Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Gille schreef:Ik plan dit weekend de bloso-route te gaan rijden in Oud-Heverlee...
In hoeverre is dit te doen rekening houdend met het regenweer deze week?

Welke route is de mooiste?
Op alle drie de routes heb je een vettig stukje :
- op de groene langs de autosnelweg moet je slalommen tusse de plassen
- op de blauwe tussen 't Herculessalon en De Muur ligt een zwaar stukje (vlak)
- op de rode wanneer je van Bierbeek centrum richting het bos klimt (geleidelijke klim over een veldweg-met-sporen)

Groen is makkelijk, met dolomietpaden in de Dijlevallei en redelijk wat brede bosdreven in de tweede helft van de tocht. Leuke singletrack-klim langs de spoorweg.
Blauw is de zwaarste van de drie, met een rustige aanloop en uitloop, en een paar leuke klimmen (en afdalingen) rond de Kluis in St-Joris-Weert. Bijna constant bos.
Rood is makkelijker dan blauw, en je krijgt ook een stevige portie veldwegen (gravel en kassei) voor de wielen. Geen échte uitdagingen op deze route.

Begin met groen om op te warmen, tot aan de zoete waters.
Schakel over op blauw, daar kan je wat gaan klimmen en afdalen.
Als je na de muur (zanderige klim) nog goed zit, lap je d'er snel eventjes de rode achteraan, voor de mooie uitzichten in de velden rondom Bierbeek.
Wanneer je rood achter de rug hebt, is 't eigenlijk uitsluitend "uitbollen" over blauw en groen ...
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Vandaag met Adri zen singeltrack van 60km gedaan.Jongens,jongens waar heeft het hem uitgehaald.Nu ik woon aan de rand van het Meerdaelwoud en ken het knak van buiten.Maar hoe hij de aaneenschakeling van al die klimmetjes op elkaar laat volgen is om duimen en vingers af te likken.Geen klimmetje hebben we overgeslagen
en dat niet alleen maar ook prachtige paadjes midden in het bos waar nog geen ziel is gepasseerd.Toch ook weer niet padjes ontdekt.Onderweg een fotootje gemaakt en echt op deze plaats waande ik mij in het Zwarte woud.Hopelijk krijgen jullie deze foto te zien en mogen jullie raden waar het is,voor diegen die denken dat ze het Meerdaelwoud kennen.
Adri,bedankt het was een leuke dag en dit was nog eens het echte mountainbiken.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

vandaag nog ne keer blauw en rood gereden (nieuwe fiets inrijden noemt dat :) ) Tbolde allemaal heel goed, enkele stroken modder, maar al bij al niet te veel. Weinig volk onderweg tegengekomen.
En inderdaad dringend ne keer afspreken met den Adri, Meerdaelroutes zijn leuk, maar der valt een pak meer uit dat boske te halen =P~
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

roger schreef:Vandaag met Adri zen singeltrack van 60km gedaan.Jongens,jongens waar heeft het hem uitgehaald.Nu ik woon aan de rand van het Meerdaelwoud en ken het knak van buiten.Maar hoe hij de aaneenschakeling van al die klimmetjes op elkaar laat volgen is om duimen en vingers af te likken.Geen klimmetje hebben we overgeslagen
en dat niet alleen maar ook prachtige paadjes midden in het bos waar nog geen ziel is gepasseerd.Toch ook weer niet padjes ontdekt.Onderweg een fotootje gemaakt en echt op deze plaats waande ik mij in het Zwarte woud.Hopelijk krijgen jullie deze foto te zien en mogen jullie raden waar het is,voor diegen die denken dat ze het Meerdaelwoud kennen.
Adri,bedankt het was een leuke dag en dit was nog eens het echte mountainbiken.
Ik ken daar redelijk goe mijne weg maar ben nu toch ook kerieus hoe hij da flikt ? Meestal staan voor de schoonste wegskes daar houten palen met een hand erop wat betekend da ge daar niet door moogt [-X . Misschien moeten de mensen die daar in de streek wonen eens nekeer in de zomer afspreken. Ge weet nooit welke schoon stukskes we daar allemaal nog kunnen ontdekken :)

@roger laat maar komen die foto(s), :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Vandaag nog eens in Meerdael in mijnen hof gaan rijden, zo min of meer langs de Dylelandroute vertrokken in Heverleebos en dan op de Groene BLOSO aangepikt (ze zijn serieuze werken aan het doen op dat stuk nadat je de tunnel onder de autostrade neemt en naar Korbeek Dyle rijdt !)
Daarna de "Doode Beemde" in (hier was ik aan het vloeken dat ik een paar Fast Freds 2.35 steken had, glijden a volonte #-o ) waar ik een paar mooie foto's geschoten heb. Ik ga de beste later op m'n fotopic site plaatsen.
Hierna terug via Sint Joris Weert het Meerdaelwoud in voor een eind de Rode BLOSO en verder terug via haasrode.
Het ligt er serieus vettig bij. Dat mag gezegd worden, maar het heeft wel een speciaal sfeertje zo in de mist..

De fotos waar Roger op doelt staan denk ik al op m'n fotopic site..

De foto's van de "Doode Beemde" heb ik ook online gezet.

@Schijfrem : op m'n 60km singletrack rit worden geen 'Handjes' gepasseerd, hoogstens een paar 'horses only' tracks.. =D>
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

de 3 routes vandaag eens gaan rijden
de blauwe vind ik persoonlijk de beste(2 maal gedaan )
parcour was overal goed te doen
beetje modder op 2 stukken
slecht stukje op de blauwe route
en dan nog eentje aan de autostrade


zeer weinig volk gezien
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Vandaag het eerste 3-de van m'n Meerdael Loop gaan rijden, dit gedeelte situeert zich enkel in het Mollendaalbos, dus ten oosten van de Naamsesteenweg.
Nogal friskes (-2 gemiddelde temperatuur maar eigenlijk was het -2 van het begin tot op het einde) maar anderzijds perfecte omstandigheden. Grond was net genoeg opgestijft om de modder dik te maken, dus je kon er gewoon overfietsen en hij bleef niet aan je wielen kleven.
Een dikke 26km en 280 hoogtemeters waarvan zeker 75% op singletracks en kleine wegjes.
Wat ik maar wil zeggen ; als je de kans hebt, het is dus perfect bike-weer in regio Meerdael!
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

A d r i schreef:Vandaag het eerste 3-de van m'n Meerdael Loop gaan rijden, dit gedeelte situeert zich enkel in het Mollendaalbos, dus ten oosten van de Naamsesteenweg.
Nogal friskes (-2 gemiddelde temperatuur maar eigenlijk was het -2 van het begin tot op het einde) maar anderzijds perfecte omstandigheden. Grond was net genoeg opgestijft om de modder dik te maken, dus je kon er gewoon overfietsen en hij bleef niet aan je wielen kleven.
Een dikke 26km en 280 hoogtemeters waarvan zeker 75% op singletracks en kleine wegjes.
Wat ik maar wil zeggen ; als je de kans hebt, het is dus perfect bike-weer in regio Meerdael!
Ik hoop deze zondag daar nog te geraken!
(Wanneer hangt er vanaf hoe laat het zaterdag wordt in het Zevende Zegel in Ottenburg #-o: optreden van de Wixies met covers van de Pixies :drunk: allee we zullen zien :wink: )
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Opgelet op het stuk aan de autostrade vlakbij het benzinestation in Bertem, even nadat je uit de tunnel komt.
De Vlaamse Watermaatschappij is daar wat van plan en ze gaan daar een asfaltweg leggen..Ormendaalweg bedoel ik..
Voorlopig is het echter een grintweg tussen betonnen blokken waardoor het op sommige plaatsen asdiep door het water waden is.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

A d r i schreef:Opgelet op het stuk aan de autostrade vlakbij het benzinestation in Bertem, even nadat je uit de tunnel komt.
De Vlaamse Watermaatschappij is daar wat van plan en ze gaan daar een asfaltweg leggen..Ormendaalweg bedoel ik..
Voorlopig is het echter een grintweg tussen betonnen blokken waardoor het op sommige plaatsen asdiep door het water waden is.
Heb ervan gehoord ja :evil: . Ze hebben dat prachtig stukske goed naar de vodden geholpen met hun machines. Hopen dat het daar allemaal tegen de zomer wat in orde gaat gebracht zijn [-o< want dat is ook mijn favoriet joggings parcours daar. Ben daar een 3-tal weken nen MTB-er tegen gekomen die gewoon 180° demi-tour moest doen omdat het er té vettig bij lag ! #-o

Vandaag een heel kort ritteke gedaan in O-H, ben aan de voetbalpleinen een 4-tal zoenkers tegengekomen die precies ook geen goesting hadden in Aarschot.
Parcours was redelijk goed bereidbaar , enkel rond de kluis in St-Joris Weert een paar vettige stroken gezien maar voor de rest: prima bike weer :wink:

enkele fotookes:

http://www.pixagogo.com/3122825671
Plaats reactie