Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

Leuk toch ? :-D Da's dan ook nog op die steile klim. Ben door ook al 'ns afgestapt om de baan te "ruimen".

Technisch ! =D> Dit weekend 'ns proberen af te zakken naar daar.
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Bericht door darrigade »

Nee, echt steil is het daar niet; wel een mooi weggetje
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

darrigade schreef:Nee, echt steil is het daar niet; wel een mooi weggetje
ah ja, nu zie 'k 't, da's dat eerste klimmetje na het Spaans dak. IK had iets anders in gedachten 8)
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Bericht door JLSteve78 »

Ik heb dit weekend de groene blauwe en rode route willen rijden. Totaal staat 48km.

Ik vond de bepijling echt ondermaats... Vaak onzichtbaar, op de vekeerde plaats, gewoon géén pijl,....

Ik raad bloso aan deze route zelf eens te rijden, in het gezelschap van iemand die hier voor de eerste maal komt.

Bvb:
Bij het oversteken van de spoorweg in Oud-Heverlee (na het uitkomen vd bos), is er op het eerste zicht geen pijl te zien. Helemaal twee km verder gereden en dan op onze wielen teruggekomen nr de spoorweg om vast te stellen dat de er een wit stuk karton met half weggewiste zwarte pijl verstopt staat achter een bord..;

Bvb:
In Bierbeek, na het uitkomen van de bos, ligt de paal van de pijl omver en de pijl zélf op de grond.

Bvb:
Even voor de Borre kom je uit de velden via een korte singletrack afdaling, bij het uitkomen op de asfalt weg ontbreekt de bepijling..

En zo kan ik nog even doorgaan...

Bijzonder jammer toch!
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Bericht door Teekitiezie »

Bloso is een sportfederatie, geen MTB-club. Ze doen puik werk om de dingen onder controle te houden maar rekenen hiervoor op de sporter zelf.

As-a-matter-of-fact, het stukje groene route dat loopt net voorbij de spoorweg naar rechts (pittig bergopje) lag er een paar jaar geleden slecht bij: de takken lieten je de keuze tussen afstappen of de prikkeldraad in...
Ik heb toen heel eenvoudig een mailtje gestuurd aan Bloso, en ik heb daar niet alleen antwoord op gekregen, maar werd ook op mijn wenken bediend: na wat snoeiwerk was dit weer prima in orde.

Conclusie:
- Als niemand het vermeldt, dan weten ze het uiteraard niet.
- Ze zijn ook geen eigenaar van het parcours zelf, maar zelf het snoeien hebben ze voor elkaar gekregen. Een paar pijltjes lukt dus ook nog wel.

Dus: zie je iets? Stuur gewoon een mailtje! Mocht je geen e-mail adres vinden, probeer dan gewoon info@bloso.be
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Aan de juffrouw met de matzwarte racefully die mij daarnet in de klim naar de Kluis toe inhaalde en een tijdje met mij samen reed tot onze wegen zich scheidden na de Kluis:

Dat waren niet mijn knoken die kraakten, het was wel degelijk mijn Mavic achterwiel dat van zich liet horen !!

Jammer dat ik al 50 kilometers in de benen had, anders had ik wel samen met jou de rest van de Blauwe bloso uitgereden. Jouw tempo zag er in alle geval zowel bergop als bergaf prima uit !

:-D
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ondertussen is de bepijling nagekeken en waar nodig aangepast en/of hersteld.
Met dank aan Staf en Co :P
Gebruikersavatar
HolsbeekxG
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 04 jan 2012 23:07
Rijdt met: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Bericht door HolsbeekxG »

Gisteren in de gietende regen de groene, blauwe en rode lus gereden. Of toch alleszins een poging gedaan. Na 44km van de 49km begaf mijn ketting het, moeten opgeven dus en gelift tot aan men eigen wagen.

Het parcours was er goed aan toe, zelfs na toch wat stevige regenval was alles goed berijdbaar. Toch 2 maal op mijn facade gaan :P .

Over het hele parcours heb ik geen enkele keer fout gereden, overal voldoende en duidelijke aanduiding.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

HolsbeekxG schreef:Gisteren in de gietende regen de groene, blauwe en rode lus gereden. Of toch alleszins een poging gedaan. Na 44km van de 49km begaf mijn ketting het, moeten opgeven dus en gelift tot aan men eigen wagen.

Het parcours was er goed aan toe, zelfs na toch wat stevige regenval was alles goed berijdbaar. Toch 2 maal op mijn facade gaan :P .

Over het hele parcours heb ik geen enkele keer fout gereden, overal voldoende en duidelijke aanduiding.
Karaktermens ;-)
Sniper_78
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 03 okt 2006 21:56
Rijdt met: Willier Cento Uno XC

Bericht door Sniper_78 »

A d r i schreef:Aan de juffrouw met de matzwarte racefully die mij daarnet in de klim naar de Kluis toe inhaalde en een tijdje met mij samen reed tot onze wegen zich scheidden na de Kluis:

Dat waren niet mijn knoken die kraakten, het was wel degelijk mijn Mavic achterwiel dat van zich liet horen !!

Jammer dat ik al 50 kilometers in de benen had, anders had ik wel samen met jou de rest van de Blauwe bloso uitgereden. Jouw tempo zag er in alle geval zowel bergop als bergaf prima uit !

:-D
Hoe kom je op die beklimming van de kluis??
Plaats reactie