THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

trekbiker schreef:morgen dus mtb ik theux,

met dit regen weer wat kan ik daar verwachten?


greetz
modder
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

ja dat wist ik ook ja maar specifieker, veel stenen of wortels uitgeregende paden?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

op de rode lus zijn er nogal wat tractor sporen dus daar zullen veel grote plassen liggen denk ik,veel stenen ook.Het begin van den blauwe loopt door een bos waar het soms in de zomer al vettig is dus daar zal het nu ook wel de moeite zijn, een goeie noppenband is toch aangeraden.
ideale mtb omstandigheden dus :wink:
Mario C
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 06 jul 2004 09:59
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door Mario C »

Hebben 2 weken geleden blauwe route gedaan. Lag er toen heel goed bij. Ik denk niet dat er overdreven veel modder zal zijn, wel veel stenen. Bij vertrek na de afdaling aan het kasteel goed opletten voor de pijlen, moet er echt goed op letten, waren ook verkeerd.
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

HIM-250 schreef:Ik heb ergens gelezen dat er veel kans is op lek rijden? (of dit nu nog is weet ik niet).

Is het mischien aangeraden om een reserver binnenband mee te nemen?

greetz
Ik had er al prijs na 500 meter met mijne binnenband! :-?
Nog erger: na 3 kilometer slaagde ik er zelfs in mijne buitenband (thans gloednieuwe Schwalbe) ook volledig kapot te rijden... #-o
Gelukkig is er in het dorp ne goeie mountainbikeshop! =D>

Best idd dus wat reservemateriaal meepakken er...
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

terug van theux! :D

we hebben de blauwe route gereden en vond het echt de moeite!
veel snelle en moeilijke afdalingen en de heuvels naar omhoog waren toch zwaar voor een beginneling :oops: maar na 15 km liep het allemaal goed in de benen! de bepijling was goed alleen soms goed uit kijken waar ze zich bevinden want soms hangen ze hoog.maar voor de rest dik in orde daar in theux! :D


ps: gemiddelde snelheid was ongeveer 15 km/h! is dit een goede snelheid voor een beginneling?
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

trekbiker schreef:terug van theux! :D

we hebben de blauwe route gereden en vond het echt de moeite!
veel snelle en moeilijke afdalingen en de heuvels naar omhoog waren toch zwaar voor een beginneling :oops: maar na 15 km liep het allemaal goed in de benen! de bepijling was goed alleen soms goed uit kijken waar ze zich bevinden want soms hangen ze hoog.maar voor de rest dik in orde daar in theux! :D


ps: gemiddelde snelheid was ongeveer 15 km/h! is dit een goede snelheid voor een beginneling?
Voor een beginner heb je dat prima gedaan dan =D>
Het parkoer is er idd vrij technisch!
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

Vandaag de blauwe route gereden, in de regen, dus veel slijk en gladde stenen en wortels. :oops:
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Gisteren theux gereden. Vetrokken in de gietende regen :evil: . Parcour is momenteel bijna niet meer te doen. We gingen voor rood & blauw, uiteindelijk enkel rood kunnen doen. Vertrokken om 8.30 aan de wagen terug na 65 km om 15.30 #-o .

- Er is een stuk bij waar je een hele tijd over omver gewaaide bomen moet klauteren, véél tijd verloren
-platte band
-40 min last gehad met nen hond die ons een paar km heeft lopen ambeteren, we hebben die dan maar terug gaan afzetten waar we hem het eerst hebben tegengekomen :bounce:
- De Lange S-bocht afdaling ligt er super-gevaarlijk bij nu, alsook alle andere trouwens
- overal plassen modder tot aan de naven

Alé het was een zwaar ritje die 65 km, hoevel Hm's heeft dat parcour eigenlijk?
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

Qube schreef:-40 min last gehad met nen hond die ons een paar km heeft lopen ambeteren, we hebben die dan maar terug gaan afzetten waar we hem het eerst hebben tegengekomen :bounce:
oooooooooh, hoe lief :oops:
Plaats reactie