Route Willebroek

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
btech
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 13 feb 2006 14:34
Rijdt met: Mosquito R-Light 2006
Contacteer:

Route Willebroek

Bericht door btech »

Ik dacht ergens gelezen gehebben dat er een nieuwe route in Willebroek zou komen. Klopt dit, heeft nog iemand dit gelezen? Of ben ik gewoon zot aan het worden en hoop ik gewoon op meer routes vlakbij mij deur? :wink:
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Re: Route Willebroek

Bericht door Foempes »

btech schreef:Ik dacht ergens gelezen gehebben dat er een nieuwe route in Willebroek zou komen. Klopt dit, heeft nog iemand dit gelezen? Of ben ik gewoon zot aan het worden en hoop ik gewoon op meer routes vlakbij mij deur? :wink:
hey,

gisteren op de Scheldedijk naar beneden gereden, tussen Klein-Willebroek en Kasteeltje Den Bocht , en er stonden inderdaad rode & groene pijltjes ....

heb enkel dat stukje tot op de Stuyvenbergbaan gereden, dus meer kan ik er niet over zeggen

( http://users.compaqnet.be/rupelstreek/fietstochten.htm )

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
btech
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 13 feb 2006 14:34
Rijdt met: Mosquito R-Light 2006
Contacteer:

Bericht door btech »

maar waarom staat er dan nog niets over op bvb mtbroutes.be??
vreemd, maar misschein is de route nog niet volledig af
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Idd sinds een 10-tal dagen zie je die paaltjes overal opduiken rond Willebroek, zwaar zal de route wel niet zijn want veel heuvels ken ik daar niet.
Startplaats:
1. Willebroek, Floridastraat - Tenniscentrum De People.
(onmiddellijk na de brug van het Zeekanaal links over de dijk, 1ste rechts)
2. Sporthal de Schalk, Willebroek, Stadionlaan 2
3. BLOSO Domein Hazewinkel, Heindonk
Rode: 24 Km
Groene lus: 30 Km
Rood+Groen: 39 Km
Offroad gehalte: 45%
Deze week waarschijnlijk beschikbaar in .gdb en .gpx formaat :-D
Laatst gewijzigd door ivo op di 09 mei 2006 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

ik heb er samen met m'n broer toch een mooi toereke in mekaar weten te knutselen

kleine 40 minuutjes/ronde, en schat zo'n 15 hm .... :wink:

voornamelijk in "Het Broek" en rondom de Hazewinkel-plas

niet dat ik er nog vaak kom, nu ik in MTB-land woon ... =P~

:bounce: :bounce: :bounce:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Je gaat het niet geloven maar ze zijn er in geslaagd Hazewinkel gedeeltelijk en het Broek volledig links te laten liggen #-o

Gisteren rood en groen gaan rijden.
Rood ging nog na wat gezoek, groen was al moeilijker. Dus voor diegenen die niet van de streek zijn een quasi onmogelijke opdracht zou ik zeggen
(of veel tijd voorzien).

Ik had op voorhand nog naar de gemeente gebeld en de dienstdoende sportambtenaar was er niet maar een bereidwillige ambtenaar heeft mij nadien teruggebeld met alle nodige info (kleuren, afstanden, startplaatsen). Maar één belangrijk detail had ie nog over het hoofd gezien, alle pijlen staan er nog niet (hoop ik, anders is er iets erger aan de hand).

Volgens mij is de route nog niet af want op bepaalde kruispunten ontbreken gewoon de pijlen nog.
Zo kom je toch met beide lussen samen aan een mooie 75 km (door aan ieder kruispunt waar geen pijl staat te 'gokken' en een paar km iedere richting in te rijden tot je weer een pijl ziet. Dat kan meevallen of tegenvallen natuurlijk, vooral aan een kruispunt met 5 armen :-D .

Ik raad ook aan de route niet te rijden tussen juni en eind augustus :-D .
Ne slimme overheidsambtenaar heeft beslist dat alle pijlen op een mooi bruin houten paaltje geplaatst worden in de berm. Oogt heel mooi maar valt niet meer op als het bermgras hoger wordt dan 1 meter :lol:
Nu was het nog juist te doen, over enige weken hebben ze problemen denk ik.
Je moet ook steeds goed uitkijken naar de pijlen.
Ze staan er (meestal) wel maar er zit niet veel logica in. De ene kant is het fietspad links en staan depijlen rechts, een andere keer rij je rechts van de baan en staan de palen weer links van de rijrichting.
De ene keer betekent een pijl naar links 'hier naar links' dan weer 'voor de pijl naar links' en een volgende keer bedoelen ze 'na de pijl naar links'.
Meestal geraak je er wel aan uit maar doorsjesen zit er niet in :roll:

Op één plaats heeft een hebberige boer een veldweg gewoon opgenomen in zijn akker [-X . Momenteel geen probleem want je ziet de palen goed staan tussen het vers aangeplante gewas. Maar als het een gewas is van meer dan 1 meter hoog (zo ver gaat mijn boerenkennis niet) gaat men de
volgende maanden daar voor een verrassing komen te staan. De veldweg lijkt dan dood te lopen in een veld (en moet je nu net in het midden van dat veld plots een haakse bocht naar links nemen om terug op de weg te komen).

Nu dat is weer dan weer een van de nuttige voordelen van een gps.
Alle 'probleemgebieden' staan gelogd.

Hoeveel de exacte afstanden zijn kan ik momenteel met dt heen en weer gerij niet zeggen. Daar moet je dus maar afgaan op de gegevens van BLOSO. De totale hoogtemeters bedragen 20 meter :oops: en er zit één
afdaling in met 1 meter hoogteverschil.

De tracks zijn beschikbaar maar wel iets aangepast tov de officiële route.
Op 3 plaatsen is er een extra lus ingelast omdat ze daar (mijn inziens) enkele mooie kansen hebben laten liggen.
Gebruikersavatar
Nastie Jaco
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 21:56
Rijdt met: Merida Matts Sport 500 M

Bericht door Nastie Jaco »

Gisteren, na de druilerige zaterdag, ook de rode tour gereden en toch enkele keren moeten terugkeren omdat ik de weg kwijt was.

Ben vertrokken in Schelle en aan de brug van Boom begonnen aan de tour. In Ruisbroek heb je een zéér kort technisch stukje in het bos maar dan heb je het eigenlijk al gehad. Voor de rest zijn het veld- en landwegen.

Zoals Ivo al schreef, de logica bij de paaltjes is soms echt zoek. Bij 'de kleine bergen' staat het paaltje zelfs NA de afslag en ben je je dus gek aan het zoeken naar de juist afslag. Ook iets na de brug van Willebroek duik je het veld in en op een gegeven moment staat er een pijltje schuin naar links. Rij dan NIET [-X onder de spoorwegbrug want dat is het dus niet. Je moet voor de brug het veld in maar daar lag dus gisteren een koord op de grond met lintjes en aan de andere kant was daar dus een veld mee afgespannen, dus ik dacht, oei daar zal je wel niet in mogen maar ja daar moet je dus in.

In de buurt van de Hazewinkel staat er een bord 'naar start Hazewinkel', volgt dit niet want dan rij je eigenlijk van de route weg. Volg het andere rode pijltje. En als je de Hazewinkel buiten komt heb ik moeten zoeken (en niet gevonden) naar het pijltje.

Ben dan maar de grote baan gevolgd en warempel, daar kwam ik er terug 1 tegen.

En zo kwam ik terug aan de brug van Boom.

Al bij al, als je gaat rijden, neem dan zeker het kaartje mee want dat heb je echt nodig. (en neen, ik heb geen GPS :( )
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Bij de Kleine Bergen staat het paaltje eigenlijk wel juist (had het eerst ook niet door).
De weg loopt idd 10 m voor het paaltje naar links maar aan het paaltje moet je een 'zoenk(je)' omlaag door het gras.
De enige 'afdaling' van de rit. Niet te missen dus :-D.
Na dat knikje kom je 5 meter verder weer op de eerder genoemde weg.
Die afslag voor de spoorwegbrug heb ik idd niet gevonden. Dacht dat ze
aan het volgende kruispunt (Stuivenbergbaan) ne paal vergeten waren (omdat die pijl aan de spoorwegbrug meer rechtdoor leek dan flauw links :wink: en ben dan tenslotte maar rechtdoor naar Hazewinkel gereden waar weer pijlen stonden.
Onderweg ook een paar keer terug moeten keren en dan bleken de palen er wel te staan maar ofwel aan een onorthodoxe kant van de weg ofwel verborgen in het gras.
Hoe de groene in elkaar zit weet ik nog altijd niet. Als je na rood aan groen begint loopt die na enkele km 'dood' aan de sporthal De Schalk. Kan daar nergens meer een groene pijl vinden.
Verder op de route vind je terug groene pijlen maar hoe dat stuk op elkaar aansluit is mij nog steeds een vraag.
Tja ook een manier om de rust in de natuur te behouden nietwaar :-D

Errata 24/05/2006: er werden enkele pijlen bijgeplaatst en aanwijzingsborden.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Dus in principe zou deze route 'naadloos' aan te sluiten zijn met de vaste routes van Bornem. Hetgeen maakt dat je onderweg bent voor 120 km mountainbiken.
Laat maar komen.

=P~ :drunk:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja ze sluit aan op de 'Blauwe' van Klein Brabant.
De officiële naam is trouwens de 'Vaartlandroute'.
Plaats reactie