Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

maltje schreef:Deze ga ik morgen eens komen doen.hopelijk geen problemen met de pijltjes.
Eentje op rood na een single-track klimmetje en afdaling waarna ge op de weg komt....Daar naar links...
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

De 3 na elkaar,is dat te doen?niet te zwaar?waar vertrek ik het best?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=8

Vertrekken aan "de zoete waters" voor blauw en rood en helemaal terug rijden tot aan de zoete waters.

Hebt ge dan nog over groen rijden (doet stukske van blauwe voor aankomst bij zoete waters in omgekeerde richting)...
Joe Dalton
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 15:57
Rijdt met: Canyon Grandcanyon AL 8.0

Bericht door Joe Dalton »

Vrijdag komen we eens proeven van het parcours :wink:
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Een heerlijke omgeving om te biken.
Vertrokken aan de vijvers.Begin daar is ff voorbij frituur baan oversteken en naar links richting wit café.
Enkele flinke klimmetjes en zeer leuke afdalingen.
MAAR ik blijf het jammer vinden dat ze niets meer uit de streek gehaald hebben.Ik heb links en rechts zoveel smalle paadjes gezien maar meestal zijn het brede bospaden rechtdoor.
Maar om deze reden moet ge zeker niet weg blijven ook al kom je uit een zeer groene gemeente zoals ik.Ik ben jaloers op de mensen die hier wonen.
Ook is het weer oppassen geblazen om niet lek te rijden.Veel kleine steentjes met soms toch wel scherpe randjes.
Hier enkele opmerkingen om het jullie (misschien)nog makkelijker te maken.
Ik ben dus voor blauw en rood gegaan:het begin heb ik reeds vermeld
-Na 10km moet je naar RECHTS om op de rode te komen.Eigenlijk kan je hier niet missen.
-Na ongeveer 18km kom je na een afdaling tusen de maisvelden op een dwarsstraat,daar moet je naar links.Het is aan die PRACHTIGE hoeve(poort rood/wit)
-Na 30km kom je aan een Y-splitsing en hier moet je links aan houden.Het pijltje staat rechts een beetje verstopt in het groen.
-Mocht je nog de groene willen bij doen dan moet je in Vaalbeek ergens rechts.Pijltje staat goed aangegeven.
-Anders daar gewoon de baan volgen en dan kom je zo weer aan de plassen.
-In de zoete bron kan je een heerlijke salade bestellen(zalm,garnalen,tomaatjes,sla en fruit hmmmmm)
Suc6 en laat weten hoe het was.

PS.HEb nu al spijt dat ik de groene niet bij gedaan heb.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Er kan inderdaad veel meer uit de streek gehaald worden, maar dit is een BLOSO route, dus bedoelt voor het grote en brede publiek.
Gebruikersavatar
jootje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: za 23 dec 2006 19:33
Rijdt met: Canyon CF SL 29

Bericht door jootje »

pvandebe schreef:Zeg gasten, wat 'k eigenlijk wel 'ns zou willen weten...Na dat klimmeke naast de spoorweg gaat ge naar onder en krijgt ge daar een trappeke...hoe pakken jullie dat ? Door die gleuf links of de "trappekes" over de wortels rechts ????
Deze week met de "kleine" gasten: 7 & 9 deze routes enkele keren gereden. Zal wel eens verslagske schrijven. Leuke vakantie!

Oudste zoon was al over dat trapke toen ik aankwam met de jongste...
Op mijn vraag: hoe heb je dat gedaan kreeg ik ook het antwoord: gewoon rechtdoor. Hij heeft het nog eens opnieuw gedaan voor het filmpke. Ziet er dan wel minder hoog uit, maar wie het kent... zeker 40 cm. De jongsten mocht dus niet van papa.

http://www.garagetv.be/video-galerij/jo ... oute_.aspx
zero
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: di 10 jun 2008 20:42
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door zero »

maltje schreef: -Mocht je nog de groene willen bij doen dan moet je in Vaalbeek ergens rechts.Pijltje staat goed aangegeven.
-Anders daar gewoon de baan volgen en dan kom je zo weer aan de plassen.
dan hebt ge een deel van de blauwe overgeslagen.

je hebt waarschijnlijk het pijltje niet gezien (ik had het de eerste keer ook niet gezien).

nog voor dat je naar rechts moet gaan om de groene te nemen. neem je een bocht naar rechts. juist voor de bocht kan je naar links (rechtdoor eigenlijk) gaan.
Gebruikersavatar
jootje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: za 23 dec 2006 19:33
Rijdt met: Canyon CF SL 29

Bericht door jootje »

Ik wou al lang eens naar deze streek komen rijden, maar eindelijk is het ervan gekomen! En in wat voor omstandigheden: gans de week zuiderse temperaturen. Ideaal dus om u in de bossen terug te trekken met de MTB.
Mijn gezelschap bestond uit mijn zonen van 7 & 9. Het was dus niet de bedoeling om hier efkes op een uur of drie weer aan de auto te staan nadat ik de drie routes afvlamde...
Vijf dagen voorzien om er ten volle te kunnen van genieten. Ik had dus een deftige uitvalsbasis nodig en die vond ik in Tussen kunst en confituur in Oud-Heverlee. Een nieuwe B&B, net buiten het bos, maar vanop de parking sta je enkele honderden meters offroad al op de Groene Bloso.
Die hebben wij dus de eerste dag dadelijk verkend en het was werkelijk een meevaller. Vlot bollend in het begin maar zodra we naast de autostrade kwamen was het continu draaien en keren over de boebelkes en rond de bijna uitgedroogde plassen. De jongste zoon heeft nog niet echt de ervaring om in zo'n mijnenveld de juiste weg te vinden, maar toen ik me voor hem zette volgde hij verbazend goed alle bochtjes.
Gelukkig lag het hier droog want in de winter is dit waarschijnlijk niet van de poes!
Terug "thuis" installeerde ik me na een deugddoende douche in een zetelke in de schaduw met een lekker streekbier.
Wie enkel op zoek is naar Leffe & een frietkot na een rit moet niet noodzakelijk naar hier komen #-o maar wie de inspanning graag doorspoelt met enkele minder bekende streekbierkes land hier toch wel in een oord des verderfs :wink: . Eten 's avonds ook eerlijk en heerlijk. Echt een aanrader, maar we wijken af :-D
Toen ik dus in de tuin zat met een goede pint kwam de zoon des huizes thuis van zijn werk. Hij had onze fietsen zien staan en aangezien hij ook MTBiker is kwam hij een aangenaam babbelke doen. Ik was direct helemaal geïnformeerd: Groen: met de meest technische stukken. Blauw: de zwaarste route, zeker als het lang droog ligt met enkele zware zandstroken. Rood: wel enkele redelijke hellingen, maar niet zo zwaar als blauw of zo technisch als groen.
Voila. We waren dus volledig op de hoogte. De volgende dagen hebben we telkens 20 à 25 km gereden en het was echt genieten.
Ik veronderstel wel dat er in de streek wel nog stukken liggen die stijler en technischer zijn dan deze routes, maar wie graag eens enkele dagen op stap gaat met minder ervaren rijders vind hier in de zomer zeker een parcours waar de MTB-microbe serieus kan bijten =D>
Als de jongens wat groter zijn wil ik deze formule zeker nog eens overdoen, maar dan met wat meer km op de teller...
Gebruikersavatar
adrenalinerush
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 01 sep 2007 07:47
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door adrenalinerush »

Gisteren blauw en rood gereden. Er lagen enorm veel afgebroken takken op het parcours. Vooral lastig op de snelle afdalingen. Voor de rest lag het er perfect bij.
Plaats reactie