Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
jend
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: di 09 jan 2007 21:19
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door jend »

Gisteren met 2 kameraden de 3lussen gereden. Gestart te Heverlee (dit omdat je daar volgens Bloso kun douche zonder reserveren.)

Na een rustige start trekken we snel de bossen in om er dan bijna niet meer uit te komen. We waren het eens dat blauw idd de mooiste en lastigste is, maar de andere 2 mogen er oo kbest wezen, zeker qua offroad gehalte. Zeer mooie streek om te biken. Hebben soms de technische stukjes zelf wat langer gemaakt.

De bepijling kon zeker nog beter, maar krijgt dan toch een 7/10. Op elke route ongeveer 1x pijltje verdwenen. maar hier en daar hingen er zwarte namaak bloso pijlen opgehangen, als je die dan volgde waar er geen bloso pijltje was kwam je er ook wel.

Jammer van men valpartij 500m!!!! voor het einde! leunde op men stuur als freewielend en denk dat men achterwiel omhoog wipte en daardoor al het gewicht vanvoor en patat op men smikkel, linker elleboog geschaaft, linkerknie geschaaft en een kapje in en men linkerzij beetje gekneusd. Zeer domme valpartij.

We Hadden 54km op net geen 3u, opt gemak gereden af en toe keer gespeeld. Maar vooral beetje tijd verloren in het bosje waar die "drop off" is en waar de boomstammen je wat de veldwegel versperren.

We hebben geen spijt van hier te rijden, we komen deze zeker nog doen.

Ze was trouwens supergoed berijdbaar, hier en daar wat plassen of beetje glibberig, maar als dat nog niet kan in deze tijd van het jaar.

Douches waren goed, en den aprés boven in de cantine met uitzicht op mooie volleybaldames was ook niet mis.

Grtz Dumo
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

Hoe zit dat nu eigenlijk met die douches? Mag je daar als MTB'er gewoon die sporthal binnenwandelen, je naar de douches begeven, en daarna gewoon terug buitenwandelen?
Of ben je moreel verplicht van iets te nuttigen in de cafetaria of zo :-)
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

jootje schreef:Ik was direct helemaal geïnformeerd: Groen: met de meest technische stukken. Blauw: de zwaarste route, zeker als het lang droog ligt met enkele zware zandstroken. Rood: wel enkele redelijke hellingen, maar niet zo zwaar als blauw of zo technisch als groen.
Voila. We waren dus volledig op de hoogte.
Met andere woorden, de groen/blauwe lus is fun gegarandeerd :P Zondag eens proberen sie!
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Dat technische op groen valt mijns inziens goed mee.
Blauw/rood blijft toch de leukere combi.
Voor een technisch ietsie uitdagendere route moet je toch naar overijse rood kijken. Is ook er goed te combineren met heverlee blauw =D>
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Tom-s schreef:Dat technische op groen valt mijns inziens goed mee.
Blauw/rood blijft toch de leukere combi.
Voor een technisch ietsie uitdagendere route moet je toch naar overijse rood kijken. Is ook er goed te combineren met heverlee blauw =D>
Herinner me nog altijd die trappekes naar onder....volgende doel nu dat drop-off'ke op groen eraan is.
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

zowel die trappekes als dienen drop-off bevinden zich op de groene lus of zo?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

SharkBite schreef:zowel die trappekes als dienen drop-off bevinden zich op de groene lus of zo?
drop-off op groen Heverlee

trappekes (eigenlijk ne hoop droppekes verdeeld over een afdaling) op rood Overijse
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

Wij gaan morgen met een paar man de 3 lussen doen.We maken hier een jaarlijkse gewoonte van om tss kerst en nieuw deze route te rijden. Vertrek zal rond 9u30 zijn. Moesten er nog vakantiegangers zijn die liever op de bike zitten als in de zetel.....laat maar weten he......
Vertrekken doen we aan de sporthal van Heverlee in de Hertogstraat (denk ik toch)

PS iemand een idee hoe het stuk naast de autostrade erbij ligt? Ik vermoed dat dat nu zal een baggerstuksken zijn :-?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

tyro13 schreef:Wij gaan morgen met een paar man de 3 lussen doen.We maken hier een jaarlijkse gewoonte van om tss kerst en nieuw deze route te rijden. Vertrek zal rond 9u30 zijn. Moesten er nog vakantiegangers zijn die liever op de bike zitten als in de zetel.....laat maar weten he......
Vertrekken doen we aan de sporthal van Heverlee in de Hertogstraat (denk ik toch)

PS iemand een idee hoe het stuk naast de autostrade erbij ligt? Ik vermoed dat dat nu zal een baggerstuksken zijn :-?
Zondag geweest. Er liggen overal een hoop gladde stukken, veel aangeharde sneeuw/ijs, zeker op veelbelopen paden, zeker waar de wind er goed aankan, oppassen !

Mijn tip : uitstellen.
Laatst gewijzigd door pvandebe op di 29 dec 2009 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

tyro13 schreef:
PS iemand een idee hoe het stuk naast de autostrade erbij ligt? Ik vermoed dat dat nu zal een baggerstuksken zijn :-?
Slecht en glad en nog op veel plaatsen ijs.
Plaats reactie