THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

Klein verslagje op menne site van de blauwe + de groene route
metalgod
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 21:51
Rijdt met: ne schone

Bericht door metalgod »

vandaag gaan biken in theux! het weer was prachtig het parcour de eerste 20 km wat minder. een zompige modderpoel die werd gerealiseerd door tractors,vrachtwagens en graafmachines die in de bossen zitten te werken en om bomen te kappen, dat laatste was er teveel aan aangezien na kilometer 10 een strook van bijna een kilometer bezaaid lag met omgekapte bomen en takken.nadien ben ik nog eens ge-elektrokuteerd doordat ik op een zompig baantje ben uitgeschoven en tegen een afspanning ben gevallen. de eerste 20 km waren beter om te vergeten ondanks de prachtige streek en schitterende panorama's.
nadien was het véél beter, het parcour was droog op sommige strookjes na. na een 40 tal kilometer waar je eerst door een weide moet kom je aan het hoogtepunt van deze tocht, namelijk een schitterende afdaling vol met haarspeldbochten! opt laatste krijgt ge dan nog een pittig klimmeke voorgeschoteld waar het bovendien vol ligt met doorntakken. eenmaal aan de auto aangekomen hoorde ik mijn voorband afgaan! een geluk bij een ongeluk dus!!!!
het was de 2de keer dat ik de rode route heb gereden en het zal waarschijnlijk niet de laatste keer geweest zijn!

ps: de bepijling is perfect!
aja en nog iet: de afdaling langs het kasteel die ook in "olne spa olne" zit, der waren twee wackos die daar met ne auto kwamen aangereden en die reden daar gewoon naar beneden!!!???!!! #-o
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Vandaag met Serge de mountainbikeroutes in Theux gaan verkennen.Een prachtig lenteweertje beloofde veel goeds.
We zijn vertrokken aan het kasteel voor de Blauwe route en zijn dan overgegaan op de rode route.Zo hebben we de (aangekondigde) eerste kilometers modder van de rode route kunnen ontwijken.Dit was absoluut de mooiste mtb tocht die ik tot hiertoe heb gereden,prachtige uitzichten,veel variatie in het parcours en enkele snedige klimmetjes,alles lag er perfect bij en ook de afpijling was voortreffelijk.
Na 51km en ongeveer 1050 hoogtemeters stonden we terug aan het kasteel.Daar een korte pauze genomen en dan terug vertrokken voor de groene route (18km) en aangekondigd als familieroute,dus dat zouden we er nog wel effe bij doen #-o Al direkt een pijl gemist en een lange afdaling terug mogen opklimmen.Een beetje verder een afdaling waar we nadien hebben geteld of we al onze tanden nog hadden :lol: en ongeveer in de helft een licht stijgende klim in het bos waar maar geen einde aan kwam.Op het einde nog een heel mooie single track klim om terug aan het kasteel te eindigen. Toch nog een zware 18km met ongeveer 450 hoogtemeters....dat noemt men in Theux een familieroute :^o
Uiteindelijk 72km en ongeveer 1500 hoogtemeters op de teller.
Fantastische tocht in een adembenemende omgeving...een echte aanrader!

Thuisgekomen toch nog een doorn in mijn tubeless skinny jimmy ontdekt :cry:

Enkele fotootjes http://stivo.fotopic.net/c162992.html
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Bericht door serge »

Vandaag gaan rijden, met zo'n weer moet ge er van profiteren.
Ik ging er een rustig ritje van maken en dat is best gelukt.
Ben gestart met de blauwe route en dan overgeschakelt naar de rode.
Heb daarna nog twee keer de groene lus gereden.
Het parcour lag er goed bij, heb het al anders meegemaakt in Theux.
Als je nog eens van plan bent om de rode route te rijden pak dan zeker een kaart mee er zijn een paar bordjes verdwenen. Ook waren ze aan bos kap aan het doen, en dus bomen over het pad.
Maar voor de rest blijft het de moeite waard en blijft het een van mijn lievelings routes.
Dit was de laatste serieuze training voor volgende week (Vielsalm), De rest van de week proberen te rusten (ook nog werken hé) en wat los rijden.

De cijfers: 85.33 km, rij tijd 4:45:35, gemid. snelheid 17.90, AVG 145, max 172, Hoogtemeters 1737.

Greetzz en mss tot volgende week..... 8) .......
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Vandaag de rode route gaan rijden. Ben niet verkeerd gereden en ik had geen kaart mee. De route lag er vrij deftig bij. Misschien in totaal een 3 km door modder moeten baggeren. de goede commentaren die ik overal over deze route gelezen heb, zijn zeker geen vorm van toeristische promotie. Ik heb een dikke 3 uur op de bike gezeten en heb van elk moment genoten. Spijtig dat ik een klimmetje niet tot boven geraakt ben. De volgende keer dat ik er ga biken wil ik er niet meer afstappen.
Peter IV
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 15 mei 2004 22:06
Rijdt met: Specialized Epic
Contacteer:

Bericht door Peter IV »

Vandaag de rode route gedaan. Hier en daar mocht er wel een extra pijltje hangen. Verder mooi traject, afwisselend. Wel oppassen op de plaatsen waar ze een pijpleiding aan het leggen zijn. gewoon oversteken en links bergop volgen en niet afdalen zoals ik gedaan heb.
Gast

Bericht door Gast »

Gisteren de rode van Theux gedaan. Prachtig parcour.
Normaal 57 km.
61 km gereden en 1249 hm.
De pijltjes zijn van goede kwaliteit en ze hangen er wel maar soms is het even zoeken. Achter een bladerdek en herhalingen na een afslag zijn niet rechtlijnig. Soms geen herhaling, soms drie op een rij.
Ook niet te veel 'tetteren' in het begin want dan ben je een afslag zo voorbij.
Dus die 57 zal wel kloppen als je er met de gedachten bijblijft.

Neem, zeker met dit weer, wel een volle camelback mee want je zal hem nodig hebben. Nergens op de route kom je een winkel tegen of café waar je je even kan bevoorraden. In Theux centrum dan ook even naar de Delhaize gekoerst ipv direct naar het kasteel van Franchimont.

En zorg dat je de laatste 5 km nog wat reserve hebt, zowel in je drinkbus als je benen, want vanuit Theux gaat het loodrecht omhoog naar de finish aan het kasteel.

Foto's en hoogteprofiel vanavond beschikbaar op de site.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

theux

Bericht door biker84 »

hallo,

ik zoek een adres voor de gps(auto) waar ik kan vertrekken voor de blauwe route van 37 km in theux.
Ergens bij een kasteel of burcht?



greetz
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Dat kasteel noemt het kasteel van Franchimont. Maar een adres heb ik er ook niet van
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

als ge Theux binnenrijdt staan er pijlen genoeg richting franchimont,das heel gemakkelijk te vinden :wink:
Plaats reactie