THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Roel
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 15:27
Rijdt met: Xesco Superlite

pijltjes groene route

Bericht door Roel »

Deze week de groene route in Theux proberen te rijden. Deze vertrekt gelijk met de rode, na een eerste mooie off road klim gaat de rode verder rechtdoor, de groene slaat rechtsaf. Hierna een fijne afdaling over kassei achtige rotsen, dit pad gaat verder in dalende lijn tot op een asfaltbaan (na +- 5 km) waar je drie richtingen uitkan : links, rechts of rechtdoor. Alle drie verder afdalen (op asfalt) maar geen pijltjes meer te vinden........iemand enig idee of ik hiervoor ergens verkeerd ben gereden of dat er ergens een pijltje ontbreekt ? Zou deze graag eens volledig rijden...

Roel
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: THEUX

Bericht door Crowns »

In het weekend eens naar hier afgezakt en moet zeggen, dat wat ik heb kunnen doen was echt top, stevige klimmen, technische afdalingen. Volgens mij toch wel een van de beste vaste routes in de Ardennen.

Eerste de rode gedaan, na 20km geen enkel pijltje meer te zien en dus maar terug gereden. Omwille van tijdsgebrek de groene proberen te doen waar we na een 10 km de weg al kwijt waren.

Ik zag op mtbroutes.be dat de routes sinds een jaar deftig uitgepijld waren, niet dus, jammer want het stukje wat ik gedaan heb was echt super.
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: THEUX

Bericht door the_smoker »

Ik zoek hier zaterdag te gaan rijden , wou eerst Houffalize nemen maar mits er daar een mega evenement te doen is schrap ik dat maar :).
Ik ga alleen en zou om te starten daar graag Blauw willen doen en al dan niet Groen nadien.
Dingen waar ik op moet letten? Iemand een gps bestand van deze routes voor op men Garmin Edge 810?
Zijn de bordjes duidelijk? Zoveel vragen hehe
Alvast bedankt ;-)
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: THEUX

Bericht door BertG »

Ik ben een paar weken geleden de rode gaan doen en ik had de indruk dat alles redelijk goed aangegeven stond maar GPS kan zeker nooit geen kwaad, heb zelf geen bestanden van blauw en groen dus daar kan ik u niet mee helpen.
Ahja, oppassen voor lekke banden daar (doornen).
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: THEUX

Bericht door the_smoker »

Ok het was een leuke route in Theux...maar de bepijling "WAT EEN RAMP"!!!
Bij de start vond de gps geen satelliet , meer dan 15km verkeerd gereden.
Slechtste bepijling die ik ooit gezien heb! 10meter IN een straat een pijltje zetten en ervoor niks? :lol:
Pak meer hoogtemeters moeten maken , gps heb ik eigenlijk niks aan gehad want die stuurde me in een rechte lijn naar Spa. Een dorp 10km verderop!!!
Dan koop je een goede gps loopt het nog helemaal mis!
Geamuseerd dat wel , maar ook dikwijls gefrustreerd :D :D
Route was geladen en route was gestart. Toch amper deftig beeld en dergelijke en grote stukken kaart die constant zaten te laden terwijl ik reed. Man man man :D
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: THEUX

Bericht door kawa »

the_smoker schreef: Dan koop je een goede gps loopt het nog helemaal mis!

Denk niet dat het aan de GPS ligt.

Leer eerst uw GPS kennen, en leer ermee werken voordat je op vol vertrouwen een track gaat narijden. :wink:
Davidoff
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 11 aug 2008 11:47
Rijdt met: Specialized 29er stumpjumper Comp

Re: THEUX

Bericht door Davidoff »

Ik zak de laatste weken geregeld f naar de kanten van luik om wat hoogtemeters te rijden.
Voornamelijk Aywaille en theux. Allebeid doe ik met de GPS, nog nooit problemen gehad.
De routes op routeyou van aywaille kloppen echter langs geen kanten meer, kleuren, nummers en soms zelf parcours niet.
Hier kan je echter op een rustige manier zonder gps ook verder, enkel snelle afdalingen is goed uitkijken.
Theux is zeker mooi om te rijden, maar je moet wat beter opletten :-)
Davidoff
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 11 aug 2008 11:47
Rijdt met: Specialized 29er stumpjumper Comp

Re: THEUX

Bericht door Davidoff »

the_smoker schreef:Ok het was een leuke route in Theux...maar de bepijling "WAT EEN RAMP"!!!
Bij de start vond de gps geen satelliet , meer dan 15km verkeerd gereden.
Slechtste bepijling die ik ooit gezien heb! 10meter IN een straat een pijltje zetten en ervoor niks? :lol:
Pak meer hoogtemeters moeten maken , gps heb ik eigenlijk niks aan gehad want die stuurde me in een rechte lijn naar Spa. Een dorp 10km verderop!!!
Dan koop je een goede gps loopt het nog helemaal mis!
Geamuseerd dat wel , maar ook dikwijls gefrustreerd :D :D
Route was geladen en route was gestart. Toch amper deftig beeld en dergelijke en grote stukken kaart die constant zaten te laden terwijl ik reed. Man man man :D
Als je een track wil narijden geef je deze best gewoon weer op kaart.
Als je ze narijd met de functie start route, dan stuurt hij je eerst naar het startput waar de track is begonnen met opnemen.
Gewoon dus weergeven op de kaart, en op tijd en stond op het schermpje loeren.
Dora
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: di 30 dec 2008 15:42
Rijdt met: Scott

Re: THEUX

Bericht door Dora »

31/05/2014 MTB Ladiesdag Theux

http://www.mtbladies.eu/index.php/nieuw ... sdag-theux" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 dec 2013 13:29

Re: THEUX

Bericht door Koenuhhh »

Afgelopen week vanaf donderdag tot en met zondag in Theux geweest. We zaten direct aan de rode route en hebben deze dus ook gereden. Erg leuk! We hebben hem in 2 delen gereden waardoor we ook delen van groen en blauw hebben gezien. Verder nog een gps track richting spa gereden wat weer een heel andere beleving gaf! Al met al hebben we ons erg goed vermaakt, heerlijk gereden en ook veel mooie dingen gezien.

Ik had de gopro camera mee voor wat beelden. Dit is een compilatie van de dagen dat we daar waren.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie