Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Zondag (7/12) de blauwe en de rode nog eens gereden.
Alles ligt er thans perfect bij, ook de 'paardenklim'.
Alleen werden er blijkbaar bomen gerooid zodat heel wat stukken er minder goed bijliggen, maar wel leuker.
Ook de afdaling naar het station van St - Jorist lag er prachtig bij. :D
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Bericht door XVMx »

Thierry schreef: 't Is wel ne "slimme" pipo : hij legt ze niet dwars, maar schuin, zodanig dat je er niet al te gemakkelijk kan over springen :(
Tegen wie zeg je het... over een van die takken mijn achterwiel iets te laat opgetrokken, en ikke tegen de grond :oops: ...
Die laatste boomstam net voor je naar rechts draait naar de trapjes zal er wel niet door iemand gelegd zijn, daarvoor is hij iets te groot (of het zou een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterke pipo moeten zijn :wink: ...).
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

je moet die afdaling 's nachts eens doen, dat is pas kicken #-o ... ook de 'gewone' afdaling door de holle weg is de moeite, ligt vol met takken allerhande en andere rommel. Hoort er gewoon bij wat mij betreft..onderaan moet je nu wel opletten want dat watertje is een beetje opgevroren !

En iemand dat trapjes pad al OPgereden de laatste tijden ??.. Is ook wel de moeite hoor =D>
Bö Hanssön
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02

Bericht door Bö Hanssön »

Gisteren op een drafje het blauwe parcours afgelegd.

Alles was goed te doen, behalve vlak vòòr en nà het zanderige stuk bergop. Goed om je ketting en derailleurs naar de knoppen te helpen
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Zonet nog eens wat BLOSO routes gaan rijden in Meerdaal. Alles ligt er goed bij, behalve die klim aan de Savenel. Die is goed te doen , maar helemaal bovenaan is die helemaal omgeploeterd door de paarden. En onze takjeslegger was ook weer bezig geweest. Op het enig berijdbare spoor naast de paardenbrij lagen takken allerhande zodat je al heel behendig moest zijn om te blijven rijden.. Ik heb het een tiental meter geprobeerd maar ben toen vloekend en tierend te voet verder gemoeten.. ik zweer het, als er toen een paard in de buurt geweest was..
ik ben daarna direct naar de boswachter in Nethen (La Trace) gereden en heb hem gevraagd of hier niks aan te doen is.
Het blijkt dat die weg een openbare weg is, dus die kan niet verboden worden voor paarden. Beneden hebben ze wel een plaatje gezet met een paard op om de paarden aan te raden een andere weg te nemen, maar dat is alles wat ze kunnen doen.
Een afsluiting en andere ondergrond (gravel) zou eventueel te doen zijn maar dan moet het Waalse gewest meewillen. Hij ging dit met zijn kollega's bespreken..
Voor de rest 41km en 465 hoogtemeterkes (ik heb een paar extra kilimmetjes gedaan en hier en daar een minder interessant stuk in de velden afgesneden)
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Als je van het parcours van Overijse (deel rood) rijdt naar het parcours van Oud-Heverlee (deel blauw) dan moet je op het einde van de Leuvensebaan naar rechts meedraaien (links is naar het station), waar je een beetje verder onder de spoorweg door richting Nethen rijdt. Net na deze onderdoorgang moet je links naar boven, makkelijk te herkennen want aan het begin is een oude watermolen.

Omgekeerd kan ook als je eerst Oud-Heverlee doet, kom je langs het station van Sint-Joris-Weert gereden en dan draai je rechts af aan het eerste kruispunt en volg je de richting Sint-Agatha-Rode (dit is de Leuvensebaan).
Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. ofwel rijd je door tot in Ottenburg waar je in het centrum rechtsaf moet (rode route)
2. een andere mogelijkheid is dat je net voorbij de kerk van Sint-Agatha-Rode rechtsaf slaat (net voorbij glascontainers), een brede kasseiweg bergop, als je op de top bent sla je linksaf (Oude Waversebaan) en na een paar honderd meter kom je ook op het rode parcours terecht.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

ligt dat trapjespad waarover al zoveel gezegd is op de permanente route? Ik heb deze vandaag gereden en ben naar mijn weten geen enkel trapjespad tegengekomen. (of het zouden drie kleine stomme trapjes die je amper merkt moeten zijn.
Voor de rest wel een plezant tochtje geweest, behalve da een tand van mijn buitenblad tussen mijn ketting is vast komen te zitten en ik na 42km te voet verder moest.
Als ik een paard was tegengekomen had ik het waarschijnlijk in de kant proberen te rijden. Baggeren is leuk, maar niet door paardendrek.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

neen, dat trapkespad ligt daar NIET op. Je komt er wel onderaan voorbij waar je StJorisWeert binnenrijdt na die lange afdaling in een holle weg.. je komt aan een bloemenwinkel uit. Waar je van onverhard naar verhard rijdt, moet je naar links kijken, daar ligt die trapkesafdaling. Je kan em eens op een af rijden (alhoewel oprijden geen simpel ding is, zeker nu niet)
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Het traject verandert konstant. Je moet de zaak draaiende houden (niet simpel als je kleinste vites een 34/34 is , of misschien juist wel)
En waar je ook moet voor opletten is dat je van die draad wegblijft met je stuur.. je kan wel effe leunen (op z'n trials) tegen de draad om verder te rijden)..
Ik ben er in het weekend nog een paar keer afgereden en heb de indruk dat sommige van de trapkes serieus hoog geworden zijn, waarschijnlijk is de Zoenk tocht hier over gegaan?
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Bericht door Jokke »

A d r i schreef:Ik ben er in het weekend nog een paar keer afgereden en heb de indruk dat sommige van de trapkes serieus hoog geworden zijn, waarschijnlijk is de Zoenk tocht hier over gegaan?
Nope,

Om opstoppingen te vermijden hebben we dit jaar gekozen om iedereen langs de holle weg naar beneden te laten rijden.
Maar daar lag volgens sommigen dan weer teveel modder :wink:
Plaats reactie