Spookrijden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

nee, ik ben 2 maal te poot moeten gaan. De 1e keer aan de hoeve op de blauwe lus en de 2e maal aan de trapkes in Ottenburg (alhoewel deze moet te doen zijn mits je tijdig klein schakeld)
Gebruikersavatar
FORZA LUC
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 05 mar 2003 13:54
Rijdt met: scott spark RC

Bericht door FORZA LUC »

Daar heb ik dus altijd bang voor BP, op de route van herentals... (blauwe) is zo'n en hoek in nen holle weg, ik heb me al dikwijls afgevraagd, als hiern u ene van den ander kant komt eh, en ge rijdt op elkaar, dan hebde wel iets voor zalle!

Allee, mij is het gisteren overkomen in den holle weg. Wij kwamen met volle speed den bocht in en juist op dat moment kwam er doodleuk van den andere kant een biker. [-X Allebei vollop in de rem maar ontwijken was er niet meer bij. Daar zag ik mijn half jaar voorbereiding voor den transalp aan mijn neus voorbij schieten. Na de schade opgemeten te hebben bleek alles zowel aan mijne fiets als aan mijzelf alles nog intact. Onze spookrijder was van de streek en wist dus verdomd goed dat daar bikers aan zouden kunnen komen. Toen wij erop wezen dat hij beter in de juiste richting kan rijden omdat er nog bikers achteraan kwamen, was zijn reactie hierop dat ze dat dan wel zouden voelen. :evil: Eigenaardige reactie, waarschijnlijk gene ECHTE biker.
Mijn advies =D> volg de vaste routes in de goei richting =D>
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Re: Spookrijden

Bericht door Eldee »

[quote="A d r i"]
In de afdalingen moet je zowiezo altijd opletten, het is een ongeschreven wet dat zij die klimmen, voorrang hebben.
[quote]
Vind ik dan toch een 'onlogische' wet hoor (misschien daarom dat ze ongeschreven is :wink: ): ik denk dat diegene aan het klimmen zijn meer tijd en mogelijkheid hebben om uit te wijken dan iemand die aan het afdalen is. Is toch een stuk veiliger of niet?
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Re: Spookrijden

Bericht door Shrek »

Eldee schreef: Vind ik dan toch een 'onlogische' wet hoor (misschien daarom dat ze ongeschreven is :wink: ): ik denk dat diegene aan het klimmen zijn meer tijd en mogelijkheid hebben om uit te wijken dan iemand die aan het afdalen is. Is toch een stuk veiliger of niet?
Degene die afdaalt moet sowieso rekening houden met het feit dat er vanalles onverwachts kan gebeuren. En ik rij toch ook liever bergaf en eindje om dan omgekeerd.
Klimmen is zowieso al lastiger en het is dus idd een onbeschreven wet dat degene die (het zwaarst) geladen is voorrang heeft...
in dit geval degene die berop fietst :roll:
Dit wil niet zeggen dat hij opzettelijk in de weg mag rijden #-o (een bitje nadenken hé)
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Iedereen mag gerust zijn!
Na een pijnlijke close encounter met een spookrijder op de TT van Booischot steek ik het idee om Bloso Herentals eens achterstevoren te rijden maar wijselijk heel ver weg :-?
Gebruikersavatar
karlh
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00
Rijdt met: TREK LIQUID30 + TREK 8500sl

Re: Spookrijden

Bericht door karlh »

Shrek schreef:
Eldee schreef: Vind ik dan toch een 'onlogische' wet hoor (misschien daarom dat ze ongeschreven is :wink: ): ik denk dat diegene aan het klimmen zijn meer tijd en mogelijkheid hebben om uit te wijken dan iemand die aan het afdalen is. Is toch een stuk veiliger of niet?
Degene die afdaalt moet sowieso rekening houden met het feit dat er vanalles onverwachts kan gebeuren. En ik rij toch ook liever bergaf en eindje om dan omgekeerd.
Klimmen is zowieso al lastiger en het is dus idd een onbeschreven wet dat degene die (het zwaarst) geladen is voorrang heeft...
in dit geval degene die berop fietst :roll:
Dit wil niet zeggen dat hij opzettelijk in de weg mag rijden #-o (een bitje nadenken hé)
#-o #-o
Jongens zijn jullie echt wel zeker dat de klimmers voorrang hebben ???
#-o #-o
Ik herinner mij van mijn vroeger langlauf-cariere ( :^o ) dat de dalers voorrang hadden op de klimmers.
=> Dalers gaan sneller en hebben minder tijd/kans om tijdig te stoppen, terwijl klimmers door hun trage snelheid en overzicht meer tijd hebben om tijdig aan de kant te kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

da bedoelde ik dus idd, karlh
het gaat hier niet over de al dan niet fysieke inspanning (klimmers hebben het inderdaad lastiger dan dalers), maar puur over de veiligheid! :bounce:
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

Eldee schreef:da bedoelde ik dus idd, karlh
het gaat hier niet over de al dan niet fysieke inspanning (klimmers hebben het inderdaad lastiger dan dalers), maar puur over de veiligheid! :bounce:
Als je de dalers voorrang geeft denken ze zeker dat ze als gekken naar beneden mogen 'vliegen' met alle gevolgen vandien....
Tja, eindeloze en mss wel zinloze discussie :-?
ik persoonlijk weet toch dat ik oppas als ik bergaf ga. het is immers degenen die daalt die het verst zal vliegen en de meeste kans heeft op letsels bij een botsing ](*,)
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

'k heb net 1/3 van het Bloso parcours van Overijse gereden in omgekeerde richting. Toch wel ietske zwaarder vond ik. En dit zonder ongelukken ... :wink:

ps : toevallig 2 bikers van dit forum hier die ik zien staan heb in Ottenburg centrum????

ps2 (update) : misschien toch iets meer dan 1/3 want ik had 31,37km op den teller. (gem. 19,66 km/u). Wel laatste stukske langs de weg teruggekeerd.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

in de haasdonkse bossen is ook een mtb parcourke, ik rijd da minstens 5 keer per week en der is ook zo nen bocht da ge nar rechts moet afdraaien achter ne struik en der sta ook nen draad vd voetbal , dus ge kunt uwen bocht ni al te wijd nemen. ik ben daar al op vanalles gereden :P ; op dien draad, op dien struik, op nen hond, op ne mtber, op ne wandelaar, da is het zowa denkek. int vervolg fluit ek altij eens of roepek gewoon 'JA' dan kunne ze tog al iets verw8e he as ge van den andre kant komt :roll:
Plaats reactie