Malmedy

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
bikefunner
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 apr 2003 22:38
Rijdt met: Garry ficher sugar 2+

Malmedy

Bericht door bikefunner »

dag allemaal ik zit met een vraag. Ik ben een weekendje Ardennen voor onze mountainbikeclub aan het regelen, ons verblijf staat vast, we gaan naar Malmedy. ik heb me een kaart van de oostkantons aangeschaft maar ik ben nog opzoek naar iets speciaals om met onze club eens te doen bv: een steile afdaling, een hele lange klim of een mooi panoramische zicht kortom iets waar nog lang over gepraat zal worden.
Heb jij zo´n ervaring laat me A.U.B.iets weten. :D :wink:
Gebruikersavatar
Stijn
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 20:32
Rijdt met: Granville EVO04 2005 - HS33 + RS Recon

Bericht door Stijn »

IK weet niet of het iets is maar in de 20km zijn er toch wel enkele technische stukjes en een paar stukjes doorheen de Warche (natte voeten gegarandeerd). :P
Een technisch stukje ergens op 3/4 van de route aan de rand van de heide langsheen een bos moet vol uitstekende boomwortels. Net voor het binnenrijden in Malmedy is er ook nog een steile, technische afdaling.
In het begin van de route van 30 km zit er een steile asfaltklim.
Oh ja, het autocircuit van Francorchamps ligt ook in de buurt. Er passeert zelfs een route langs.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Vrijdag in Malmedy, 2 routes gereden, de 66km en de nr.3 (32km). Samen met nog enkele keertjes iets te fanatiek af te dalen en dat hele stuk weer naar boven te rijden een mooie 115km op de teller.

De lus van 66km is vooral landschappelijk de moeite waard, zeer gevarieerd. De lus van 32 km is dan weer de moeite doordat je vrij veel hoogtemeters hebt.

Ik heb wel de kaart van de mountainbikeroutes in de Oostkantons meegenomen, en ik was blij dat ik ze mee had. Elke route is in het blauw bewegwijzerd. Als je goed aan het doorfietsen bent merk je nauwelijks de subtiele verschillen die er op de pijltjes zijn aangeduid.

Al bij al, door de hagel en het vrij koude weer een zeer aangenaam dagje gehad dat zeker voor herhaling vatbaar is.
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Re: malmedy

Bericht door mountainsurfer »

bikefunner schreef: ik ben nog opzoek naar iets speciaals om met onze club eens te doen bv: een steile afdaling, een hele lange klim of een mooi panoramische zicht kortom iets waar nog lang over gepraat zal worden.
Heb jij zo´n ervaring laat me A.U.B.iets weten. :D :wink:
malmedy das toch nietzo ver van coo
bovenaan de electr.centrale zit een prachtige afdaling (zeer moelijk)
je komt dan beneden aan de ingang van de centrale ( aan het water)
Stella33cl
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 jun 2005 17:43
Rijdt met: Ne zwarte Ridley

Malmedy - Kaart van permanente route "rood 3"

Bericht door Stella33cl »

Ik ben op zoek naar een kaart van de permanente routes in Malmedy. Ik heb de volledige kaart aangeschaft van de Oostkantons, maar daar staat de "rood 3" van Malmedy[/color] niet op. Dit is de route die Xhoffraix passeert.

Dit weekend zit ik namelijk in Xhoffraix en het zou geweldig zijn als ergens deze route zou vinden zonder daar eerst voor naar Malmedy te moeten rijden.

Heeft iemand toevallig een kaart van deze route (ingescand) ? Of weet iemand waar deze route juist passeert in Xhoffraix ?

Alvast bedankt

Tom
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Hoi
Ik heb wel de kaart, maar geen scanner, dus ik vrees dat ik je hiermee niet kan helpen :roll:
Maar in de VV van Malmédy kan je wel gratis MTB-kaartjes krijgen met de routes op (dus ook de rode 3 waarschijnlijk).
Het is al even geleden dat ik die route heb gedaan, maar ik weet wel dat de route met 'gele bollekes' over het algemeen goed is aangegeven.
Veel bikeplezier :wink:
Stella33cl
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 jun 2005 17:43
Rijdt met: Ne zwarte Ridley

Bericht door Stella33cl »

Niemand een kaart van de rode tocht (3) in Malmedy ?
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

Ik heb Malmedy 7, 10 en 18, als ik je daarmee kan helpen mss.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Malmédy ligt in het netwerk van de MTB-routes van dev Oostkantons. Er is een splinternieuwe kaart beschikbaar (€ 8.00) met het 480-km lange netwerk. Er is ook een bijhorend gratis foldertje beschikbaar met voorgestelde en genummerde tochten vanuit verschillende plaatsen (Malmédy - Sankt Vith - Waimes - Bütgenbach > allemaal in de omgeving van Malmédy). Vb vanuit Malmédy : circuits van 10, 20 en 32 km. Er zijn ook nog bewegwijzerde lange-afstand-tochten, maar ik lees dat jullie beginners zijn > begin dan maar met het begin : Malmédy ligt in het hartje van België's MTB-paradijs, wat betekent dat je het hier wreed lastig kunt maken. Rustig starten dus, zo krijg je hopelijk de smaak van het Ardennen-mountainbiken te pakken, in niets te vergelijken met het snelle Vlaanderen-stoempen!
Veel plezier!
Oh ja, die kaarten en folder zullen ze zeker in het Toerisme-bureau in Malmédy hebben.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

Hey,

Ik heb vandaag de rode route in Malmedy gedaan. Deze was in één woord prachtig. Het begint al direct leuk met een stijle klim weg uit het centrum, en met stijl bedoel ik echt wel stijjjjjllll. Je wordt beloond met een mooi uitzicht over de stad. Er volgt een stukje singletrack (je kan beter geen hoogtevrees hebben en een goei evenwicht) en nog wat klimmen. Daarna kan je even wat op adem komen. Er komen nog leuke dingen, technische afdalingen en snedige klimmetjes, maar ook wel wat asfalt. De asfalt stukken waren hoofdzakelijk over kleine baantjes met geen/weinig verkeer dus vond ik ook niet zo erg. De route gaat door prachtige stukjes natuur en is zeer afwisselend, echt een aanrader. Volgende keer zal ik is wat foto's pakken. De bepijling is dik in orde, maar een kaart kan soms wel handig zijn (voor mensen zoals mij die al eens een pijltje missen). Aangezien dat er wel wat technische stukken in zitten, raad ik de route niet aan aan beginners.

Bij aankomst 42 km op de teller (paar keer door eigen schuld verkeerd gereden), mij zien ze hier zeker nog terug! Daarna nog efkes naar Theux geweest voor de groene (19km) route te proberen, maar da's een ander topic.
Plaats reactie