Holsbeek - BLOSO

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

G-Stoel schreef:Normaal is de groene altijd de
makkelijkste maar er zitten toch veel hoogtemeters in.
Blijkbaar is dit nog niet algemeen geweten, maar sinds tijdje gebruikt Bloso de kleur rood, groen en blauw niet meer om de moelijkheiddsgraad van een route aan te duiden. NU gata dit aan de hand van sterretjes.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Gebruikersavatar
boegie
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: za 22 jul 2006 12:45
Rijdt met: granville

Bericht door boegie »

Ik ga de volledige route zeker uitproberen,achteraf kunnen we naar hartelust combineren met de andere routes in de omgeving.
Voor wie veel in het bos wil biken is Herselt een aanrader(soms wel nat en geen klims)
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Iegienie schreef:Op minstens één plaats kan je ook Holsbeekske anti-mountainbike fenomeen bewonderen : een groot blauw bord met een wandelaar, een traktor, een fietser en moto op. Met een grote dikke streep door de fietser, de moto, en soms (heel soms) ook door de tractor : je mag er dus niet meer passeren op je fiets. Het begint hier echt fantastisch te wemelen van deze dingen. Voorlopig gangen er nog geen kamera's aan die borden, maar als het zo verder gaat dan komen die er wel.
Zijn het de deze Iegienie ?
Afbeelding
Volgens mij is er ten huize Vuylsteke geen rode tape meer te vinden....allemaal opgeplakt...dan kan Iegienie die mooie paadjes voor zichzelf houden.

Maar ff serieus...Ik heb vandaag ook de bloso Holsbeek gereden en heb inderdaad verschillende van die bordjes gezien (en gefotografeerd :wink: ).
Op de blauwe route gaan we zelfs een holle weg in die in feite verboden blijkt voor bikers. Hoe moeten we dat uitleggen als er iets verder eentje met zijn vlammende salami op ons staat te wachten... :lol:

Al bij al valt de nieuwe blosoroute toch goed mee.
Rood en blauw liggen bijna volledig op het parcours van de Hagelandse chronorit, maar wel soms een tikje anders.
Waar ik vooral voor ging was de groene lus die zich in Holsbeek zelf situeert en waar ik de off-road paden onvoldoende ken in de verkavelingen van Bovenveld en Chartreuze.
De aanloop door een moerasgebied kon me niet echt bekoren. Dit wordt in de wintermaanden ploeteren en je kan ook bezwaarlijk spreken van natuurpracht. Sommige paden zijn volgestort met grof steenpuin en geven het geheel maar een desolate aanblik.
Een tweede deel van de groene lus is echter wel dolle pret.
Jammer genoeg zit de klim van Holsbeekplein naar het Begijnenbos er niet in, evenmin als de ZoeNK, maar rond de Meesberg en de Chartreuze liggen enkele mooie klimmetjes, mooie brede bospaden en voor de echte bikers een lekker technische off- road afdaling doorheen een holle weg na de Chartreuze.

In combinatie met Solveldroute en bloso Aarschot en Rotselaar is hier best iets van te maken.
En af en toe ff creatief zijn en een eigen stukje aan breien maakt de pret compleet :wink:
Gebruikersavatar
it's me !
Mountainbiker
Berichten: 1496
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 14:39
Rijdt met: Canyon

Bericht door it's me ! »

Deze morgen deze bloso gereden. Vooral groen was plezant =D> Eerste stuk van groen is wel ploeteren in de modder zenne.
Perfect aangegeven natuurlijk, kan ook moeilijk anders hè! Zo nieuw als het maar kan.. :wink:
Gebruikersavatar
boegie
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: za 22 jul 2006 12:45
Rijdt met: granville

Bericht door boegie »

Vandaag Holsbeek greden met een stukje van Rotselaar.
Holsbeek was de eerste keer en is reuze meegevallen.
Het was wel vrij vettig maar dit hoort erbij.
De meeste stukken kende ik wel van de tourtochten.
Ik ga ze zeker nog rijden.
Bedankt voor de makers hiervan.
bergfietser
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: do 22 sep 2005 08:43
Rijdt met: Yeti

Bericht door bergfietser »

Heb em vandaag ook gereden, kan het zijn dat ik je tegengekomen ben Boegie? Had je een geel shirt van Vermarc aan, of was jij degene met de gps?

Over de route:

Zeer mooie tocht , vooral blauw en groen, de rode lussen zijn goed voor wat xtra kilometers,

Idd het was er redelijk vettig en dat na maar een beetje regen de laatste dagen, als het echt veel geregend heeft, denk ik wel dat het niet goed meer te berijden valt

En op groen ben ik 3 X verkeerd gereden, de bepijling was er duidelijk minder als de rest van de route
Gebruikersavatar
boegie
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: za 22 jul 2006 12:45
Rijdt met: granville

Bericht door boegie »

Ik had een blauw-witte trui van Rafelek Kampenhout aan.
Ben thuis te Rotselaar vertrokken rond 14.00u.
Was ook niet degene met Gps.
Heb wel nog een stukje van de rode en blauwe lus van Rotselaar gereden.
In totaal 72 km.Kapoet natuurlijk.
Op de groen ben ik ook een paar keer te vergereden.
Op de blauwe trouwens ook door de snelheid in het dalen.
Welke trui draag jij?
Wie weet tot onderweg eens
Gast

Bericht door Gast »

'k Heb gisteren de blauwe, rode en een stukje groene route gedaan en heb gemerkt dat het Bloso-kaartje op een aantal plaatsen in de mist gaat. Vooral de 2e rode route loopt bijna volledig anders... #-o
tabias
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: di 03 okt 2006 14:09
Rijdt met: canyon 9.0 customized

Bericht door tabias »

ik ben gisteren de blauwe route van Holsbeek gaan rijden in aansluiting met de rode van Rotselaar. De route zelf vind ik als beginnend mountainbiker een leuke route, een paar klimmen waar ik toch moet op puffen. Jammer dat het zo snel donker was en we de trip moesten stilleggen in Gelrode.
Ga deze route nogmaals rijden maar overdag en daarna eventueel snachts (is volgens mij goed te doen)
Plaats reactie