Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

't Is een pad dat ook door de ruiters van de vlakbij-gelegen manège vaak gebruikt wordt, vandaar dat dat pad in de winter vaak volledig naar de ****** gelopen is. Afin, als ge daar beneden "nen bareel" zet, kunnen die beesten niet meer door ... Dus ik zou er niet te fel op hopen zenne ...
Gebruikersavatar
Stino
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 30 jul 2003 10:21
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door Stino »

De blauwe route is de komende dagen ter hoogte van De Kluis (Sint-Joris-Weert) twee keer omgeleid omwille van Flamboree. Maar de omleiding is goed aangegeven.
Dionysos64
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 30 jul 2003 15:52
Rijdt met: Cannondale F800

Bericht door Dionysos64 »

Ben donderdag de blauwe en rode lus gaan rijden. Wat me opviel deze keer : enorm veel rotzooi in de afdaling naar Sint- joris-Weert, men rijdt nog altijd paard in de bossen van Oud-Heverlee, de bordjes in de omgeving van het militair domein zijn verdwenen en als het de dag ervoor geregend heeft ligt een goed deel van het parkoer er zompig tot modderig bij. Ik rijdt deze route één keer per jaar en het is steeds weer anders. Alleen het kicken in de afdalingen en het verlies van liters transpiratievocht tijdens de beklimmingen blijven hetzelfde.
Gebruikersavatar
karlh
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00
Rijdt met: TREK LIQUID30 + TREK 8500sl

Bericht door karlh »

IntoXic en ik zijn er 29 juli 2003 de grote tour gaan rijden. (groen + blauw + rood); vertrokken aan de sporthal in Heverlee.
Die omleiding voor die "flamboree" was zeer goed aangeduid.
Schoon parcourke, het lag er redelijk droog bij na de stortregens van het WE. 8)
We hebben ook 53 km gereden en we komen dit zeker nog eens doen. :D :D
Trouwens kkrikkes die betreffende gevaarlijke afdaling : ge ziet van boven al dat ge op een weg uitkomt. Bij stortregen vlieg je die afdaling niet af, maar rem je tijdig zodat je niet gaat schuiven op die kasseien !! Of ben je zo'n Hooligan waar het niet snel genoeg kan gaan (berg af) ?
Gebruikersavatar
kkrikkes
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 dec 2002 16:52
Rijdt met: Kinesis 7005 + Acera

Bericht door kkrikkes »

Jajaja, ik ben er van overtuigd dat je bij goed weer die weg van kilometers afstand kunt zien liggen en bij druppelregen ook.

Trouwens mijne bike-partner had het toch ook ni gezien, maar die reed toen een stuk achter mij en daarom kon hij op tijd anticiperen.

Ik ben nog altijd van mening dat het minste wat ze kunnen doen is toch een bordje zetten.

ps: Het kan inderdaad niet snel en genoeg VEILIG bergaf gaan bij mij.
Bij wie niet soms? Ik ben nu ondertussen wel een beetje voorzichtiger geworden. Trouwens, een hooligan ben ik zeker niet want ik ben nog nooit echt gevallen, onderuit geschoven, ... alleen es tegen 3km/h niet uit mijn klikpedallekes geraakt en ocharme in het gras gevallen (ik rij wel nog maar 1 jaar :oops: )
Clabaut_Didier
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 07 okt 2002 14:47
Rijdt met: American Eagle

Oud-Heverlee

Bericht door Clabaut_Didier »

Op de blauwe piste ontbreekt een pijltje als je van de "walendreef" naar links rijdt, moet je een asfaltweg over. Opeens (een 100m verder) sta je voor de omheining van het leger. Je moet iets daarvoor namelijk naar links een klein wegje in. Niet dat het onmogelijk te vinden is zonder het pijltje, maar toch voor de volledigheid.

Trouwens, aan dat station na die leuke afdaling zie ik steeds een geel pijltje, heeft iemand dat al eens gedaan? Wat is dat voor route?
Clabaut_Didier
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 07 okt 2002 14:47
Rijdt met: American Eagle

Bericht door Clabaut_Didier »

Nog een "opmerking":
Op de groene piste moet je op een gegeven moment op een smal baantje tussen een prikkeldraad en de spoorweg omhoog. Dat was helemaal dichtgegroeid, en als netels goed zijn voor het bloed kan ik er weer een paar jaar tegen. :D

En aan de zoete waters zie je in de zomer niet goed dat er een drukke baan ligt, in de andere seizoenen is het wel goed zichtbaar. En ik ben geen fietshooligan.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Re: Oud-Heverlee

Bericht door Quadrifoglio »

Clabaut_Didier schreef:Trouwens, aan dat station na die leuke afdaling zie ik steeds een geel pijltje, heeft iemand dat al eens gedaan? Wat is dat voor route?
Gele pijltjes geven de verbinding met een ander bloso parcours aan.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: Oud-Heverlee

Bericht door LuckyIron »

Clabaut_Didier schreef:Trouwens, aan dat station na die leuke afdaling zie ik steeds een geel pijltje, heeft iemand dat al eens gedaan? Wat is dat voor route?
Als je de gele pijltjes volgt, kom je op het Bloso parkoers van Overijse terecht. Ik schat ongeveer een 4-5 kilometer, meestal op de baan.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Dit om even te melden dat de doornen gesnoeid zijn aan de klim omhoog parallel aan de spoorweg in Oud-Heverlee op de BLOSO route aldaar =D>
Plaats reactie