Spookrijden

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Spookrijden

Bericht door Black Phantom »

Als je een permanente route zeer goed kent, en je wil eens wat anders ... is het dan gekkenwerk om die route eens in tegenovergestelde richting te bollen (op een rustige weekdag)??? Of doe je zoiets gewoon niet omdat je daarmee gegarandeerd om problemen vraagt? En als laatste: is het misschien sowieso verboden, alhoewel niemand je toch niet kan verbaliseren daarvoor? ](*,)
MB Koen
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 20 mei 2003 12:38

Bericht door MB Koen »

Verboden niet denk ik :D , maar kies dan een rustige dag uit dan "stoor" je ni te veel mensen. Ik vind het soms ook wel vervelend als je een kolonne bikers in tegengestelde richting ziet rijden en dan moet je die passeren op een single track :-?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Re: Spookrijden

Bericht door A d r i »

Black Phantom schreef:Als je een permanente route zeer goed kent, en je wil eens wat anders ... is het dan gekkenwerk om die route eens in tegenovergestelde richting te bollen (op een rustige weekdag)??? Of doe je zoiets gewoon niet omdat je daarmee gegarandeerd om problemen vraagt? En als laatste: is het misschien sowieso verboden, alhoewel niemand je toch niet kan verbaliseren daarvoor? ](*,)
Een weg heeft 2 kanten, ik denk niet dat iemand je kan verbieden om zo'n route omgekeerd te rijden. In tegendeel, het kan soms eens verfrissend werken, om een tocht eens omgekeerd te doen.
In de afdalingen moet je zowiezo altijd opletten, het is een ongeschreven wet dat zij die klimmen, voorrang hebben.

nee, gewoon doen =D>
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

Daar heb ik dus altijd bang voor BP, op de route van herentals... (blauwe) is zo'n en hoek in nen holle weg, ik heb me al dikwijls afgevraagd, als hiern u ene van den ander kant komt eh, en ge rijdt op elkaar, dan hebde wel iets voor zalle!

Daarmee da't ik aar ook altijd roep...

Maar ik zou het eerlijk gezegd niet doen... Ze zullen herentals nog wel is ne keer omdraaien in't kort zeker (hoop ik)
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Pascal Geerts schreef:Daar heb ik dus altijd bang voor BP, op de route van herentals... (blauwe) is zo'n en hoek in nen holle weg, ik heb me al dikwijls afgevraagd, als hiern u ene van den ander kant komt eh, en ge rijdt op elkaar, dan hebde wel iets voor zalle!

Daarmee da't ik aar ook altijd roep...

Maar ik zou het eerlijk gezegd niet doen... Ze zullen herentals nog wel is ne keer omdraaien in't kort zeker (hoop ik)
in diejen bocht heb ik is bekan over nen hond gereden en normaal gezien gaan ze de route volgend jaar terug omdraaien en aanpassen.
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

dat moet je gewoon doen ............maar ik zou wel uwen helm opzetten :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Pascal Geerts schreef:Daar heb ik dus altijd bang voor BP, op de route van herentals... (blauwe) is zo'n en hoek in nen holle weg, ik heb me al dikwijls afgevraagd, als hiern u ene van den ander kant komt eh, en ge rijdt op elkaar, dan hebde wel iets voor zalle!
Ik doel hier inderdaad op de Blosoroute Herentals. Een ongekende route zou ik nooit in tegenovergestelde richting rijden. Maar ik ken de gevaarpunten van Herentals (zoals je hierboven eentje aanhaalt) zo toch wel een beetje. Ik zou daar de aandacht een stuk vergroten en zeker de bikers die in reguliere richting rijden niet hinderen en uiteraard zelfs voorrang verlenen.
Ik ben eigenlijk op dit idee gekomen nadat ik op de TT Lille een stukje abuus was gereden en daardoor moest terugkeren terwijl we de groene lus aandeden. Dat stukje tegenovergesteld rijden maakte de route (die ik nu bijna met m'n ogen dicht rij) zodanig origineel, dat het me goesting deed krijgen om de hele route eens omgekeerd te rijden.
Als ik me er ooit aan waag zal ik op voorhand Touring Mobilis verwittigen zodat jullie gewaarschuwd worden voor een spookrijdend zwart "flyïng" object \:D/
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Ewel toen ik Herentals eind Mei gedaan had...was het van datte ik geloof op blauw en gelukkiglijk kreeg ik voorrang.
Anders [-X !

Toch wel een beteke oppassen bij singletracks kunt ge ni veel uitwijken ... ofwel moogt ge tegen een boom knallen ofwel tegen de biker!
Tenzij het een mooie bikester is... dan zou ik het wel weten :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Ik ken de route van Herentals niet maar ik kan me niet voorstellen dat het daar zo zwart ziet van de bikers dat ge er niet in tegenrichting zou kunnen rijden :)

Wat een heel ander paar mouwen is, is in tegenrichting gaan rijden op paadjes waar een TT bezig is. Zo ben ik ooit 'ns getuige geweest van een frontale (!) botsing tussen een TT'er en een spookrijder... de schade bleeft gelukkig beperkt tot één verbogen voorwiel.
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

etienne schreef:dat moet je gewoon doen ............maar ik zou wel uwen helm opzetten :lol: :lol: :lol:
Waarom ga jij black phantom zijne helm opzetten? :roll:
Plaats reactie