case ... :wink: Bij tochten in Limburg slechts 1 extra bandje in de achterzak.
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

2 dagen theux zitten erop. 's morgens om 5 uur opgestaan om de trein van 6.25 te halen naar brussel, waar pétard me kwam oppikken. Dan naar ons verblijf gereden in Remouchamps. Dit is het beste verblijf wat je jezelf kan voorstellen: Bikewash, opbergplaats, wasmachine, keuken ter beschikking, fietsbibliotheek, mooie kamers, alles http://www.ccr.nl voor 20 € per nacht en 10 km van theux verwijderd. Diezelfde dag nog de blauwe gedaan, na eerst wat rondgetourd (niet de bedoeling) te hebben in Remouchamps. We pikten in aan de meest oostelijke kant van de route en dus niet aan het kasteel. De blauwe is goed te doen , al is het hier en daar ook technisch. op een bepaald moment kwamen wij op dezelfde plaats terecht als 30 min daarvoor. We vonden het juiste spoor niet meer en dan zijn we recht naat theux gereden en daar ingepikt.
2e dag was dan voorzien voor de rode. De mensen van het huis waarschuwden dat die zzer moeilijk zou zijn.
Het begin liep zeer vlot met mooie afdalingen en vrij makkelijke klimmen, na de steile klim naar het kasteel hebben we daar even gepauzeerd, we hadden nog 18 gem. Daarna werd het allemaal iets moeilijker , vooral het klimmen. In een afdaling met 1 spoortje ben ik dan nog onderuit gegaan, tege een toch niet meer zo lage snelheid. Het klimmen werd alsmaar technischer. Op een gegeven momen kwamen we aan het viaduct waar ze pijpleideingen aan het leggen waren. Het peiltje stond naar rechts, recht in een zéér steile afdaling. het was dus de verkeerde richting maar we hebben geen spijt gehad!
Toen even later volgde een stuk bezaaid met bomen, dus constant de fiets erover tillen. daarna werde het alleemaal gelmakkelijker, met niet zo steile hellingen, maar we beriekten het hoogste punt; 414 meter.
na nog wat door brede bospaden te toeren, kwamen we terug aan het oostelijke punt op de grote baan, hier zat het erop!! :cry:
We hadden 1426 hm en 75 km!! (ergens toch wat verkeerd gedaan, maar ook van ons huis naar de route moet er nog af)
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

morgen dus mtb ik theux,

met dit regen weer wat kan ik daar verwachten?


greetz
Plaats reactie