Catsberg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Catsberg

Bericht door Gobelijn »

Zaterdag twee routes gaan rijden op en rond de Catsberg (Mt de cats, vlak over de grens met Frankrijk, dicht bij Poperinge). Heb de witte omloop en de zwarte gereden.
Begonnen met de witte, heel mooi! Superafdalingen (Max dalingspercentage 27%), lekkere klimmetjes, veel off-road.
Zwarte omloop ook mooi, maar stukken minder lastig.
Beide toerkes zijn elk slechts 13 km lang, maar toch leuk om te doen.
had 400 hoogte meters, en maximum stijgingspercentage 18%.
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

is het mogelijk om via via daar een lange rit van te maken?
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

Guntherds: Als ge een grote tocht daar wilt maken, koop dan die kaart van de toeristische dienst van Heuvelland met een tiental uitgestippelde routes uit de streek.Wat ik af en toe doe: vertrekken vanaf Dikkebus-vijver: mix van rood en groen tot na de Zwarte berg, vanaf daar gele route (in Frankrijk - wel deels niet bereidbaar als het nat ligt) dan stuk zwart en zeker wit, waarna terug stukje zwart of zelfs groen, geel en dan via de korste weg terug naar dikkebus want dan zit toch reeds aan een 80-tal km's.
Gobelijn: op de Catsberg moet je eens die beklimming door het bos naar de zendmast doen (da's een van de zwaarste in de streek en zit niet in de witte route, je passeert wel aan de voet van die beklimming). Ik draai soms toertjes rond de Catsberg en beklim hem van alle mogelijke kanten, 't is er niet groot maar er zitten toch zeer toffe passages.
Groeten,

Jawa
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

jawa schreef:Gobelijn: op de Catsberg moet je eens die beklimming door het bos naar de zendmast doen (da's een van de zwaarste in de streek en zit niet in de witte route, je passeert wel aan de voet van die beklimming). Ik draai soms toertjes rond de Catsberg en beklim hem van alle mogelijke kanten, 't is er niet groot maar er zitten toch zeer toffe passages.
Heb die ook gedaan als afsluiter. M'n auto stond aan het klooster en 'k vermoedde dat dat de kortste weg was naar boven. Amai m'n kloten, superlastig. Vooral die geulen van het water maken het moeilijk klimmen. 'k Zal volgende keer eens die groene route rijden (kant van Boeschepe), zal ook wel de moeite zijn zeker?
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

'K heb die nog niet volledig gereden, maar ik denk dat die minder zwaar is. 'K rij er wel soms stukken van als ik via "Mont Vert" terugkeer naar de zwarte en rode berg.
Als het een tijdje droog is moet ge ook zeker eens de gele rijden op de zwarte berg. Heeft een aantal stijle klimmen en toch zeker 2 afdalingen waar ik van de fiets moet, en eerlijk gezegd dat doe ik nie rap.
Misschien komen we elkaar wel eens tegen in heuvelland, veel kans dat ik dit WE daar een grote tocht zal maken.
Sportieve groeten,
Jawa
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Ja mss wel. Zaterdag rij ik toertoch in Dikkebus, dus 'k rij dan weer in de streek.
En mss ga ik maandag terug richting Catsberg... nieuwe routes verkennen.
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

Die toertocht in Dikkebus zou ik ook wel meerijden. Hoe laat zet je ongeveer aan? Als niet te vroeg is kunnen we misschien tezamen rijden.
Groeten,
Jawa
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

oei, we vertrekken om 8.30. Je gaat je eens moeten forceren en vroeg opstaan hé! 'k Vertrek vroeg zodat ik 's namiddags toch nog tijd heb voor andere dingen.
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

Als het mooi weer is en 'k sta om 7 u op dan kan ik er geraken. 'k zal mijn best doen.
PS: ik rij met een witte VW-camionette en blauw/gele decathlon bike en blauwe helm, dus zwaai eens als ge me ziet paseren. :)
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

Mooie routes hé daar juist over de grens.
Ik zou wel de blauwe route afraden. Deze gaat richting Bailleul en stelt eigenlijk niet zoveel voor. Zwart en wit daarentegen zijn wel tof.
En in de gele, daar zit ergens een gevaarlijke afdaling in zekers? Vol stenen? Of heb ik het mis?
Plaats reactie