Gooik - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

jep, alles ligt kurkdroog, heel goed bereidbaar, wel een beetje op de bepijling letten soms is die niet meer zo zichtbaar :-?
Gebruikersavatar
crash biker
Mountainbiker
Berichten: 855
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:13
Rijdt met: Merida TFS 500

Bericht door crash biker »

Met z'n 10-nen deze voormiddag Bloso-Gooik (groen + blauw + rood) eens onder handen genomen; een knap uitgestippeld parcours.
Inderdaad kurkdroog en stofferig - logisch met dergelijke "zomerse" temperaturen.
De bepijling is op sommige plaatsen aan vervanging toe.

Eerlijk gezegd had ik een zwaarder parcours verwacht in deze streek (Pajotteland).
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

crash biker schreef:Met z'n 10-nen deze voormiddag Bloso-Gooik (groen + blauw + rood) eens onder handen genomen; een knap uitgestippeld parcours.
Inderdaad kurkdroog en stofferig - logisch met dergelijke "zomerse" temperaturen.
De bepijling is op sommige plaatsen aan vervanging toe.

Eerlijk gezegd had ik een zwaarder parcours verwacht in deze streek (Pajotteland).
Inderdaad ik vond het ook vrij licht.

Ik heb vorig jaar ook eens alleen deze bloso route Gooik gereden en het was mij niet echt bevallen: slechte bepijling, afgebleekt en soms onzichtbaar opgesteld. Regelmatig moeten terug rijden en zelfs eens totaal niet meer de route gevonden.

Ik had dan een vriendelijke mail gestuurd naar de schepen van Sport, maar blijkbaar is er nog niets veranderd. Jammer, want Gooik heeft normaliter voor de mtbiker toch wat te bieden. Het zou een mooie promotie van de gemeente kunnen zijn.
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Bericht door MC Johan »

Gisteren de groene + blauwe lus gereden.
Op de groene lus is er een single track die bijna volledig overwoekerd is door brandnetels, een passage met de bosmaaier zou daar op zijn plaats zijn. Heb een mail gestuurd naar de secretaris van de sportdienst in Gooik.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Da's net na die andere "single-track" waar ze wat kasseien gegooid hebben.

Die twee sla 'k gewoon over, 'k zit daar toch altijd maar te vloeken. Niks plezants aan.
Gebruikersavatar
Anakin
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 19:41
Rijdt met: Epic pro 18/ Trek checkpoint SL5 20

Bericht door Anakin »

Vandaag gereden, was al een paar jaar, op enkele plasjes na, kurdroog, moet op het einde (rond km 40) toch ergens gemist hebben, dacht dat wij de vorige keer eindigden langs een smal pad tot aan Uidekrij.

Was er kermis, moest ge iemand van Gooik horen vertellen dat er 2 mtb'ers lagen te spartelen( sturen in elkaar gehaakt) voor het muziekpodium vandaag, wel dat waren wij #-o
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Vandaag, donderdag 14 augustus 2008, de vaste route van Gooik gereden. Gestart aan ontmoetingscentrum De Cam in Gooik met de groene hoofdlus. Het eerste groene pijltje staat tegenover De Cam en is wat door een haag aan het zicht onttrokken. In het begin zijn de groene pijltjes vrij duidelijk zichtbaar. Later wordt het lastiger. Ik heb verschillende keren rechtsomkeer moeten maken. Het is zo dat alle pijltjes er effectief staan, maar ze vallen niet altijd op. Ik begrijp ook niet waarom de pijltjes, net zoals de verkeersborden in het gewone verkeer, niet rechts van de weg geplaatst worden! Dan staan ze rechts, dan staan ze weer links en is men er voorbij zonder ze te zien. Er was er zelfs één dat links van de weg aan een betonnen telefoonpaal hing op 3 of 4 m hoogte! Iemand die voor het eerst in een bepaalde streek komt biken geniet ook graag van het landschap. Nu moet men zich te veel concentreren op het zien van de pijltjes om er geen te missen! Misschien kan er op lange rechte stukken ook een pijltje geplaatst worden, zodat men weet dat men nog op het goede traject zit! Wat me wat tegenviel is dat er veel asfaltwegen tussen zitten. Er zijn commentaren die spreken over massa's singletracks! Joost mag weten waar! Tenzij elk wegje tussen twee weiden als een singletrack aanzien wordt! Wat niet wegneemt dat het gevolgde traject zich doorheen een prachtig landschap slingert over meestal zeer kalme wegen met weinig of geen verkeer. De aansluiting met de blauwe lus van 8 km te Oetingen heb ik eigenlijk niet kunnen vinden. Wanneer men er op de grote baan uitkomt hangt er wel een groot blauw pijltje aan een paal tegenover, maar dat is verdraaibaar, dus dat kan eigenlijk in alle richtingen gedraaid worden! Ik heb wel na enkele keren over en weer rijden de startplaats "Warandehof" kunnen vinden en daar staan blauwe pijltjes. Ik heb ze kunnen volgen tot aan een blikvanger (net waarin passanten hun leeg blikje van frisdrank kunnen werpen, weliswaar tussen de maisvelden geplaatst!) en daar gaat blauw weer over in groen. Ik had die blikvanger al gezien tijdens mijn zoektocht naar blauwe pijltjes, maar die kan men van daar uit niet zien (stond op de achterkant van een paaltje met groene pijl). Het zou me verwonderen dat ik de volledige blauwe lus van 8 km zou afgelegd hebben! 8 km is niet veel met een mountainbike over asfaltwegen, maar zo snel gaat het nu ook weer niet! De aansluiting met de rode lus heb ik helemaal niet gevonden. In de folder spreekt men over de baan Asse-Edingen, maar voor iemand die niet van de streek is zegt dat weinig. Toen ik nadien per auto huiswaarts reed richting E40 heb ik op die baan in de richting van Asse inderdaad rode pijltjes zien staan! Misschien kan iemand van de streek die het parcours kent mij eens zeggen waar die aansluitingen met blauw en rood zich precies bevinden! Ik had die stukken graag meegepakt, vermits ik 2 keer 107 km per auto moet rijden om naar Gooik te komen! Met mijn zoektocht naar blauwe pijlen heb ik uiteindelijk 48,75 km gereden (enkel over de groene lus) terwijl de volledige tocht (groen+blauw+rood) 41 km is. Ik heb zeker geen spijt van mijn verre verplaatsing, maar ik moet toegeven dat ik gehoopt had op een groter mountainbike-gehalte terwijl ik nu een, overigens mooie en bij goed weer, fietstocht gemaakt heb. Wat niet wegneemt dat er bij wijlen zeer mooi gelegen paadjes konden bereden worden! Op een bepaalde plaats ziet men vanop een heuvel aan twee mooi gelegen huizen Brussel liggen in de verte! Men krijgt niet vaak de Atomiumbollen te zien vanaf een kiezelwegje omzoomd door bomen! Bij aankomst is het ook de moeite waard om eens een paar straten in het centrum van Gooik door te rijden! Er zijn daar heel schilderachtige plekjes en mooi gelegen huizen, zowel oud als nieuw! De drie douches achter De Cam waren open en beschikbaar. Omdat het droog weer was en ik niet zo erg vuil was heb ik er geen gebruik van gemaakt. Maar bij slecht weer kunnen zij een luxe zijn die men op weinig vaste routes kan aantreffen. Als men nog een hele tocht per auto voor de boeg heeft dan is het zeer interessant dat men eerst kan douchen en proper weer naar huis gaan! Dat is dus zeker een pluspunt! Hopelijk maakt de gemeente Gooik eens werk van een duidelijker plaatsing van de pijltjes en van een duidelijk aangegeven aansluiting met de blauwe en de rode lus. Dat zou de tocht een stuk genietbaarder maken. Hopelijk hebben andere kandidaat-mountainbikers wat aan mijn uitleg! Groeten.

StrammerMax
Gebruikersavatar
ToxicWaste
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: do 26 jun 2008 17:40
Rijdt met: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht door ToxicWaste »

Vandaag de groene+blauwe lus gereden.
Het lag er lekker bij, niet te veel modder, een paar keer een pijltje gemist en moeten zoeken (ik denk dat er twee ontbreken, want die heb ik toch nooit gevonden.... :oops: Een keer voet aan grond moeten zetten.
Voorts een leuke tocht, niet technisch moeilijk (allé een keer mijn fiets over de prikkeldraad gehesen en erover geklauwterd omdat de boer zijn mestkar had laten staan in het midden van de weg tussen twee weides :lol: op het eind nog lek gereden, maar ondanks dat alles me goed geamuseerd =D>

Achteraf de bike kunnen proper maken met de bikewash. Proficiat gemeentebestuur van Gooik!

=D> =D> =D> =D>
blckshdw
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 apr 2009 21:36
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door blckshdw »

Iemand deze route recentelijk gereden?

Wij zijn er gisterenavond vrij laat nog aan begonnen en hebben onze tocht moeten staken. Denk dat er toch minstens 1 pijltje ergens ontbreekt? Ofwel was het de opkomende duisternis :)
necky78
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 01:54
Rijdt met: Trek

Bericht door necky78 »

Bij mij is het al een tijdje geleden dat ik dit parcours nog eens gedaan heb, misschien dit weekend nog eens.

Zeker een aanrader dit parcours, ik rij altijd zowel groen, blauw als rood.

Eenmaal voorbij het voetbalterrein van Gooik, zit er een zeer leuke klim in.
Plaats reactie