Aalst - Bloso +/- 60km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
LanasDad
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 22:47
Rijdt met: Trek Fuel EX6

Aalst - Bloso +/- 60km

Bericht door LanasDad »

Tot onze vreugde zijn we er eindelijk in geslaagd! =D>
Aalst heeft nu ook zijn permanente MTB-route!
In tegenstelling tot sommige andere routes is onze route meer dan 70% onverhard!!!
Zondag 17/9/06 wordt ze officiëel ingehuldigd.
Iedere mountainbiker, mountainbike- of fietsclub of geïnteresseerde is welkom vanaf 8uur aan sporthal Faluintjes te Moorsel (één van de 2 startplaatsen).
Om 10uur wordt de route officiëel geopend door de burgemeester, de schepen van sport en directeur generaal van Bloso Carla Galle.
Na de opening wordt iedereen uitgenodigd op een receptie!
LanasDad
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 22:47
Rijdt met: Trek Fuel EX6

Bericht door LanasDad »

Vooral in de rode lus zitten er enkele aardige klimmetjes in!
Hoogtemeters volgen later...
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

ja is vrij vlak die route, maar ik zeg heb ze maar met stukken kunnen rijden enzo. en hoogtemeters had ik er die dag rond de 260 maar daar moe ge nie veel van geloven want heb meer op men trainingparcour gereden ( meldert, affligem, asse enzo)

voor hoogtemeters moet ge deze route volgens mij zeker nie doen. maar echt plat is ze ook nie ze. kom zelf is testen hé :p nu zondag :d

kzal er zijn :evil: 8)
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

VANDALISME :evil:

mijn ma ging gaan lopen en ze zag al plakaatjes liggen het gaat hier om de rode en de groene lus. en ze zouden ook al geprobeerd hebben om het met een dikke steen van ne lantaarnpaal te krijgen :evil: . ik meld het maar ff dat jullie het weten voor morgen ofzo. diene ga er nie goe van zijn as ik diene vindt ze ( heb namelijk al een flauw vermoeden) :evil:
anemon
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 02:00
Rijdt met: Flanders ST-concept

Bericht door anemon »

Wij ( Bartjes en ik) zijn juist terug van de rode in "sneakpreview" te gaan rijden :oops: en zijn het er alle twee over een dat het een tof en goed bolbaar ritje was.Tweemaal "gevaarlijke" passage maar toch ggen verloren pijltjes enkel eenmaal een reeds verbogen plaatje.Maar zoals altijd als je beetje ooplet zijn de pijltjes goed te vinden.Hopelijk zijn groen en blauw even goed.
LanasDad
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 22:47
Rijdt met: Trek Fuel EX6

Bericht door LanasDad »

Bedankt om al eens te rijden. :wink:
Wanneer jullie de route regelmatig doen gelieve dan te melden of er bordjes verdwenen zijn naar sven.vankeymeulen@aalst.be.
Wij rijden de route maandelijs om te controleren...
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

Gisteren de blauwe route gedaan.
Voor een beginner als ik is dat meer dan goed genoeg.
Voor de die-hards die meer hoogtemeters willen, is dat minder.
Men heeft eruit gehaald wat er uit te halen is, denk ik.
Vooral het stuk in het kravaalbos vond ik de moeite waard.

Toffe drink na de langdradige speech van Mevr. Galle.
En hopelijk houden de mensen van de stadsdienst hun woord en gaan ze regelmatig controle doen op missende pijltjes.
Ze gingen ze opnieuw plaatsen tot vervelens toe voor de vandalen.
Er waren er reeds enkele missing in action (4 keer verkeerd gereden :evil: )
Er waren zelfs paaltjes uit het beton gehaald vertelde men daar.
Belachelijk gewoon.

Al bij al een mooie zondagvoormiddag gehad, en een bedankje voor die gast met zijne C-dale ( ben vergeten zijn naam te vragen) die het geduld had op mij te wachten na iedere bergop ( :oops: ) en om me een paar keer terug op de juiste weg te brengen.

Greetz

Pike :wink:
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Prachtige route voor de streek, maar de bepijling is veel te pover: enkel pijltjes aan de kruispunten, bijna geen verwittiging vooraf of bevestiging nadien. Dit los van het smerige vandalisme waardoor we ook ne keer of 3 verkeerd zaten.
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Bericht door patje »

Heel leuke route en zeker de rode met keineige afdaling naast autostrade. :lol: :lol:
Spijtig genoeg al enkele pijlen verdwenen.
Zal zeker een nieuw oefenterrein worden als er geen toertochten in de buurt zijn.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb gisteren in de namiddag de rode en groene gereden en moet zeggen dat het een toffe route is hoor zowel het rood als het groen.
op de groene kan je wel wat meer snelheid maken dat wel omdat de dreven en / of banen wat langer zijn.
volgende poging is rood - blauw maar had nie genoeg tijd gisteren.

over de afpijling ben ik wat minder positief hoor :evil: , de pijlen staan steeds net op tijd als ge moet afdraaien, waarom geen voor de bocht en na de bocht als bevestiging zoals bij vele routes van bloso ????
Daardoor gistere ne keer of 5 misreden en nog ne schonen duik over de kop gedaan ook op de groene lus in een dicht begroeid baantje, goed op snelheid en dan blijkt daar een greppel te zijn over de breedte van de weg en dat ge het zag oké maar nu niet gezien wegens het gras erover.

Gizmo 8)
Plaats reactie