Holsbeek - BLOSO

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Gisteren Blauw-groen gereden, aangepikt in nieuwrode en dan was het puur genieten.

Met de overvloedige regen waren de technische klimmen en afdalingen nog zoveel beter!!!

Ik heb de indruk dat de groene in Holsbeek wat hertekend is ten opzichte van vorig jaar?

De bepijling is uitstekend en mits wat noppen op de banden kom je ook met al de modder overal boven.

Vanuit Aarschot waren het iets van een 570hms, dus ik denk dat de mtb hms ergens net over de 500 liggen.
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Bericht door pertotal »

leuke route daar in holsbeek en wat lees ik...de groene hertekend?
dan moet ik binnenkort nog eens afzakken naar ginder.
trouwens al een tijdje geleden dat ik de mtb nog gebezigd heb na een blesuurvrij loopseizoen
paflov
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 nov 2006 21:23
Rijdt met: x-trail

Bericht door paflov »

iemand staat parcours nu, met de gevallen neerslag?
Fmaréchal
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: do 05 mei 2011 13:50
Rijdt met: Granville pulse 2010

Bericht door Fmaréchal »

ben zaterdag in holsbeek gaan rijden,en de ondergrond valt al bij al nog heel goed mee.op een paar stroken na wa vettig maar niet al te veel modder.redelijk goed bereidbaar.

greetz
Gebruikersavatar
david134
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 20:45
Rijdt met: Minerva hurricane deore lx "oldskool"

Bericht door david134 »

Ik ga morgen als ex nieuwrodenaar ook nog is rijden op de lussen van holsbeek . vertrek aan de kerk van "Neiroe " :lol:
custom
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 23:57
Rijdt met: cannondale f4 z

Bericht door custom »

gisteren in holsbeek geweest , het was weer de moeite , dan ook aangekomen met de lach op het gezicht , fun fun fun
koen.eraly
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 dec 2014 21:26

Re: Holsbeek - BLOSO

Bericht door koen.eraly »

Voor de bikers met een scherp zicht is er nu een nieuw feature op de blosoroute van Holsbeek:
Ergens op de blauwe lus ligt mijn Garmin 705 edge.. Echt geen idee waar precies maar ik vermoed in de tweede helft. Hij moet goed verstopt liggen want ik heb de ganse lus in de omgekeerde richting afgezocht. Ik hoop dat iemand hem vind. En als dat het geval is hoop ik natuurlijk een beetje dat de persoon mij iets laat weten. Als de GPS nog degelijk werkt geef ik er nog 50 euro voor!
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Re: Holsbeek - BLOSO

Bericht door pertotal »

Vandaag was het bijna 5 jaar geleden dat ik deze nog eens heb gereden, met mijn zoon die ondertussen bijna 12 jaar is de blauwe lus nog eens gereden.
Precies dat er veel stukken ondergrond is weggespoeld door de overvloedige regen van de voorbije twee maanden.
Ook ligt het er toch wat verwildert bij, deze lus heeft toch wel een opknap beurt nodig
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Re: Holsbeek - BLOSO

Bericht door Joris »

Gisteren heb ik de groene en blauwe route van Holsbeek gereden. De groene route is redelijk pittig. Het begint vrij vlak door een zompig gebied, wat vroeger denk ik een moeras moet geweest zijn. De eerste helling is meteen pittig. Daarna gaat het op en neer door een verkaveling in het bos. Na het Chatreuzenbos, met leuke hellingen en dito afdaling worden de hoogteverschillen minder. Voorbij Sint-Pieters-Rode is er wel een beetje te veel asfalt en is de route vrij saai. Het kasteel van Horst ligt niet op het parcours. Om het kasteel van de Rode Ridder te bekijken, moet je even een ommetje maken via de weg. Rond Nieuwenrode wordt het parcours terug wat meer geaccidenteerd. Het is een leuk parcours met de nodige hoogtemeters.
Plaats reactie