Holsbeek - BLOSO

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Manouche
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 17:44
Rijdt met: Vintage Cannondale Super V 900

Bericht door Manouche »

Beste Schijfrem,
Ik heb helaas geen GPS en ben ook niet van plan er een te gebruiken. Vooraf een stafkaart bekijken, (en meenemen) en het geluk van de dag brengen me op de meest fantastische plekjes.

Mountainbiken is voor mij niet alleen een adembenemende sportieve uitdaging maar ook met open oog rondrijden in bos en veld en al eens iets uitproberen. (en verloren of vastrijden en moeten terugkeren.)
Zo kom ik ook aan mijn kilometers.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Gisterenavond groen en blauw afgehaspeld.
Knap parcourtje, we kwamen op een totaalafstand van 43,5 km.
Door de hitte en de vochtigheid was het bij elke beklimming naar adem happen. En na elke beklimming naar de camelback grijpen om bij te tanken.

Ondanks de hitte en de droogte lagen de kasseitjes er over onverwacht vettig bij. Met enige voorzichtigheid moest er gereden om niet onderuit te gaan.

Hier komen we zeker nog eens terug op een zomerse avond in iets betere weersomstandigheden.
zikje
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 14:14
Rijdt met: Scott Tampico (voor 2004)

Bericht door zikje »

Ik heb deze route deze morgen gereden (groen, blauw en rood - 55km). Het was een prachtige dag om te gaan rijden, stralende zon, en toch niet te warm. Het is wel een zware route. Het groen is zeker het zwaarste stuk. Er waren wel wat plassen natuurlijk, maar gezien het weer van de voorbije week viel dat nog heel goed mee. Nu ga ik wat rusten...

In de 2e rode lus, is er wel 1 paaltje omge(plooid?): tussen 2 stukken grond waar weet-ik-veel-welke-plant aan stokken opgroeit. Ik heb hem iets omhoog proberen te trekken maar dat lukte niet zo goed omdat ie met staal in de grond zat. Als je daar aankomt, moet je dus links omhoog. Het teken naar links zit nog wel op het omgeplooide paaltje.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Vandaag ook voor de eerste keer deze route gereden. Voor een bloso route is dit een heel leuke route. Lekker veel klimwerk, hier en daar een single-track afdalingkje met flinke geulen erin.
1 keertje bijna tegen de grond gekletst toen er een loslopende hond dwars tegen mijn achterwiel is geknald. Stuur scheef maar wonder boven wonder toch recht kunnen blijven ondanks de 30km/u die ik reed. Achteraf het baasje flink naar zijn voeten gegeven, en efkes van de schrik bekomen.
Gebruikersavatar
Den Tempst Stijn
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 10:59
Rijdt met: Trek 6700 slr disc

Bericht door Den Tempst Stijn »

Zoveel slechte dingen amaai, de route's zijn mischien niet echt ok maar als je buiten de bloso route gaat kan ik u verzekeren dat ge u goed zult amuseren, ik wil met jullie eens een toerke doen in Holsbeek, nog nooit gehoor van begijnenpad, uilenberg, rot, chartreuzenberg.........ge zult s'avonds wel kunnen slapen, en als het dan nog wat vettig ligt. Ik kan het weten want ik ben van st pieters rode van afkomst en woon nu in kortrijk dutsel.
Gebruikersavatar
Manouche
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 17:44
Rijdt met: Vintage Cannondale Super V 900

Bericht door Manouche »

Dat bedoelde ik ook. In Holsbeek, Kortrijk Dutsel en Houwaart zijn veel mooiere routes dan de Bloso-routes. Zoals ik al schreef... ga er zelf op pad en verken de streek en je zal versteld staan. Het is een paradijs voor mountainbikers.
paflov
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 nov 2006 21:23
Rijdt met: x-trail

Bericht door paflov »

Twijfel er nt aan dat je hier zeer mooie routes zelf kunt uitstippelen, maar vind nochtans dat de bloso routes (3 luskes) in en rond Holsbeek de moeite zijn!
Veel variatie en toch vrij weinig asfalt en soms kan je best eens nr beneden knallen 8)

Als er tips zijn voor zelf hier je route te maken, hoor ik het graag :-)

Grtz
bbo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 16:37
Rijdt met: Grand Canyon 7.0 2008

Bericht door bbo »

Zaterdag 21 feb de blauwe en rode lus gereden; stukken in blauwe lus lagen er VERSCHRIKKELIJK vettig bij; 30 cm diepe modder tractorsporen waren geen uitzondering.
Maar 't blijft mooie tocht!
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Bericht door pertotal »

ik zou nu op paasmaandag deze willen rijden is de bepijling daar zo'n beetje in orde,want de laatste keer heb ik er veel gemist en heb ik mijne toer vroegtijdig moeten stoppen omdat ik niet meer wist waar ik zat #-o
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Bericht door pertotal »

heb vandaag dan maar de groene en blauwe lus gereden,en wat mij opviel is dat er zoveel bikers waren van morgen en dat voor een bloso tocht,nog nooit ni meegemaakt.
wie nu eesterdaags wil gaan bollen ginder raad ik wel aan om met mud banden te vertrekken want sommige stukken liggen er toch afreus bij :wink:
Plaats reactie