Route Dessel vertrekkend vanuit Sunparks

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Delsusa
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 17 jul 2006 11:53
Rijdt met: Scott scale 60

Route Dessel vertrekkend vanuit Sunparks

Bericht door Delsusa »

Wij gaan binnenkort op weekend in sunparks mol en zouden graag de route van Dessel rijden, weet er soms iemand waar we kunnen inpikken op de route vanuit Mol zonder eerst naar de startplaats te moeten rijden?
slapende biker
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 27 mei 2006 12:08
Rijdt met: Scott scale 50

route dessel

Bericht door slapende biker »

Dan kan je het best van start gaan aan de kerk van Witgoor ( Cafe de koerel ) meistraat in Witgoor Dessel .

Het is 1 van de 2 mogelijke startplaatsen .

Aan de start staat ook telkens een bord met de route op .

of anders klik je al maar eens deze link aan ;

http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... dRoute.pdf

Het is van Sunparks tot in Witgoor een kleine 8 km rijden .
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

Zelf ben ik van Balen en als ik deze route wil rijden vertrek ik aan de kruising van het kempens kanaal met het kanaal Dessel-Kwaadmechelen.

Daar kan je aan de ene kant vertekke op de groene route en aan de andere kant op de blauwe. Als je van plan bent om met de fiets te vetrekken vanuit Sunparks is dit één van de gemakkelijkste oplossingen denk ik.

In de pdf van deze route kan je heel goed zien waar deze plaatsen zich ongeveer bevinden.

Als je van plan bent om alle drie de kleuren achter elkaar te rijden, kan je misschien ook vetrekke aan de Oostelijke heide (zie pdf), dan zit je direct op de blauwe route en dat is misschien nog iets simpeler vanuit Sunparks maar dat kan ik niet zo vanbuiten uitleggen.

Wat bjorngeudens zegt kan je ook doen, maar dan rij je eigenlijk al een heel stuk van de route voorbij. Je ziet maar.

Een goed verblijf allesinds!

Grtz
Delsusa
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 17 jul 2006 11:53
Rijdt met: Scott scale 60

Bericht door Delsusa »

Thnx Dat noem ik nu nog eens service =D>
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Vanuit Sunparks vertrekkend: je rijdt langs de hoofdingang naar buiten (dus niet via de uitgang) en gaat vervolgens rechtsaf en je blijft doorrijden tot je de 2 houten bruggen over bent. Dan ga je direct linksaf langs het kanaal (dit is richting Pannekoekenboot). Op een gegeven moment ga je schuin rechts omhoog een weggetje zien. Als je dit neemt zit je na een 100 m op de blauwe route. Dit is ergens ter hoogte waar de vier kanalen samen komen.

Ik denk dat dit de makkelijkste manier is om op de route te komen. Ik ben wel niet van de streek, dus echt plaat,namen kan ik er niet op kleven. Diegenen die al hebben deelgenomen aan het Sunparks MTB weekend zullen deze omschrijving zeker begrijpen.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

ka.dee schreef:Vanuit Sunparks vertrekkend: je rijdt langs de hoofdingang naar buiten (dus niet via de uitgang) en gaat vervolgens rechtsaf en je blijft doorrijden tot je de 2 houten bruggen over bent. Dan ga je direct linksaf langs het kanaal (dit is richting Pannekoekenboot). Op een gegeven moment ga je schuin rechts omhoog een weggetje zien. Als je dit neemt zit je na een 100 m op de blauwe route. Dit is ergens ter hoogte waar de vier kanalen samen komen.

Ik denk dat dit de makkelijkste manier is om op de route te komen. Ik ben wel niet van de streek, dus echt plaat,namen kan ik er niet op kleven. Diegenen die al hebben deelgenomen aan het Sunparks MTB weekend zullen deze omschrijving zeker begrijpen.
Wanneer ge dan op de kaart kijkt dan bent u aan het Kempisch kanaal en ziet u Harde Putten staan daar kunt dan inpikken op de route.Veel plezier daar. :wink:
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Wat ge ook kunt doen is via de ingang naar rechts richting dubbele houten brug over kanaal ,dan rechtdoor tot de eerst volgende straat links nemen.
Dan na een paar 100 tal meter , rechts de bos in Turkeiestraat genaamd en daar pik je in op de route.
Delsusa
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 17 jul 2006 11:53
Rijdt met: Scott scale 60

Bericht door Delsusa »

Dit kan niet meer fout gaan
THNX
Plaats reactie