Holsbeek - BLOSO

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

Ivo L schreef:Heb hem gisteren ook gereden, af en toe lekker vettig, 1 x modderig klimmetje moeten afstappen (daar naast dat voetbalveld) dankzij mijne Racing Ralph vanachter, tijd om toch eens een modderband te steken denk ik.
Op dezelfde plaats ook enkele meters te voet gegaan ( geax barro marathon)
loco
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 09:44
Rijdt met: TREK

Bericht door loco »

Ik heb ook de groene gedaan. Na de eerste km mijn eerste modderbad genomen, maar verder goed bereidbaar. Eénmaal grondig verkeerd gereden bij de groene. Aan de houtzagerij in Holsbeek was het pijltje niet zichtbaar (vrachtwagen) en ben ik dus rechtdoor gereden in plaats van links rechts de baan over. Teruggereden en dan op zoek naar het tweede pijltje aan de overkant van de baan aan het begin van het kasseiweggetje dat weinig (minder) opvallend aan een paaltje bevestigd was. De groene is alvast niet slechter bereidbaar dan de blauwe. De rode routes heb ik letterlijk rechts laten liggen. Zeer goede afpijling. Spijtig dat het tweede deel over meer asfalt loopt.
Loco
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

Gisteren aan de sportschuur in Holsbeek vertrokken voor eerst de blauwe en dan de groene lus. Samen goed voor 38 km volgens BLOSO, wij hadden 43,5 km.

Man, heb ik afgezien! Woensdag in Betekom leek het nog heel makkelijk te gaan allemaal. Maar gisteren waren de (op de kop 500, in tegenstelling tot de 300 in Betekom) hoogtemeters er iets te veel aan voor mij! Enkele heel pittige klimmetjes, die soms eindeloos leken te duren. Na de blauwe, geëindigd met 11 km op de groene en toen heb ik echt mijn peren gezien! Uiteindelijk gearriveerd met een (beschamend) gemiddelde van net iets boven de 16 km/u.

Maar het is een prachtige route!
jsteeno
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: do 02 nov 2006 09:37
Rijdt met: Merida TFS 900 DISC

Bericht door jsteeno »

Zondag groen en blauw gedaan. Route lag er kurkdroog bij. Zalige klimmekes. De kuiten deden goed pijn als je bovenkwam :)

Groen en het begin van blauw is in het bos te doen, de rest zijn veldwegjes. De pijlen waren overal aanwezig

een echte aanrader
Gebruikersavatar
fets
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: do 15 jan 2004 18:57
Rijdt met: te veel....

Bericht door fets »

me 2 ... zondag met mijn vrouwtje blauw + rood gedaan !
Lag er perfect bij en met een stralend zonnetje.. toppie !

een aanrader !!
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

ga morgen eens kenismaken met holsbeek
denk blauw + de 2 rode lussen te doen
Gebruikersavatar
nicman
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 05 apr 2004 16:02
Rijdt met: Bulls Copperhead 29, Canyon Yellowstone 29

Bericht door nicman »

De groene mag je zeker niet links laten liggen.
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

beter de blauwe en de groene doen dan ?
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

en waarom is die groene zo tof dan
Gebruikersavatar
nicman
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 05 apr 2004 16:02
Rijdt met: Bulls Copperhead 29, Canyon Yellowstone 29

Bericht door nicman »

Een mooi rustig parcours met toch wel wat hoogtemeters.
Ik woon juist naast de groene lus en na het werk rij ik hem wel eens af, dat gebeurd meermaals zonder zelfs maar een wagen of zelfs wandelaars tegen te komen. :lol:

Bij vertrek aan de sportschuur kan je er zelfs (op aanvraag) na aankomst douchen.

Gisterenavond nog eens gedaan en de ondergrond was volledig droog (wat wil je met dit weer), alle pijltjes waren aanwezig (de gemeentediensten maken hier een prioriteit van =D> ) en met deze temperatuur kan je de schaduw van het bos best gebruiken).
Plaats reactie