Aalst - Bloso +/- 60km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Doet Bloso niet elke maand een 'check' van de routes ? Of moet de gemeente/stad dat doen ?
De blauwe route is eigenlijk héél mooi, maar als je de weg moet zoeken en telkens moet afstappen is de fun direct weg... eenmaal je de weg weet en je de pijlen niet meer nodig hebt dan is het pure fun. Ik merk het nu met de andere routes. Ik ken ze vanbuiten :-)
TimDC schreef:
timdelma schreef:Welke route heb je gedaan ? Ik doe regelmatig de rode en groene en daar valt het goed mee. De blauwe daarentegen is héééél triestig. Mogen ze dringend iets aan doen...
TimDC schreef:Ga binnenkort ook nog eens een poging wagen om deze te rijden, al een paar maal geprobeerd maar deze route is zo slecht kwa bepijling dat ze bijna niet te rijden valt :(

De stukken die we gedaan hebben waren wel mooi maar vreselijk drassig. Zal nog eens een poging wagen na een periode van mooi weer.
We gingen een poging wagen om Aalst volledig te rijden maar we zijn na rood en groen dan ook maar gestopt, het was op dat ogenblik overal verschrikkelijk drassig en de bepijling trok gewoon op niks, door wegenwerken in de omgeving van Aalst waren en toen verschillende pijlen verdwenen en leek onze tocht een heuse fietszoektocht ipv een bloso route. Zijn de Zwette manen van Aalst geen peter van deze route?
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

TimDC schreef:Zijn de Zwette manen van Aalst geen peter van deze route?
inderdaad
Gebruikersavatar
crash biker
Mountainbiker
Berichten: 855
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:13
Rijdt met: Merida TFS 500

Bericht door crash biker »

timdelma schreef:Doet Bloso niet elke maand een 'check' van de routes ? Of moet de gemeente/stad dat doen ?
Hoe dat in Oost-Vlaanderen verloopt weet ik niet...
Maar voor Vlaams-Brabant is er per route "een peter" die de toestand regelmatig opvolgt en brieft aan de plaatselijke Sportdienst + Bloso.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Heb op hun forum een post gedaan. We zullen zien wat er van in huis komt. Hopelijk doen ze er asap iets aan...
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

dat is goed om weten, waar kun je te weten komen wie er 'peter' is van een bepaalde route? Er zijn nl heel wat routes die eens mogen opgefrist worden ...
Sir_Mem
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 19:37
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door Sir_Mem »

Ik rijd de rode en groene route regelmatig ...
De aanduiding zijn goed in orde vind ik...

Stukje voorbij voetbalveld (groen) is hard er ligt precies gewoon zand :D
Verder zijn sommige stukken ook vrij gevaarlijk. Het stuk bijvoorbeeld dat komt na de scherp bocht achter het huis (check filmpje). Je rijdt dan tussen twee velden. Deze velden zijn echt dichtgegroeid en het is dus echt moeilijk om het juiste spoor te vinden. Een beetje verder zijn sommige sporen ook erg uitgesleten waardoor je met je pedalen tegen de grond vliegt...

Voor de geïnteresseerden stukje van de groene en rode route:

Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

Ik heb vorige week de Millenium route van Lebbeke gereden, ik moet zeggen dat de gemeente deze route wel prima onderhoud, zelfs het gras was gemaaid op de meest ondenkbare plaatsen =D> Daar kunnen ze blijkbaar in sommige gemeentes nog iets van leren. Ja MTB is rijden in de natuur zullen de reacties van sommige hier kunnen zijn maar rijden door een muur van metershoge brandnetels zie bloso Hamme is toch geen pretje zenne. Ik noem deze route de SM route :lol:
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

TimDC schreef:Ik heb vorige week de Millenium route van Lebbeke gereden, ik moet zeggen dat de gemeente deze route wel prima onderhoud, zelfs het gras was gemaaid op de meest ondenkbare plaatsen =D> Daar kunnen ze blijkbaar in sommige gemeentes nog iets van leren. Ja MTB is rijden in de natuur zullen de reacties van sommige hier kunnen zijn maar rijden door een muur van metershoge brandnetels zie bloso Hamme is toch geen pretje zenne. Ik noem deze route de SM route :lol:
Je hebt gelijk. Als een gemeente een Bloso-route heeft moeten ze (of toch een peter of MTB-club) die goed onderhouden. En onder onderhouden versta ik het 'rijvrij' houden van de route. Geen smalle paadjes waar je niet door kan omdat het onkruid boven je hoofd uitkomt of waar je de groeven niet kan zien omdat het volledig overwoekerd is en je van je fiets moet stappen om door te kunnen :-( Wat zeker het geval is om sommige stukken van de groene en rode route van Aalst. Ik ken de parcours redelijk goed en voor sommige stukken heb ik al een alternatief...

Binnenkort doe ik deze van Lebbeke ook eens...
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

Enig nadeel aan die van Lebbeke, is dat ze verschrikkelijk saai is vind ik #-o .
Wat de Aalsterse routes betreft ken ik de rode route vanbuiten. Op de blauwe zijn op sommige plaatsen gewoon paaltjes uitgerukt zelf.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

absalon schreef:Enig nadeel aan die van Lebbeke, is dat ze verschrikkelijk saai is vind ik #-o .
Wat de Aalsterse routes betreft ken ik de rode route vanbuiten. Op de blauwe zijn op sommige plaatsen gewoon paaltjes uitgerukt zelf.
Zondag doe ik poging 2 om de blauwe van Aalst te rijden. Vorige keer was ik (in de gietende regen) aan de abdij op de blauwe route van Affligem terechtgekomen !!! Zo slecht was de bewegwijzering :-( ik weet nu mijn fout en probeer het opnieuw zondag. Maar idd, de rode en groene zijn veel duidelijker dan de blauwe...
Plaats reactie