Holsbeek - BLOSO

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Gisteren hebben we deze ook afgebold, in combinatie met de wijngaardberg in wezemaal.

Alleen de eerste echte beklimming was een modderpoelke, we zakte ongeveer 15 cm in.
Al de rest viel mee en was af te haspelen all round banden.
Laatst gewijzigd door funkstar op di 14 apr 2009 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Bericht door pertotal »

[quote="funkstar"]Gisteren hebben we deze ook afgebold, in combinatie met de wijngaardberg in wezemaal.

Alleen de eerste echte beklimming was een modderpoelke, we zakte ongeveer 15 cm in.
Al de rest viel mee en wa af te haspelen all round banden.


da was die klim op de groene lus da ge bedoelt zekerst[/img][/list][/list][/quote]
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Ja, de eerste van de groene lus, in het sint gertrudisbos denk ik.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Men had goed weer voorspeld en dus ben ik vandaag nog eens de 3 lussen van Holsbeek gaan rijden. Vertrek aan de sportschuur in Holsbeek.
De signalisatie is nog steeds op alle 3 de lussen perfect. =D>
Al is het hier en daar wel uitkijken omdat lage begroeiing de paaltjes wat begint te overwoekeren. Maar onderweg op de 1ste rode lus ben ik gemeentearbeiders tegen gekomen die de bermen aan het snoeien waren. Dus er wordt constant gewerkt aan het onderhoud. Wel is het nu nog uitkijken als je op het einde v/d Meesberg aan het kruispunt komt dat je daar direct terug rechts de Asseltveld neemt en niet rechtdoor de Kortrijksebaan oprijdt! Ik heb mij daar vergist omdat men daar het kruispunt aan het vernieuwen is en de paaltjes niet zichtbaar waren. Maar de werken zijn gelukkig in hun eindstadium gekomen.
Overal lag de ondergrond er kurkdroog bij, zelfs op bepaalde plaatsen waar ik weet dat het er steeds nat bijligt lag er nauwelijks modder.
Zoals steeds is de groene lus de pittigste, de 2 rode lussen zijn goed voor een gratis beurt zonnebank (meestal in open veld) en de blauwe is de plezantste.

MAAR:
Wat mijn materiaal betreft is deze dag in mineur geëindigd! :evil:
Ik ben erin geslaagd zowel mijn voorste en achterste buitenband, beide mountainkings 2.2 finaal in de vernieling te rijden. Eerst reed ik in een afdaling op rode lus2 de achterste kapot, een scheur van een kleine cm op de linkerflank en de Notubes spoot er lekker uit. Een gaatje OK maar tegen dergelijke scheur is niets aan te vangen. Natuurlijk had ik maar 1 reserve biba bij die dan nog lek raakte toen ik bij het oppompen de band op een tak zette waar van die grote doorns opstaken. Net daar moet die kl**tetak liggen. Dus ... plakken. De zelfkevertjes die er tegenwoordig bestaan om snel een gat te dichten plakten niet meer, waarom weet ik niet maar het is dikken brol. Dus met veel moeite en na uiteindelijk 3 pogingen met die ouderwetse plakkertjes en lijm de band nog kunnen herstellen. 3 km voor het einde was het dan de beurt aan de voorste band, ook hier een kleine scheur op de flank. Ik ben gelukkig nog tot thuis kunnen rijden.
Ik ben nadien direct naar de LBS gegaan en beide banden zijn onherstelbaar, enfin misschien kan een handige harry deze nog herstellen maar ik ga er mijn tijd niet insteken. Weggooien ga ik ze niet doen, ze zullen zeker nog gebruikt worden op mijn andere mtb maar dan met binnenband.

Conclusie: bij mooi en droog weer is de Bloso van Holsbeek zeker een aanrader om eens te rijden maar in de vele holle wegen liggen heel scherpe stenen (restanten van bouwafval ?) en dus is het aan te raden steeds genoeg binnenbanden bij te hebben!!!

Ik had voor de 3 lussen samen ongeveer 56km en een 583 +hm.
Gebruikersavatar
Airdip
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: do 17 jul 2008 15:12
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (editie 2006)
Contacteer:

Bericht door Airdip »

er is daar zo'n wegje, de sukkeldreef, vorige keer dat ik ging, te voet naar boven moeten stappen omdat ik mezelf vast had gereden.. ](*,)
iemand de route recent nog gedaan, en hoe ligt hij er nu bij?
Gebruikersavatar
Edwin133
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 apr 2009 19:26
Rijdt met: Cube Reaction K18 Racing Red

Bericht door Edwin133 »

Heb de blauwe en groene route gisteren gedaan.
Best inspannend daar het al een paar dagen serieuze buien over zich heen had gekregen. Voor de rest een mooie route met voldoende hoogtemeters.
Er is enkel in de blauwe route een stuk waar je snel plat rijd.
Zelf 2 keer. De gemeente heeft er borden gezet met de waarschuwing dat er ijzer tussen de stenen(§steentjes) ligt maar dat was pas nadat ik was plat gereden dus waarschijnlijk er voor ook. Dit was ongeveer 15 km na de start van blauw.
Grtz
custom
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 23:57
Rijdt met: cannondale f4 z

Bericht door custom »

vandaag ook daargeweest , leuke route heb wel alleen maar blauw gedaan . hier en daar was wel wat modder maar da viel wel goed mee !
het belangrijkste is da ik mij geamuseerd heb :-D !
en een mooie klim om te beginnen :P
Gebruikersavatar
Airdip
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: do 17 jul 2008 15:12
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (editie 2006)
Contacteer:

Bericht door Airdip »

ik heb de groene lus nog eens gereden, modder viel goed mee, maar die laatste afdaling heb ik toch met de billen dicht gedaan x)
voor de rest schitterende route, slechts 2 keer fout gereden simpelweg omdat ik de eerste keer te gefocust was op de 3 meter voor mij en de laatste keer (laatste 2 km ergens) omdat de planten van het aangrenzende huis zo ver over het wegje hingen, dat ik dacht het iets verder MOEST zijn :lol:
kroffe
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: do 22 okt 2009 16:03
Rijdt met: trek 8500

Bericht door kroffe »

De blauwe route gereden nadat het enkele dagen geregend had...
Kortom heel veel modder maar dit was dan te verwachten op voorhand!
Als amateur was het voor mij een tamelijk zware route!
Maar na een zware beklimming waren er super-leuke afdalingen!

Ik kom zeker terug (nadat ik wat beter erin ben) want het is zeker de moeite!

PS Er ontbreekt een pijltje ergens halverwege waar je naar rechts moet en ook op het einde moet je naar rechts.
Gebruikersavatar
Airdip
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: do 17 jul 2008 15:12
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (editie 2006)
Contacteer:

Bericht door Airdip »

blauwe lus gereden in de regen.
Modder dus, maar dat was te verwachten.
Twas de eerste keer dat ik de blauwe lus deed en het zal zeker niet de laatste keer zijn. Schitterend parcours, mooie panorama's (zelfs bij regen)
Sommige stroken lagen er echt ondoenbaar bij, en de route kan je best rijden in een droge periode, tenzij je op de techniek wil oefenen in de modder.
Plaats reactie