Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

vanuit sint joris weert over de asfalt omhoog.
Gebruikersavatar
sailor
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 23 feb 2011 17:23
Rijdt met: stevens manic 2011, specialized rockhopper pro (muddy)
Contacteer:

Bericht door sailor »

via den asfalt voorbij de polies of via den blommiest rechtdoor via het stukje door den bos, er zijn nog mogelijkheden om aan de kluis te komen maar das iets moeilijker om uit te leggen...
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Tom-s »

Ik heb schandalig als het is, donderdag voor het eerst weer op een mountainbike gezeten sinds 6 maanden en ik ben me helemaal kapot geschrokken op de Heverlee routes.
De steentjes op groen zijn naast bijzonder irritant ook nog eens lekker gevaarlijk op die plek en op rood zijn ze hout aan het kappen alsof het halve bos ziek is.
Ben echt hard geschrokken van de houtkap op de rode route. Ik rij nu al 5 jaar in deze streek maar heb me opnieuw laten verrassen door de houtkap.
Het parcours ligt er verder helemaal droog bij, was zonder enige moeite ruim binnen 2 uur rond.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door scelter »

groen, blauw en rood onder twee uur?? Dan hebt ge toch een pittig tempo aangehouden. Ik doe daar minimum 2uur en een half over. Die houtkap beperkt zich niet tot Heverlee bos. De "groene jongens" zijn in heel vlaanderen "mental" aan het gaan. Vorige winter ook al.

Edit: oeps. Ik tel wel vanuit Leuven centrum, da zal ook al iets schelen zeker :wink:
soapwater
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 22 jan 2008 13:19
Rijdt met: Xtrail3

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door soapwater »

Het parcours ligt er kurkdroog bij, prachtig toerke toch... Het was al weer een tijdje geleden dat ik deze nog eens gereden had.
De houtkap lijkt inderdaad maar niet te stoppen, vorig jaar was héél het bos in frut gereden door zware machines en nu lag het er nog steeds zo bij. Het mooie klimmetje na de kluis (waarvan eerder sprake) ziet er in elk geval veel minder idyllisch uit dan voorheen.
LaurensM
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 jun 2012 20:25
Rijdt met: Trek Superfly 8

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door LaurensM »

Vorige week de groen-blauwe lus nog eens gereden op 1u30. Ik was pomp-af.... Weg conditie :).

Alleszins, ik ken de route vanbuiten omdat ik zelf in Heverlee woon maar er ontbreken inderdaad een hoop pijlen tov vorige zomer. Heeft dat zin om Bloso hiervan op de hoogte te brengen of malen die er niet om?

ps: Die laatste beklimming van de blauwe route op een zandroute naast dat landgoed ligt er goed bij tegenwoordig. Vorige zomer veel op zitten vloeken omdat het droog en mul zand was, pfff.
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door wazofski »

LaurensM schreef: ps: Die laatste beklimming van de blauwe route op een zandroute naast dat landgoed ligt er goed bij tegenwoordig. Vorige zomer veel op zitten vloeken omdat het droog en mul zand was, pfff.
Dit weekend ook de route nog eens gereden, en inderdaad, die zandstrook is toch een groot verschil met vorig jaar, qua lastigheid. Ook was ik ontgoocheld over de houtkap nabij de eerder vermelde klim rondom de kluis, gevolgd door die redelijk lange afdaling. Vroeger was dat nog een mooi stukje singletrack tussen het groen, nu lijkt het eerder op een Keniaanse autosnelweg vol putten en gaten...

Voor de rest vind ik het toch één van de mooiste routes dat ik al gedaan heb, al vind ik het jammer dat al het moois vooral in de eerste 20-25km zit (startend vanuit de kazerne in Heverlee) en dat het na de klim op de zandstrook allemaal redelijk plat en weinig uitdagend blijft.
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door wazofski »

Eergisteren nog eens deeltje van de blauwe lus gedaan en nu ligt de zandstrook bergop er wel heel lastig bij. Al moeten afstappen in het "platte" aanloopstuk, terwijl ik 3 weken terug hier nog postte dat het er zo goed bijlag :-) Het kan plots rap gaan blijkbaar!
Simon Standaert
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 jul 2013 21:07

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Simon Standaert »

Jow,
Ik zit op kot dichtbij de sportoase,
weet er iemand als er ergens in Leuven
een openbare afspuitstand is?
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Tom-s »

Ik heb mezelf een tuinslang en emmer aangeschaft voor op kot en doe het zo (op de koer).
Even met de kotbaas overleggen welke kraan je een verloop stukje op mag monteren.
Je zou ook altijd eens kunnen vragen bij de KHL of ze daarboven niet ergens een kraantje over hebben maar op kot lijkt me gemakkelijker.
Plaats reactie