Zottegem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Zottegem - Bloso

Bericht door MaC'Red »

wie heeft er al de bloso route van zottegem gereden en wat zijn de bedenkingen ervan want ik overweeg samen met men collega die es aan te doen op maandag den 21 ste juli, of wat raden jullie ons nog aan in deze streek.
ninove, gooik erpe mere en affligem hebben we reeds gedaan.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
The natural
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida Matts 900 TFS

Bericht door The natural »

heb die voor 't laatst gedaan een tweetal jaar terug. is mij niet speciaal bijgebleven en heb hem dan oook niet meer gedaan sindsdien.

is langer dan de doorsnee bloso-parcours, golvend parcours, veel draaien en keren, geen steile klim, regelmatig eens een drukke weg oversteken.
je leest het: ik was "not impressed"

opletten: indertijd was er op het rood stuk een grondverzakking waardoor ondergetekende tijdens een afdaling op een smal paadje, plots 50 cm dieper lag en een platte voorband had.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Kom naar Kluisbergen - Zulzeke - Frasnes-les-Anvaing - Mont St.Aubert, Gizmo :D
Gebruikersavatar
xlr8
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 14:11
Rijdt met: Scott Spark 20
Contacteer:

Bericht door xlr8 »

de rode lus is beslist de moeite waard (doet o.a. de Berendries aan via alternatieve veldwegen). Ik doe deze stukken dikwijls aangezien dit mijn achtertuin is :wink:

Waar de route naar rechts gaat aan Ten Ede ( http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/ZottegemRoute.pdf ) is het inderdaad opgepassen in de afdaling voor diepe groeven door de errosie.

Aan de afdaling aan Boterhoek even opletten als het vochtig is! Met gras overgroeide kasseien kunnen verradelijk zijn #-o

Groen en blauw zijn vlak.

Zoals altijd ... kaartje afdrukken en meenemen ... begroeiing staat nogal hoog deze tijd.

Anyway ... have fun ! :)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Ik vandaag met men collega de BLOSO route gedaan te zottegem, vooral grote parking voor de wagen. na de tip van xlr8 hadden we geopteerd voor de rood groene lus wat meteen goed begon met een singletrack, en licht bergop.
De route was zeker mooi en door de vele glooiingen werd dat op het einde wat zwaar, had wel ondervonden dat er redelijk wat hellingen genomen werden op het asfalt maar dat liever dan een afdaling op asfalt :P . De afdaling aan de boterhoek was al veel beter want die diepe geulen heeft men helemaal dichtgegooid wat natuurlijk beter is om rijden, men collega had hier al eens gereden met de moto dus die was ook op de hoogte ervan en nu zeer tevreden ook.
Echter vond ik wel dat ze soms karig waren met hun bepijling wat tevens ook al lang eens aan vervanging toe is want de meeste zijn bijna onherkenbaar door het afbleken van de zon waardoor je al gemakkelijk al eens mist hè wat we dus ook gedaan hebben :cry: bevoorbeeld bij een lange afdaling op het asfalt tegen St. Maria Oudenhove denk ik en op het fiets / wandelpad te Michelbeke waar er wel een pijlke meer mag staan voor het bevestigen dat de bikers juist zijn. Na nog een lange afdaling op asfalt toch terug een pijlke gemist door de snelheid waarschijnlijk waardoor we over de overweg reden daar dan hebben aangepikt op de groene route, daar moesten we een heel klein wegeltje in waar amaai mijn benen en armen hebben afgezien van de brandnetels.
Voor de rest was het wel spijtig dat er bij de groene lus niet veel veldwegen meer aan de pas kwamen en tegen het einde was er nog een mooie helling tegen Rijkbos, verder nog onder een tunnel gereden en daar herkende ik de weg terug naar de startplaats waar we echter terug enkele pijlen moesten zoeken maar we waren toch tegen het einde he.
Enkele kilometers na de start hadden we nog een gemiddelde van 19.2 kmh wat tegen het einde al gezakt was naar 17.8 kmh.
Conclusie van ons is ”mooie route waar toch wat werk moet verricht worden aan de bepijling“.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

na dus zondag de bloso van zottegem gedaan te hebben zouden we morgen de bloso van brakel doen, ik heb daarjuist de verslagen gelezen op mtb routes en de ene zegt dat de bepijling goe is en de andere het tegenovergestelde maar hoe zit het nu eigenlijk met die bepijling en aan wat mogen we ons verwachten ???

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
xlr8
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 14:11
Rijdt met: Scott Spark 20
Contacteer:

Bericht door xlr8 »

en Gizmo .. ist wa meegevallen in Brakel :wink:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

op de rit zelve niks aan te merken hoor maar vind het wa spijtig van de bepijling dat ze daar geen veranderingen aan doen want ze zijn bijna allemaal afgebleekt van de zon waardoor ge al makkelijk een straat niet ziet waar ge in moet he, voor de rest geen klagen hoor echt niet.
we waren van plan om voorbije zondag zelfs de aanpalender route te brakel te doen maar door da weet es da letterlijk en figuurlijk in het WATER gevallen he maar uitstel is geen afstel he dus als er enige info is laat maar weten hoor, we opteerden voor de blauw-rode lus te doen dus ik hoop dat deze een goed gedacht is he.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Jan Lah
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 05 apr 2002 02:00
Rijdt met: Specialized S-Works FSR 2002
Contacteer:

Bericht door Jan Lah »

ik heb eens de route van Brakel gedaan samen met m'n vriendin.... prachtige omgeving, maar zeer zwaar als het al dagen geregend heeft met serieuse modderstukken (maar gij houdt daar toch van he gizmo??).
Resultaat van de rit... super-slechtgezinde vriendin omdat ze meer dan de helft heeft moeten wandelen #-o
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »


op de rit zelve niks aan te merken hoor maar vind het wa spijtig van de bepijling dat ze daar geen veranderingen aan doen want ze zijn bijna allemaal afgebleekt van de zon waardoor ge al makkelijk een straat niet ziet waar ge in moet he, voor de rest geen klagen hoor echt niet.
we waren van plan om voorbije zondag zelfs de aanpalender route te brakel te doen maar door da weet es da letterlijk en figuurlijk in het WATER gevallen he maar uitstel is geen afstel he dus als er enige info is laat maar weten hoor, we opteerden voor de blauw-rode lus te doen dus ik hoop dat deze een goed gedacht is he.

Gizmo

    dat hierboven was van Zottegem nog sorry voor de verwarring hoor, wat Brakel betreft zouden we nu zondag den 3de Augustus gaan doordat het vorige week had geregend had menne collega beslist om deze uit te stellen.
    iemand soms recente opmerkingen over de route, afgebleekte pijlkes of etc........ let me know waar we moeten op letten of waar we nie moeten op letten :bounce: :bounce:

    Gizmo 8)
    Plaats reactie