Hoogstraten-Merksplas - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
delta68
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 02 mei 2008 09:54
Rijdt met: rockrider 9.2 2007

Bericht door delta68 »

ben gisterenavond nog is rap vanaf de sporthal in merksplas de groene toer gaan doen
het plezantste stuk (die bochtige singeltrackskes) is door de "bosbeheerders" helemaal naar de kloten geholpen : het ligt er vol bomen, stukken van takken die dikwijls "al té toevallig" op het parcours liggen enz.

voor de rest lag het er redelijk goed bij
k zal volgende keer maar weer naar kasterlee rijden zeker ?
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

delta68 schreef:ben gisterenavond nog is rap vanaf de sporthal in merksplas de groene toer gaan doen
het plezantste stuk (die bochtige singeltrackskes) is door de "bosbeheerders" helemaal naar de kloten geholpen : het ligt er vol bomen, stukken van takken die dikwijls "al té toevallig" op het parcours liggen enz.

voor de rest lag het er redelijk goed bij
k zal volgende keer maar weer naar kasterlee rijden zeker ?
Is dat nu nog niet opgeruimd ? Vorige week donderdag heb ik me daar ook al serieus aan gestoord. Ge moet 20 keer afstappen op 20 meter door al die bomen. Je ziet het pad bijna niet meer door de takken, schors, bladeren, tractorsporen, treksporen.
Er zijn ook 2 bloso paaltjes "verdwenen" op dat stuk.

14 dagen geleden was ik daar ook maar toen waren ze nog aan't kappen. Toen lagen ook tientalle bomen over het bloso pad. Op dat stuk zijn ze nu weg behalve 1 ??? Die zijn ze blijkbaar "vergeten".
_Frans_
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 sep 2008 22:21
Rijdt met: Giant ATX 840

Bericht door _Frans_ »

Ik heb de afgelopen week de groene route drie keer gedaan. Erg leuke en mooie route! Fijne route om je conditie op peil te houden en er zitten wat technische stukken in.

Dit weekend ga ik eens groen en rood doen en daarna i.c.m. de routes in Beerse.

Overigens lag alles er netjes bij, alles is zeer goed aangegeven en heb geen last gehad van bomen op de pad.
Gebruikersavatar
gianni motta
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 15 mar 2007 22:48
Rijdt met: trek top fuel 9

Bericht door gianni motta »

Iemand die van plan is deze 2 routes morgen namiddag te rijden ?

Zit te denken deze nog eens te doen.

groeten
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Been there, done that

Eindelijk... terug off-road rijden! Knie heeft het gehouden, maar twas toch opt gemak (dus geen echte test). Er liggen leuke singletracks op de groene, alleen spijtig van de verharde stukken op rood. Nog een aantal bikers tegen gekomen, maar het was toch maar rustig voor een vrije dag met zo'n lekker weertje.

Met de verplaatsing heen-en-terug zo'n 60km op de teller
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Bericht door Griet »

Gisteren deze ook eens helemaal afgecrosst.
Ben alle parcouren hier in de buurt wat aan 't vergelijken.

In t begin nogal saai, tot na 10 km een paar km leuke singletracks.
Bos- en veldwegen die er vrij sappig bijlagen.
Ene keer verkeerd gereden dat ik al 5 velden gepasseerd was vooraleer dat ik het doorhad. #-o
Helemaal terug door die zuigende ondergrond.

Dan lange dreven die me deden denken aan een ander zeer geliefd parcours (O-H). :-D
maar dan wel zonder klimmen. :(

Conclusie......had er wel iets meer van verwacht.
Maar wel goei parcourke om aan ne constante hartslag te kunnen rijden.
Mierox
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 00:48
Rijdt met: Koga Miyata

Bericht door Mierox »

Vertrokken aan de sporthal in Merksplas. Na 46km daar ook terug aangekomen. Ben ook naar de startplaat in Wortel gereden, daarom de extra km's. Perfect afgepijld. Enkel na +/- 11.5km op een singletrack moet je scherp naar rechts ipv rechtdoor. verderop op de singletrack , vlak voor je aan een straat komt, staat er een pijl naar rechts maar moet je gewoon rechtdoor, de straat oversteken. Waarschijnlijk is die paal met pijl diegene die een beetje terug ontbreekt. Kwajongensstreken! Zijn zelf ook jong geweest natuurlijk! Het parcour zelf is hoofdzakelijk brede, lange lanen tussen de boerenvelden, afgewisseld met heel leuke,lange singletracks.
Gebruikersavatar
O2Gobbler
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 30 mei 2010 18:45
Rijdt met: Cube Reaction 29 GTC SL

Bericht door O2Gobbler »

Vandaag de rode en groene lus na elkaar gereden, met de km's van thuis en terug er bij een mooi totaal van 75 km. Mooi parcour, mooie "slinger" tracks op de groene lus. Bepijling is dik in orde, maar je moet soms wel goed opletten, vooral op de rode lus. Had gelukkig de gps met de route op meegenomen.
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Gisteren hier groen gaan doen.
Parcours ligt er perfect bij alleen erg veel dennenappels op de singletracks in de bossen.

De track via de site van Bloso gehaald maar deze klopt voor geen cm in vergelijking met het echte parcours. #-o
Gebruikersavatar
O2Gobbler
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 30 mei 2010 18:45
Rijdt met: Cube Reaction 29 GTC SL

Bericht door O2Gobbler »

Ik heb de combinatie rood + groen van de Bloso site op de GPS geplaatst en klopte perfect ??
Plaats reactie