Aalst - Bloso +/- 60km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

Dan weet ik u fout denk ik, als je uit dat veld komt moet je de eerste baan links nemen (richting Kozzakeshof dus) en dan het eerste veldbaantje links in. En dan zou je moeten uitkomen aan de mooie molen.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

absalon schreef:Dan weet ik u fout denk ik, als je uit dat veld komt moet je de eerste baan links nemen (richting Kozzakeshof dus) en dan het eerste veldbaantje links in. En dan zou je moeten uitkomen aan de mooie molen.
ik had dat klein baantje niet gevonden dus ben ik de Nedermolenstraat naar beneden gereden, daar naar rechts (aan een cafeetje denk ik). Nu, in die straat moet je direct rechts het veld in, maar dat pijltje is weg, dus was ik doorgereden en op de volgende kruising (zo'n driehoek-kruispunt) stond het pijltje naar links. Uiteindelijk kom je er, maar je snijdt een stuk van de route af :-(
Gebruikersavatar
el stevo
Mountainbiker
Berichten: 564
Lid geworden op: do 20 mar 2008 22:37
Rijdt met: niner emd

Bericht door el stevo »

Update bloso hamme: ik denk voor 90 % gemaaid :-D
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

el stevo schreef:Update bloso hamme: ik denk voor 90 % gemaaid :-D
allé, nu nog die van Aalst en we zijn er ;-)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

timdelma schreef:
el stevo schreef:Update bloso hamme: ik denk voor 90 % gemaaid :-D
allé, nu nog die van Aalst en we zijn er ;-)
t'is ier tegen de deur en het is begot weer veel te lang geleden dat ek de rode heb gereden, zelfs de andere is al veel te lang geleden.

Mac'Red 8)
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

el stevo schreef:Update bloso hamme: ik denk voor 90 % gemaaid :-D
Ook op de dijken in Moerzeke en Kastel?
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

Ik zal volgende week nog eens een poging ondernemen om Aalst nog eens te rijden, als het nu niet lukt probeer ik zelfs niet meer! Ik ben nochtans iemand die niet snel verloren rijd maar hier #-o
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

timdelma schreef:
absalon schreef:Enig nadeel aan die van Lebbeke, is dat ze verschrikkelijk saai is vind ik #-o .
Wat de Aalsterse routes betreft ken ik de rode route vanbuiten. Op de blauwe zijn op sommige plaatsen gewoon paaltjes uitgerukt zelf.
Zondag doe ik poging 2 om de blauwe van Aalst te rijden. Vorige keer was ik (in de gietende regen) aan de abdij op de blauwe route van Affligem terechtgekomen !!! Zo slecht was de bewegwijzering :-( ik weet nu mijn fout en probeer het opnieuw zondag. Maar idd, de rode en groene zijn veel duidelijker dan de blauwe...
De blauwe route is geupdated. De pijltjes zijn overlopen en aangepast. Ik heb nu 2 dagen achter elkaar de route gereden en heb me nergens misreden. Alleen op het einde ergens in het veld (achter de appelbomen) moet je tussen 2 maisvelden doorrijden. En daar ligt het paaltje op de grond. Daar moet je dus het veld inrijden.
Maar voor de rest : een prachtige route, ideaal als trainingsparcours. Vooral het stuk voor de abdij is redelijk zwaar (allé, voor mij toch :-? )
Heb de 28 km afgelegd in 1u25 min (+- 20,5 km/uur), max speed 39,7 km/u in Baardegem bij de afdaling (juist voorbij Citroen-garage)
Tazzeh
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 20:14
Rijdt met: Minerva Starlite full suspension

Bericht door Tazzeh »

Afgelopen donderdag (30/07) de groene route van Aalst gereden. Het parcours op zich vond ik niet zo zwaar als beginnende biker, vrij veel offroad, een lange kasseistrook, ... Er waren slechts twee mindere stukjes, iets voor je langs de Dender komt was er een stukje van 200 meter met netels links, rechts, onder en boven je... Niet prettig dus. Het tweede vervelende stuk was net voor Wiezebrug naast de Dender waar er sporen van 30cm diep ofzo lagen vol met modder, wel leuk voor modderliefhebbers natuurlijk :p

Qua pijltjes ontbreken er toch enkele, eerste pijltje dat "ontbrak" was op een splitsing, een paal met een straatnaam en daarop een pijltje bevestigd was uit de grond gehaald en ligt nu gewoon plat lag op de grond. Ik heb dan maar gegokt naar welke richting deze pijl was en na 200 meter kreeg ik al bevestiging dat ik goed gegokt had.

Tweede pijltje dat echt ontbrak was ergens in de buurt van Herdersem. Ze hebben daar volgens mij wat straten opnieuw aangelegd waardoor er 3tal pijltjes ofzo ontbreken. Met beetje heen en terug te rijden vond ik een veldweg waar ik op goed geluk van ingereden, en na een tijdje bleek ook dit een goede gok geweest te zijn :lol:

Tenslotte heb ik me op het laatste stukje van de route de weg verloren (Ik was vertrokken ter hoogte van de koebrugstraat). Er was een fietspad met een lang stuk rechtdoor langs een kleine BMX piste, en er stond plots een pijltje naar links, maar er was nergens in de buurt een afslag naar links te vinden (enkel een muurtje van netels :( ). Vervolgens heb ik het laatste stukje dan maar overgeslaan...
necky78
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 01:54
Rijdt met: Trek

Bericht door necky78 »

Deze route zou ik ook graag wel eens volledig uitrijden, deze week heb ik een stuk van de rode tour gedaan.

Maar als de helft van de pijlkes ontbreken is er ook geen plezier aan, maar het stuk dat ik al gereden heb was wel al de moeite waard, zeker het begin van de rode route (en vooral naast de E40)
Plaats reactie