berlare op komst?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

berlare op komst?

Bericht door pikethebike jr »

Ik denk dat er in Berlare (Oost-Vlaanderen) een route van BLOSO op komst is.
Vandaag enkele paaltjes in hout, met een schuine kant eraan, tegengekomen.
De pijltjes waren nog niet aangebracht, maar het waren dezelfde modellen die BLOSO gebruikt om de routes van wegwijzers te voorzien.

Greetz

Pike
Gebruikersavatar
Anakin
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 19:41
Rijdt met: Epic pro 18/ Trek checkpoint SL5 20

Bericht door Anakin »

Ja, men was daar al een jaar of 2 mee bezig. Het was gewoon wachten tot de sporthal klaar was en men zich kon douchen, want dit is 1 van de vereisten voor het opstarten van een bloso-route
Gebruikersavatar
trekker k
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 jan 2006 21:36
Rijdt met: TREK 6700 WSD

Bericht door trekker k »

Vandaag al verschillende paaltjes met pijltjes tegengekomen, rond de scheldedijk en Berlare broek.Weet er iemand al iets meer van deze Bloso route?Wanneer deze open gaat en welke lussen er zijn, heb groene en blauwe pijltjes gezien.
Daar ik van de streek ben is dit altijd intressant hé.

Bikersgroetjes,
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

Volgens Mevr. Galle haar toespraak bij de opening van BLOSO-Aalst, zou dit voor heel binnenkort zijn.
Daar lijkt het ook wel op als er nu pijltjes zijn aangebracht.
Zal wel bij groen en blauw blijven denk ik, voor een rode route is het in onze streek iets te plat.

Greetz

Pike
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

pikethebike schreef: Zal wel bij groen en blauw blijven denk ik, voor een rode route is het in onze streek iets te plat.

Greetz

Pike
Pike,heeft toch meer met de afstand te maken ipv hoogteverschil??
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

P° schreef:
pikethebike schreef: Zal wel bij groen en blauw blijven denk ik, voor een rode route is het in onze streek iets te plat.

Greetz

Pike
Pike,heeft toch meer met de afstand te maken ipv hoogteverschil??
Ik denk eerder dat het met de moeilijkheidsgraad van een parcours te maken heeft.
groen= makkelijk
Blauw= iets meer ervaring nodig
Rood= voor geoefende mountainbikers

De bloso routes die ik zelf al gedaan heb, waren op de rode lussen toch iets lastiger dan op de groene of de blauwe, ongeacht de afstand.
juge
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 10 aug 2006 15:06
Rijdt met: Flanders, Trek 6500

Bericht door juge »

op de bloso route te haaltert is het in ieder geval de afstand. Rode route is zo goed als vlak en veel asfalt.
Eerst groen dan blauw dan rood dus , heeft volgens mij niets te maken met hoogtevershil maar met afstand of het zou in een andere streek anders moeten zijn #-o
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

Vandaag via onze club volgende email gekregen.

Beste

De leden van het College van Burgemeester en Schepenen hebben het genoegen u uit te nodigen op de opening en officiële start van het mountainbikeparcours ‘Broekbosroute’ te Berlare. De opening gaat door op zaterdag 14 oktober 2006 om 10u30 aan de gemeentelijke sporthal van Overmere, Molenstraat 1b.

De Broekbosroute is erkend door Bloso en de Provinciale Sportdienst.

Het programma:

10u30 - 11u00: Officiële ontvangst met toespraken

11u00 - 12u00: Opening en officiële start van het mountainbikeparcours

inrijden van een deel van de route. Het gedeelte van de route dat zal ingereden worden is beperkt tot 10 km.

Voor de fietslustigen die geen mountainbike hebben zijn er mountainbikes beschikbaar aan de sporthal.

12u00 - 13u30: Feestelijke receptie aangeboden door het gemeentebestuur van Berlare in de gemeentelijke sporthal van Overmere

Wij hopen u op deze opening te mogen verwelkomen.
Met vriendelijke groeten

Annelies De Wilde

Sportfunctionaris
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Mooi initiatief ! =D>

Maar 10 km #-o ... en hoe zit het met de rest vd afstanden ?
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

Meer weet ik er ook niet van. Heb een mailtje gestuurd naar de sportdienst van Berlare met een verwijzing naar dit Topic. Misschien dat ze wat meer info kunnen posten.
Plaats reactie