THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: THEUX

Bericht door the_smoker »

Ben morgen in Spa Francorchamps te vinden maar zoek ook even enkele Spa lusjes mee door te pakken.
Het startadres is blijkbaar gewoon het centrum voor zover ik kan vinden...?
Enkele weken geleden ben ik in Theux gaan rijden en dit was enorm leuk maar halfweg ben ik blauwe bordjes van Spa tegengekomen.
Als ik Spa ga rijden , laat ik nu zeggen Lus 6 en 3. Volgens mijn bronnen een 50km en 1400hm -> http://users.skynet.be/barbaarsdesign/m ... en/spa.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Omtrent verkeerd rijden enzo :-D
Is de bepijling daar nog ok? :-D
Ik zoek over enkele uurtjes te vertrekken dus ben misschien wat laat hehe :wink:
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: THEUX

Bericht door the_smoker »

Zal anders antwoorden op men eigen vraag....
"Slechts" 6 keer verkeerd gereden door bordjes die zeer onduidelijk zijn of zich achter wildgroei verstopt hadden :-D
Had lus 6 gekozen en de 34km is er 45.2km geworden met 800hm :-?
Superklimmetjes en leuke afdalingen!! Zeker een aanrader die lus 6 maar pak wel een kaartje mee haha :-D
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: THEUX

Bericht door wasbeer2006 »

Over een maandje ben ik een weekendje in Jilhay, Welke routes kan ik het beste pakken?

De Theux routes of een mooie van Verviers of iets anders?
ik heb een garmin navi, dus het hoeft niet per se een uitgepijlde route te zijn.

Ik wil wel lekker berijdbare paden of daar een definitie van te geven zoals bv een houffa marathon, ook een paar keer La reid gereden ook leuk.
Maar het hoeft niet gekker, gewoon lekker marathon parcours van tussen de 60 en 100km

Tips zijn welkom
Gebruikersavatar
butters
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: do 24 mei 2007 19:13
Rijdt met: 2010 Trek Top Fuel 8

Re: THEUX

Bericht door butters »

Morgen in Theux gaan rijden (gps track van 't internet geplukt). Zullen ook wel stukken van de vaste routes inzitten.
Hoe zou de ondergrond er bij liggen? Ik vrees nogal modderig :(
erwin
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 aug 2003 20:36
Rijdt met: Trek Fuel EX 8 (2013)

Re: THEUX

Bericht door erwin »

butters schreef:Morgen in Theux gaan rijden (gps track van 't internet geplukt). Zullen ook wel stukken van de vaste routes inzitten.
Hoe zou de ondergrond er bij liggen? Ik vrees nogal modderig :(
Ben afgelopen dinsdag in Theux gaan fietsen, toen was het vrij modderig ja 8)
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Re: THEUX

Bericht door patje »

Vandaag gaan rijden in theux. Een mix van rode en track van o2 bikers. Vind het ginder niet al te modderig. Nogal een vaste ondergrond. Natuurlijk wel veel plassen. Volgens mij is de bepijling vernieuwd van de rode route. Had wel gps bij maar vond dit niet nodig voor het vast parkoer. Pijlen zagen er ook vrij nieuw uit. Wij trekken er binnen 3 weken naar op LWE met straf in bergaf ,
Gebruikersavatar
Flippen
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 08 dec 2006 18:13
Rijdt met: Trek Superfly 100 AL Pro

Re: THEUX

Bericht door Flippen »

Wij zijn vorige week in Aywaille gaan rijden. Verschillende lussen gedaan, waaronder de rode die aansluit op die van Theux.
Veel klimwerk (vooral de kleine lus rond Ninglinspo). Ondanks de regenval van afgelopen periode goed berijdbaar overal. Ook een aanrader!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: THEUX

Bericht door scelter »

Gisteren rood nog eens een keer gereden. Kunnen vaststellen dat de bepijling inderdaad vernieuwd is, maar dat wil niet zeggen dat deze op iets trok. Ge zult wss niet verloren rijden zonder gps, maar de plaatsing van sommige pijlen... vaak dubbelzinnig en soms moet ge ze zelfs 30m na de bocht gaan zoeken. Ik was gelukkig voorbereid en had de track in mijn GPS gezet. Daarbuiten lag het er hier en daar ook zeer modderig bij. Vooral het stuk langs de E42 lag er heel vettig bij.
Plaats reactie